Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Heee All,

Wie is er echt goed met photoshop (al hoef je er volgens mij niet heel goed voor te zijn) :p

Heb namelijk een aankoopbon die ik moet opsturen en daarop moet de datum even wat later gemaakt worden zegmaar :D Wie kan dit?

Oneindig karma spreekt voor zich haha :D Thanks alvast!

Greetz

ohhhh slechterik:p

Hahah help me then :p

Zie dit topic nu pas, echt de moeite!!

Gave plaat HMT! houd altijd wel van zo'n smerige industriele sfeer.

Om het goed te maken heb ik speciaal voor jou nog twee vlindertjes die helemaal binnen het frame vallen ;).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mooi man! Met waar voor lens / camera heb je deze gemaakt?

Zijn er overigens hier wel eens mensen die gaan naar zogenaamde 'Urbex' locaties. Heb zelf wel een aantal zeer interessante locaties bezocht waar je veel moois vast kan leggen. Ultieme doel zou dan wel een keer Tsjernobyl zijn denk ik!

Of zoiets: http://englishrussia.com/2009/01/06/abandoned-russian-polar-nuclear-lighthouses/# (zie ook de meerdere pagina's)

Mooi man! Met waar voor lens / camera heb je deze gemaakt?

Zijn er overigens hier wel eens mensen die gaan naar zogenaamde 'Urbex' locaties. Heb zelf wel een aantal zeer interessante locaties bezocht waar je veel moois vast kan leggen. Ultieme doel zou dan wel een keer Tsjernobyl zijn denk ik!

Of zoiets: http://englishrussia.com/2009/01/06/abandoned-russian-polar-nuclear-lighthouses/# (zie ook de meerdere pagina's)

Thanks! Nothing fancy, een d7000 en een nikkor 85mm. Vanaf het statief uiteraard en met invulflits.

Urbex fotografie vind ik ook altijd tof om te zien, tsjernobyl zou ik inderdaad ook nog eens willen bezoeken. Een andere bekende locatie is het spookdorpje bij de kerncentrale bij Doel.

Bedankt Mark, mijn beeldscherm is je er dankbaar voor ;)
Mooi kleurverloop trouwens, kan ik uit je reactie opmaken dat je begint te wennen aan de ringflitser?

Bedankt Mark, mijn beeldscherm is je er dankbaar voor ;)
Mooi kleurverloop trouwens, kan ik uit je reactie opmaken dat je begint te wennen aan de ringflitser?

Over die ringflitser heb ik een dubbel gevoel. Ik begin er steeds meer aan te wennen inderdaad, maar raad iedereen af om er 1 aan te schaffen voor macro. Je kunt vrijwel nooit direct flitslicht gebruiken zonder lelijke reflecties. Een normale flitser die je los van de camera kunt gebruiken is dus minimaal net zo goed, zo niet beter dan een ringflitser.

Vreemd, ik was altijd in de veronderstelling dat ringflitsers de heilige graal waren voor macrofotografen?

10ws3d4.jpg

ook eentje van mijn kant dan :)

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag: hoe maak ik een foto als in het voorbeeld? Het gaat me vooral om het vastleggen van die beweging. De belichting, die alleen haar gezicht belicht, is even minder belangrijk.

Deze foto is op twee punten redelijk scherp: onder en boven. Daartussen is de wazige beweging zichtbaar.
Heb diverse sluitertijden en geprobeerd, maar het lukt niet echt om die beweging vast te leggen.
Probeerde dit even op mezelf uit met remote control en statief. Heb ook m'n hoofd op diverse maniere bewogen. Paar seconden stil houden, bewegen, en weer een paar seconden stil houden. Of één vloeiende beweging. Maar ik kom niet echt in de buurt; ik krijg meer een wazig geheel. Of zit de truc juist in die belichting?

Iemand tips?

2cmslye.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag: hoe maak ik een foto als in het voorbeeld? Het gaat me vooral om het vastleggen van die beweging. De belichting, die alleen haar gezicht belicht, is even minder belangrijk.

Deze foto is op twee punten redelijk scherp: onder en boven. Daartussen is de wazige beweging zichtbaar.
Heb diverse sluitertijden en geprobeerd, maar het lukt niet echt om die beweging vast te leggen.
Probeerde dit even op mezelf uit met remote control en statief. Heb ook m'n hoofd op diverse maniere bewogen. Paar seconden stil houden, bewegen, en weer een paar seconden stil houden. Of één vloeiende beweging. Maar ik kom niet echt in de buurt; ik krijg meer een wazig geheel. Of zit de truc juist in die belichting?

Iemand tips?

Div manieren voor, maar de makkelijkste is idd zonder flits dmv continu licht.
Met continu licht zou ik het wél tegen een zwarte achtergrond doen. en zorgen dat de lampen goed fel zijn zodat je diafragma richting F11 / F16 kan.
Dan idd de camera op selftimer en een sluitertijd van om en nabij de 3-4 sec.

Áls je over een set studio lampen beschikt zou je het begin en eindpunt kunnen "bevriezen" dmv flits.
Zet dan je modellicht in de lamp vol open, en je flits vrij zwak (net sterker dan je modellicht).
Je camera wederom op selftimer, diafragma 0,5 stop hoger dan je modellicht uitmeten.
Trigger van de lampen los, niet op de camera maar in je handen.
Bij het openen van de sluiter laat je nu de flitskop afgaan, en vlak voor het sluiten weer (trial & error :D )
Evt ook met een reportageflitser te doen welke je in je handen houdt en af laat gaan op low power icm een felle andere lamp

Is dat geen dubble exposure shot ipv een beweging?

@HMT, op zich mooi, maar iets te glad voor mijn smaak.

Huh, is toch gewoon een hele ruime sluitertijd? Tussen de 2 foto's zie je een bewegingsbaan?

Is dat geen dubble exposure shot ipv een beweging?

@HMT, op zich mooi, maar iets te glad voor mijn smaak.

Dat dacht ik aanvankelijk ook, en dan op 2e gordijn flitsen (back curtain)
Maar gezien de lijnen echt strak lopen denk ik zelf toch een enkele. Wat het dan ook weer meer te waarderen maakt ipv DE :D :D
(Of gewoon double, en in PS een ogende single van gemaakt :p )

Terug
Naar boven