Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Canon 450D en 1.8 50 mm lensje, verder helemaal niets, stafief wou ik niet nee sjouwen.

Vraagje voor de fotomannen, ik ben een beetje klaar met de compactcamera van me, sony dsc w70. Gaat vooral om foto's van de kleine, binnen, buiten, strand dierentuin, vakantie, je kent het wel. Grootste nadeel nu is de eeuwige tijd tussen twee shots, dus bijna nooit op het goede moment, ook al leer ik reeds aardig te timen, maar soms duurt een tweede shot te lang en mis je net die leuke gezichtsuitdrukking of is hij reeds onder op de glijbaan.

Tweede nadeel is binnen foto's nemen, op iso standen altijd ruis en met flits ziet er gewoon niet uit, instelmogelijkheden zijn er niet. Scheptediepte spelen ook niet mogelijk.

Wil dus een andere camera. Nou hoef ik niet de top of the bill, maar wil toch wel wat mogelijkheden kunnen benutten qua instelbaarheid, vind dat ook leuk en heb me daar ook reeds ietwat in verdiept en wil me kennis daarin zeker uitbreiden, echter moet de bediening wel makkelijk zijn, dus hardware knopjes en lcd scherm om e.e.a. op af te lezen.

Budget doet er niet echt toe, maar wil wel een soort grens op 1000 euro, incl goede "allround" lens, waarbij er op meerdere afstanden met de scheptediepte kan worden gespeeld.

Hebben jullie tips?

In hoeverrevis die ranglijst op besteproduct.nl iets? Staat op de tweede plek een sony slt camera, waarvan ik mezelf wel herken in de reviews. Anders misschien een 600d ofzo? Of is dat wellicht alweer te hightech?

Vraagje voor de fotomannen, ik ben een beetje klaar met de compactcamera van me, sony dsc w70. Gaat vooral om foto's van de kleine, binnen, buiten, strand dierentuin, vakantie, je kent het wel. Grootste nadeel nu is de eeuwige tijd tussen twee shots, dus bijna nooit op het goede moment, ook al leer ik reeds aardig te timen, maar soms duurt een tweede shot te lang en mis je net die leuke gezichtsuitdrukking of is hij reeds onder op de glijbaan.

Tweede nadeel is binnen foto's nemen, op iso standen altijd ruis en met flits ziet er gewoon niet uit, instelmogelijkheden zijn er niet. Scheptediepte spelen ook niet mogelijk.

Wil dus een andere camera. Nou hoef ik niet de top of the bill, maar wil toch wel wat mogelijkheden kunnen benutten qua instelbaarheid, vind dat ook leuk en heb me daar ook reeds ietwat in verdiept en wil me kennis daarin zeker uitbreiden, echter moet de bediening wel makkelijk zijn, dus hardware knopjes en lcd scherm om e.e.a. op af te lezen.

Budget doet er niet echt toe, maar wil wel een soort grens op 1000 euro, incl goede "allround" lens, waarbij er op meerdere afstanden met de scheptediepte kan worden gespeeld.

Hebben jullie tips?

In hoeverrevis die ranglijst op besteproduct.nl iets? Staat op de tweede plek een sony slt camera, waarvan ik mezelf wel herken in de reviews. Anders misschien een 600d ofzo? Of is dat wellicht alweer te hightech?

misschien is dit wat voor je?
600d + 18-135mm

of je pakt alleen de body voor 550,- en dan hou je nog bijna de helft over voor een goed lens

Ik heb zelf echt super ervaringen met de Tamron lens. Goedkoper dan de 'orginele' merk lenzen maar zeer zeker een goede kwaliteit.

Ik heb zelf nog een Sony A200 met Tamron 70-300 lens. (binnenkort shoppen voor een nieuwe camera) maar ik heb er echt geen klagen over!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.225
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Inmiddels een fisheye zoom in bezit, nog best lastig om de zon uit beeld te houden gelet op de 180 graden beeldhoek die je hebt op 10mm.

A4 bij Den Hoorn?

• #1.227
Vanaf welk maximaal diafragma (in 50 - 55 mm objectieven ofzo) is het mogelijk met een geringe scherpte diepte te fotograferen?

• #1.229
Vanaf welk maximaal diafragma (in 50 - 55 mm objectieven ofzo) is het mogelijk met een geringe scherpte diepte te fotograferen?

Dat hangt af van de afstand tot het onderwerp. Als je met een 55mm schiet op f11 en een afstand tot het onderwerp van 50 cm is de scherptediepte 4 cm. Op f2 is dat 1 cm.

Je kan dus met een geringe scherptediepte schieten op een relatief klein diafragma, afstand tot het onderwerp is belangrijker. Bij macro-opnamen (kleine afstand tot het onderwerp) is de scherptediepte daarom bij kleine diafragma's nog steeds heel gering.

Hmmz oke, ik ben nog behoorlijk noob, maar begreep uit de theorieen dat je behoorlijk maximaal moest, kleiner als f4, maar wat bedoel je precies met een scherptediepte van 4 cm?

Dan heb je een scherp gebied van 4cm. Alles wat daar buiten valt wordt onscherp

Hebben jullie tips?

Hmmz oke, ik ben nog behoorlijk noob, maar begreep uit de theorieen dat je behoorlijk maximaal moest, kleiner als f4, maar wat bedoel je precies met een scherptediepte van 4 cm?

???

Je moet heb wel hebben, maar weet niet wat het is.

Laatst bewerkt:
@ Ultra X, mooie reeks man! Vooral foto twee (met op de achtergrond La Defense) vind ik zeer fraai! :cool:

• #1.234
zandmotorbw3.jpg

zandmotorbw.jpg

zandmotorbw2.jpg

Was niet op tijd weg voor de regenbui die dreigt in de laatste 2 foto's. Toen ik aan kwam was het nog stralend weer zoals in de eerste foto.

Laatst bewerkt:
mooi hoor eric!

Dag mannen van de fotografie!
Ik heb deze week via me werk een mooie Camera gekregen, dus kan ik eindelijk aan de slag om mooie foto's te maken

Dus k zit wel met een paar vragen, waar kan ik gemakkelijk mezelf inlezen over fotografie ? zou graag beter om willen kunnen gaan met mijn camera, en gewoon wat basis info over het maken van goede foto's (Ik hou van moment op name foto dus niks geposeerd, en foto's van dieren/natuur vind ik prachtig.)

Overigens moet ik denk ik nog wel wat apparatuur aanschaffen, zou iemand me kunnen helpen met wat ik precies nodig heb en wat overbodig is. En waar ik het beste de materialen kan kopen.
Ik moet sowieso een nieuwe oplader hebben(deze is kapot) en een handige tas, heb ook maar 1 batterij en kweet eigenlijk niet hoelang die mee gaat en of ik meerdere nodig heb.

Ik mag echt van geluk spreken dat ik als student zo iets moois heb gekregen omdat ik het zelf nooit zou kunnen betalen, en dat was ook wat me weghield van fotografie! maar aangezien ik de Canon EOS7D heb gekregen met een 10-22 mm lens, kan niks mij meer stoppen haha :)

Alvast bedankt voor de behulpsame reacties.

mijn d800 is nog altijd niet aangekomen :(:(:(....
Nikon met hun k*tdeadlines altijd...

(ja, dit is een verkapte ik-ben-in-blijde-verwachting-van-een-d800-post!!!)

• #1.238
mijn d800 is nog altijd niet aangekomen :(:(:(....
Nikon met hun k*tdeadlines altijd...

(ja, dit is een verkapte ik-ben-in-blijde-verwachting-van-een-d800-post!!!)

Goed bezig. Nikon en leveren gaat niet altijd goed samen, ze kunnen in meerdere regio's de vraag al niet aan.

Heeft iemand hier ervaring met 3D/360 graden productfotografie? Ik ben opzoek naar software die de foto's kan stitchen.

Terug
Naar boven