MuscleMeat

de grote riemvraag

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
ik draag al ruim een half jaar geen riem meer, omdat mijn oude riem nogal scherp was en mijn tshirts enzo kapot maakte. Dus is het eens tijd voor een nieuwe riem en ben ik onlangs eens wat winkels binnengesprongen in gent maar de meeste riemen zijn ófwel te superdude, ófwel te gay, ófwel te designachtig, ófwel lelijk.
Nu heb ik een mooie, deftige, normale riem gevonden op een website
Helaas weet ik mijn riemmaat niet.
Er staan verschillende maten: 85 cm, 90 cm, 95 cm, 100 cm en 105 cm
maar hoe kan ik nu precies weten hoeveel cm ik nodig heb?
bedoelen ze dat de totale lengte van de riem bevoorbeeld 90 cm is?
of bedoelen ze dat het een riem is die zou passen voor iemand met een heup/buikomtrek van 90 cm?
Ik hoop dat jullie het weten.
 
Meet je oude riem op?:)

mijn oude riem was zo een stoffene zwarte met zo een sluiting die je tot op de mm nauwkeurig kunt zetten. Zonder gaatjes dus.
En die was te lang maar bij dat soort riemen kan je er gemakkelijk een stuk afknippen en dat heb ik dan ook gedaan :D. Bij de leren riem die ik op het oog heb niet echt dus die moet ik in de juiste maat kopen.
 
ik draag al ruim een half jaar geen riem meer, omdat mijn oude riem nogal scherp was en mijn tshirts enzo kapot maakte. Dus is het eens tijd voor een nieuwe riem en ben ik onlangs eens wat winkels binnengesprongen in gent maar de meeste riemen zijn ófwel te superdude, ófwel te gay, ófwel te designachtig, ófwel lelijk.
Nu heb ik een mooie, deftige, normale riem gevonden op een website
Helaas weet ik mijn riemmaat niet.
Er staan verschillende maten: 85 cm, 90 cm, 95 cm, 100 cm en 105 cm
maar hoe kan ik nu precies weten hoeveel cm ik nodig heb?
bedoelen ze dat de totale lengte van de riem bevoorbeeld 90 cm is?
of bedoelen ze dat het een riem is die zou passen voor iemand met een heup/buikomtrek van 90 cm?
Ik hoop dat jullie het weten.

Totale lengte.
 
Dan kan je toch alsnog je oude riem opmeten? ;)
 
Dan kan je toch alsnog je oude riem opmeten? ;)

nee want ik weet niet hoe ze die maten precies bedoelen
zijn het de aantal centimeters die de riem lang is
of zijn het riemen voor het aantal cm dat je buik rond is? dus zodat ze er zelf nog wat cm's bijrekenen omdat de riem wel wat langer moet zijn.
 
het rare is ook dat mijn oude riem met de sluiting erbij 106 cm is
en die maten van alle riemen op die website gaan maar tot 105 cm en ik veronderstel dat die 105 cm dan niet meer voor ecto's is dus nu heb ik echt geen flauw benul meer.
Of moet ik er de sluiting dan weer van trekken?
of is het dan toch alleen de omtrek van je buik die je moet meten?
 
kzou voor de 105 gaan, geen vragen stellen
 
kzou voor de 105 gaan, geen vragen stellen

maar dan lijkt het alsof die winkel alleen maar riemen heeft voor ecto's en dan ben ik nog de dikste ecto :o
 
Loop niet te janken man en ga naar een winkel en vraag het daar. Gay-topic
 
ga je tog voor de grootste,, prik je evt. gaatje bij..:S
 
nee als die te lang is hangt daar zo een gans stuk te zwabberen
 
ik denk dat het de heupomtrek is.
Ik ga dan ook een gokje wagen op 90 cm
alhoewel mijn buik dunner is
 
Laatst bewerkt:
in de winkel hebben ze enkel riemen voor ecto's, pas hem eerst even voor je hem koopt.
 
Ik heb maat 95, ik heb ze even opgemeten, en de ene is 116cm van gesp tot punt, de andere is 112cm van gesp tot punt. Het is dus de heupomtrek. Maar waarom ga je niet gewoon even passen? Dan ben je zeker.
 
ow **** ik heb een van 90 besteld, dan gaat hij iets te lang zijn.
had een van 85 moeten pakken :')
maarjah is nu te laat. Kan hem wel gratis terugsturen maar als ik een nieuwe koop moet ik 5.2 euro meer betalen want ik had nog korting :D
mèrde!
 
ow **** ik heb een van 90 besteld, dan gaat hij iets te lang zijn.
had een van 85 moeten pakken :')
maarjah is nu te laat. Kan hem wel gratis terugsturen maar als ik een nieuwe koop moet ik 5.2 euro meer betalen want ik had nog korting :D
mèrde!

Je zou ook eens wat meer kunnen gaan trainen en eten, dan zal die 90 wel passen.
 
meet je middel omtrek op, terhoogte van je broek. Doe daar zo'n 5 a 10cm bij, en koop die riem van die lengte.

Meestal als je een 34 broekmaat hebt, heb je een 95 ~ 105, het ligt er aan wat je het mooiste vind qua lengte.
 
Je zou ook eens wat meer kunnen gaan trainen en eten, dan zal die 90 wel passen.

dat is niet waar
je heupen verbreden niet van te trainen.
en als ik mijn buikspieren train wordt mijn buik toch strakker?
 
update: 90 cm was een foute gok
ik heb slechts 85 nodig en de schoenmaker uit de carrefour kan de riem niet inleggen dus dat wordt terugsturen :')
 
Back
Naar boven