AndroidHealthClinic

Sticky De Fotohoek

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201
Strakke foto's, Bas.

Zelf ook wat geschoten dit weekend :

IMGP7406-Edit.jpg

IMGP7381-Edit-2.jpg

IMGP7385-Edit.jpg

Het Scheepvaartsmuseum in Amsterdam.

Vind ze een beetje te statisch. Als je een wat langere sluitertijd had gepakt denk ik dat het beter uit zou komen. Vind de 2e het beste, al zou ik hem beetje uitsnijden zodat die hoek in het midden zit.

img_0444_7af6.jpg

Laatst bewerkt:
Hmm klinkt als een echte aanrader. In een afgelegen gebied zal het wel meevallen maar voel je je niet kwetsbaar met een dure camera als je in een 2e/3e wereld land rondloopt? Misschien ben ik wel een angsthaas hoor maar ik voel me dan vaak niet zo op mn gemak met mijn spullen. En dat is jammer want in bv een volksbuurt kun je de mooiste foto's maken.
.

Ook geen probleem gehad in Brazilie, camera mee naar favelas (sony nex3), s'nachts, verlaten wijken, nooit geen probleem, gewoon ff eens unsafe gevoeld toen ik een crackhouse fotografeerde en ze kwamen vragen of ik van de politie was... maar als je erbij loopt als een toerist/ angst uitstraalt, dan heb je enorm veel meer risico om beroofd te worden...

Nice pics !

Laatst bewerkt:
  • #1.206
IMGP7754.jpg

IMGP7757.jpg

In dit gedeelte van de Noordzee normaal gesproken amper te zien, dankzij de Zandmotor inmiddels vaker te aanschouwen.

Gemaakt met de huis-tuin &-keuken camera aan het eind van de dag op het ijs:
15xu43s.jpg

Mooie foto's

Laatst bewerkt:
Vind sommige te nep eruit zien. Het idee is leuk, maar mag realistischer

img_0574-2_a6f1.jpg

collage_21a1.jpg

weet iemand nog een goede compacte camera? het liefst niet zo duur

• #1.212
IMGP8459.jpg

IMGP8460.jpg

Een aparte tak van sport binnen de fotografie om vogels in vlucht scherp op de foto te krijgen. Oefen er zelf niet echt voor maar heb de techniek wel redelijk onder controle ook al blijf je wel afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht om nog korte sluitertijden mogelijk te maken. Op zich zat ik hierbij wel redelijk aan de grens van welke sluitertijden nog scherpe beelden opleveren, meeste fotografen kiezen voor nog wat kortere sluitertijden. Door meetrekken de reiger er toch nog scherp op gekregen.

• #1.214
Je hebt volgens mij wat met statisch terwijl je zelf toch ook redelijk statische beelden neerzet. Laat ik er bij zeggen dat het geschoten is met een Sigma 150-500mm en dat is een objectief waarbij de meesten niet uit de hand schieten maar minimaal een monopod gebruiken. Nu valt er zeker te pannen met zo'n combo maar het uit de hand schieten, pannen en anticiperen op een vogel die je 1 a 2 seconden voor je opname hoorde aankomen is iets wat met pannen een stuk lastiger wordt. Bij pannen heb je meestal al een stuk van de vlucht de vogel in het vizier terwijl ik hier mijn uitrusting binnen luttele seconden gefocust op de vogel moest hebben en moest afdrukken voordat de reiger weer buiten mijn bereik was.

Wat minder statisch dan, lichaam scherp, beweging in de vleugels bewust onscherp :

IMGP8449.jpg

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

eerste probeersel met een 600d + standaard lenskit

Je hebt volgens mij wat met statisch terwijl je zelf toch ook redelijk statische beelden neerzet. Laat ik er bij zeggen dat het geschoten is met een Sigma 150-500mm en dat is een objectief waarbij de meesten niet uit de hand schieten maar minimaal een monopod gebruiken. Nu valt er zeker te pannen met zo'n combo maar het uit de hand schieten, pannen en anticiperen op een vogel die je 1 a 2 seconden voor je opname hoorde aankomen is iets wat met pannen een stuk lastiger wordt. Bij pannen heb je meestal al een stuk van de vlucht de vogel in het vizier terwijl ik hier mijn uitrusting binnen luttele seconden gefocust op de vogel moest hebben en moest afdrukken voordat de reiger weer buiten mijn bereik was.

Wat minder statisch dan, lichaam scherp, beweging in de vleugels bewust onscherp :

IMGP8449.jpg

Het ging er mij meer om dat je een bewegende vogel zo statisch had gedaan. Vlinders zitten nu eenmaal stil en zijn echt bijna onmogelijk bewegend te schieten.

Schitterende foto's mannen :cool:

• #1.218
Het ging er mij meer om dat je een bewegende vogel zo statisch had gedaan. Vlinders zitten nu eenmaal stil en zijn echt bijna onmogelijk bewegend te schieten.

Er zijn er maar weinig die BIF's ook nog eens zo meetrekken dat de achtergrond vervaagt. Een bird in flight is wel iets anders dan bijvoorbeeld een race-auto of sporter waarvan je het pad in principe van te voren al weet.

Meeste BIF-foto's zijn redeljk statisch, op zich is het scherp krijgen van een vogel in vlucht al lastig genoeg laat staan dat je een goede voorspelling kan maken welk pad de vogel kiest.

zeer mooi UltraX.. wat voor gear heb je gebruikt voor die fotos ?

Terug
Naar boven