XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

helaas te laat :)

Laatst bewerkt:
True :)
Maar ik zit nog altijd te kloten op een laptopje met 1280x800 px ipv op een mooie 23" MAC :o

Niet excuses zoeken joh :p
Maakt mij eigenlijk helemaal niets uit waarop ik moet bewerken hihihi als ik cs6 heb ben ik blij
Zit nu op een 22" acer schermpje.. straks maatje groter 27"

Zeker een mooie dame :)
Als ik de tijd en zin er voor heb zal ik de foto eens helemaal van top tot teen schoonpoetsen... Allemachtig veel werk om alle oneffenheden weg te poetsen, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het er ontzettend snel nep uit kan zien!?

Het is je ondertussen vast al wel ergens gevraagd, maar wat gebruik jij omtrent belichting, MissNuke?

Als ik de tijd en zin er voor heb zal ik de foto eens helemaal van top tot teen schoonpoetsen... Allemachtig veel werk om alle oneffenheden weg te poetsen, en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het er ontzettend snel nep uit kan zien!?

Het is je ondertussen vast al wel ergens gevraagd, maar wat gebruik jij omtrent belichting, MissNuke?

Sommige willen wel es doorschieten. Zoveel werk is het niet ( vind ik dan heheh)

Heb setje studioflitsers :)

Ben benieuwd wat jullie denken over de volgende foto, compleet andere stijl dan ik normaal gebruik.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De foto is bij voorbaat te klein om er een eerlijk oordeel over te geven, daarnaast vind ik het jammer dat de vleugels en het achterste gedeelte van het lichaam af is gesneden, en als laatste vind ik hem wat aan de donkere kant...

Je weet wat je te doen staat :P

Haha dat commentaar kreeg ik ook al van een andere fotograaf. Jullie krijgen al genoeg insecten te zien in mijn foto's, tis ook nooit genoeg....... :D

Ik vind dat de bloem nu te veel aandacht krijgt als.je daar een deel van af cropt de donkere delen wat oplicht, zal het beter kijken

Scheelt veel als je eerst gaat schoonpoetsen, en daarna de oude huid weer een beetje er doorheen trekt

Scheelt veel als je eerst gaat schoonpoetsen, en daarna de oude huid weer een beetje er doorheen trekt

Zal het eens proberen :)
Ik neem aan dat de meesten van jullie Photoshop gebruiken ten behoeve van de nabewerking? Huid corrigeren en oppoetsen is lastig te doen in Lightroom, misschien moet ik er dan toch eens aan geloven :P

Ik neem aan dat de meesten van jullie Photoshop gebruiken ten behoeve van de nabewerking? Huid corrigeren en oppoetsen is lastig te doen in Lightroom, misschien moet ik er dan toch eens aan geloven :P

Gebruik ps cs6 om mijn fotos te retoucheren. Zeer fijn programma

Ik ken lightroom niet eens :o
Is het een beknoptere versie, net als elements?

Ik geloof dat Lightroom begon als een uitgeklede versie van Photoshop, in het bijzonder gericht op fotografen die naast een gestructureerde overzichtelijk workflow en nabewerking (dus niet zoals in Photoshop alles achter knopjes moeten zoeken) ook wouden archiveren en dergelijken.

Ondertussen is het doorontwikkeld, kan je er complete online websites/galleries mee opzetten, digitale albums creëren en vervolgens doorsturen naar de drukker etc etc etc...

Al met al zeker de moeite waard om eens naar te kijken, een gratis trail versie is hier te downloaden :)

Ik ben zelf begonnen met Photoshop toen ik in raw begon te fotograferen. Mijn workflow is daar ook helemaal op aangepast eigenlijk. Importeren met bridge -) reviewen in bridge -) standaard bewerking in ps raw -) eventuele diepte bewerking in Photoshop. Heb weleens wat geprobeerd met lightroom, maar kon mijn draai daar niet echt in vinden.

Terug
Naar boven