AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

spooky hihi
philipsR.jpg
 
Deze genomen met een Canon 450D. Foto's zijn onbewerkt, wel geresized naar 1024*683, dus hoop dat het nog een beetje duidelijk is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Probeer die bloemen wat meer te isoleren of een rustigere achtergrond te vinden. Dat maakt de compositie zoveel beter.
 
heb net nieuw toestelletje gekregen, goedkoop dingetje van 160 euro maar ik ben tevreden :)

fototje:

mbmi4p.jpg
 
5 frames, gebruikte camera is een Pentax K20D. Kan er in Photomatix zo een dramatische foto van maken maar in feite gebruik je HDR om in lastige contrastsituaties toch de juiste belichting te kunnen weergeven.

Nog even de foto aangepast, had het vinkje om de aspect ratio te bewaren uitgezet. Nu was het Eye meer een ei geworden.
Ligt aan je doel. Ik vind het persoonlijk mooier om fotos surrealistisch te maken d.m.v. HDR zoals deze:
Room_HDR_by_alex12m.jpg

New_but_not_new_HDR_by_carlzon.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik wil zulk soort kunst kunnen produceren.
Het zier er gewoon te bruut uit.
 
Mooie foto's hier! Even abboneren..
 
Probeer die bloemen wat meer te isoleren of een rustigere achtergrond te vinden. Dat maakt de compositie zoveel beter.

Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in. Zal dat de volgende keer eens proberen! Die foto's op pagina 1 van die bloemen van jou zien er wel erg fraai uit! Je zou niet zeggen dat het echt is.


@ apfelstrudel, die foto's hebben inderdaad wel wat! :cool: Denk wel dat er per foto heel wat tijd in zit om het tot zo'n foto te maken/bewerken.
 
voor welke belichting kun je het beste gaan voor bb foto's met als doel zo goed mogelijk de separatie tussen spieren uit laten komen? en welke instellingen op je toestel?

ik zou zeggen, hoog contrast, grijstinten, licht van boven?? nog andere dingen?
 
Ligt aan je doel. Ik vind het persoonlijk mooier om fotos surrealistisch te maken d.m.v. HDR zoals deze:
...........

Ik wil zulk soort kunst kunnen produceren.
Het zier er gewoon te bruut uit.
Bruut, thnx voor de tip.:)
 
stones2.jpg


Wat abstracter werk, wel wat post processing toegepast maar heb geprobeerd om niet over the top te gaan.
 
Laatst bewerkt:
2hxoqhe.jpg


een reiger met een jonge rat in de bek! echte alleseter!
 
Dat is nog niet makkelijk om vast te leggen zo'n moment...
 
Weinig virtuoos werk tot op heden Eric, verschijnen er nog kiekjes van majesteitelijke glorie of blijft het op dit krenterige niveau steken?
 
En fotografeert Marky niet?
 
Weinig virtuoos werk tot op heden Eric, verschijnen er nog kiekjes van majesteitelijke glorie of blijft het op dit krenterige niveau steken?


Neem aan dat jij het beter kan dus of is dit weer 1 van je lamme pogingen om te rellen?
 
Ik rel nooit, ben behoorlijk behouden. Vind het alleen wat tegenvallen voor iemand die best into fotograferen lijkt te zijn.
 
Ik rel nooit, ben behoorlijk behouden. Vind het alleen wat tegenvallen voor iemand die best into fotograferen lijkt te zijn.

Tja ik weet natuurlijk niet welke standaarden jij aanhoudt. Kan op iedere locatie ook een halve studio aan materiaal meenemen en zo tot betere shots komen maar in principe is het zo goed als allemaal werk waar ik enkele seconden tot maximaal een minuut de tijd neem om een opname te nemen. Professionele opnamen worden soms een hele dag voorbereid en dan wordt er ook nog eens gewacht tot de juiste lichtsituaties, zou willen dat ik die luxe had.

Denk dat mijn foto's het gemiddelde wel ontstijgen maar misschien is dat niet het niveau dat voor jou voldoende is. Waarom ik hier eigenlijk op reageer is mij verder een raadsel, het uit de tent lok niveau druipt van je postings af.
 
Die eerste is HDR en inderdaad fraai. Die tweede serie vind ik niet zo spannend, ook al is de winterse sfeer wel geslaagd.

Met die eerste serie haal je wel een serie er uit die er uit springt t.o.v. andere niet HDR-series, lastig om zoiets te evenaren met 1 enkele opname.

HDR moet je ook de tijd voor nemen, zowel bij de opname als in de nabewerking. Die tijd heb ik er nu nog niet voor over.

Je weet overigens wel waar je die foto's vandaan haalt :

FotoVisie.net is opgezet met als doel een forum te zijn voor zowel gevorderde amateurs als (semi) profs.


Wat bedoelen wij eigenlijk met 'gevorderde fotograaf'?
Heel simpel. Dat men weet hoe zijn/haar eigen camera werkt en hoe die te bedienen, dat men weet wat diafragma, sluitertijd, iso en focuslengte/brandpuntsafstand is, waar die voor zijn en wat die doen. En dat men weet wat het betekent als er gezegd wordt: "Zet je diafragma wat verder open" of "Zet je sluitertijd wat sneller". Voorgaande is alles wat wij verlangen, zodat je begrijpt wat er tegen je gezegd wordt indien je tips ontvangt.

Waar kunnen diegenen die die kennis niet hebben die dan vandaan halen? Heel eenvoudig. Op internet zijn een heleboel sites te vinden waar die basiskennis wordt uitgelegd. Op dit forum staat evenzo het nodige. Verder zijn er veel boeken te vinden, zowel in de boekwinkel als in de bibliotheek. Aansluitend biedt de handleiding van de camera vaak uitkomst over de toepassing van het geleerde.

Dus daarom, voor beginners (en dit is totaal niet denigrerend bedoeld) zonder enige basiskennis die zich toch aangemeld hebben zoek a.u.b. op dit forum, elders op internet, ga naar de boekhandel, de bieb, ga oefenen. Zodra je weet wat het allemaal betekent en waar het voor dient, ben je meer dan welkom om je foto's hier te laten zien en te laten beoordelen. Dat lijkt ons voor iedereen beter aangezien het iedere keer weer opnieuw uitleggen van de basisbeginselen geen doen is voor gevorderde fotografen. Men komt dan niet meer toe aan de gewone foto-beoordeling.


Ik zie mezelf niet als een gevorderde amateur en zeker niet als prof. Gevorderde amateur is meestal vijf jaar of meer intensief met fotografie bezig zijn. Ik haal misschien net de 2 jaar en dan niet eens intensief, na mijn laatste vakantie heeft mijn camera ook meer dan 6 maanden in de kast gelegen.

De genoemde begrippen zijn overigens gesneden koek voor mij maar om in complexe lichtsituaties te komen tot een goed resultaat vereist nog vele maanden, zo niet jaren, aan studie.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven