Fitness Seller

De HormoonFactor

Wouter G

Ripped Bodybuilder
Waardering
222
Lengte
1m95
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
‘Waarom de hormoonfactor slaagt waar andere afvalmethoden falen’

Vraagt u zich ook af waarom zoveel mensen proberen af te vallen en waarom zo weinig daarin slagen? En dat als het wel lukt, waarom het succes dan meestal maar van korte duur is?

Tekst: Ralph Moorman

Vindt u het ook vreemd dat er zoveel verschillende afval- en dieetstrategieën bedacht zijn, terwijl één enkele effectieve methode toch zou moeten volstaan? Is het u ook opgevallen dat de één zich helemaal vol kan eten zonder aan te komen terwijl de ander dik wordt door alleen maar naar eten te kijken? Begrijpt u ook niet waarom je gemakkelijker aankomt naarmate je ouder wordt, zelfs als je precies hetzelfde eet en evenveel of meer beweegt dan vroeger? Vindt u het ook een raadsel dat áls u afvalt, het vet op de buik als laatste – of helemaal niet – verdwijnt?

Het antwoord op al deze vragen is verrassend: wetenschappers hebben ontdekt dat de werkelijke oorzaak van overgewicht bij uw hormonen ligt. Hormonen bepalen uw eetlust, uw behoefte aan beweging en de snelheid waarmee u vet verbrandt. De moderne levensstijl brengt uw hormonen echter uit balans. Omdat uw hormonen uit balans zijn, gaat u meer eten en minder bewegen terwijl de vetverbranding trager wordt. En dán wordt u dik. Omdat geen enkel bestaand dieet of afvalprogramma rekening houdt met deze belangrijke nieuwe wetenschappelijke inzichten, lijkt blijvend afvallen bijna onmogelijk.

Steeds dikker door verkeerde dieetadviezen
Waarschijnlijk heeft u via de media, op het fitnesscentrum en op verjaardagen allerlei tips gekregen over hoe je gewicht moet verliezen. Iedere keer komt dan hetzelfde verhaal naar voren: als u meer calorieën verbruikt dan u inneemt, valt u af. Dit klinkt logisch. Als u veel minder gaat eten en als een dolle gaat bewegen, is de kans inderdaad groot dat u afvalt. En daarna weer aankomt... Weinig eten en veel bewegen vereist namelijk een ijzeren discipline die maar weinigen lang kunnen volhouden. En ook als u het volhoudt, zal deze aanpak tot een hormonale verstoring leiden waardoor het alsnog misgaat. Wist u dat negentig procent van de mensen die succesvol afvallen, binnen twee jaar weer terug op hun oude gewicht is? En dat mensen die vaak een dieet volgen, op de lange termijn meer aankomen dan mensen die hun leven lang eten wat ze willen? Dat komt omdat de klassieke benadering van ‘minder eten en meer bewegen’ uw hormonen juist uit balans brengt. Het gevolg hiervan is dat u op de lange termijn alleen maar dikker en ongezonder wordt!

Alleen evenwichtige hormonen zorgen voor een permanent gezond gewicht
Als u naar een permanent ideaal gewicht streeft, moet u uw hormonen in evenwicht brengen. Ik ga u leren hoe u dat kunt doen met mijn hormoonbalansprogramma. Zodra uw hormonen weer in evenwicht zijn, zullen uw overtollige kilo’s vanzelf verdwijnen. En als ze eenmaal verdwenen zijn, zullen ze ook wegblijven.

Geen paniek, u hoeft geen gekke dingen te doen of enge pillen te slikken om uw hormonen onder controle te krijgen. Goede voeding, stressmanagement en uitgekiende workouts doen het werk. U hoeft ook niet af te zien en zelfs geen honger te lijden. Het hormoonbalansprogramma heeft twee belangrijke pijlers:

Voeding: niet minder maar béter eten.
Beweging: niet veel maar wel ánders sporten.

Als uw hormonen weer perfect in evenwicht zijn, valt u gemakkelijk af. Het resultaat is blijvend. Bovendien voelt u zich gezonder en energieker. Studie na studie bewijst het en ik heb het bij talloze klanten zien gebeuren.

LeefsTadviezen in de media lopen achter
Als lifestyle- en fitnesscoach werk ik in een aantal fitnesscentra en begeleid ik klanten individueel bij hen thuis. Voor ik met dit werk begon, studeerde ik levensmiddelentechnologie aan de Wageningen Universiteit, met sportvoeding als specialiteit. Daarna heb ik verschillende Amerikaanse certificaten gehaald op het gebied van sport en voeding en volg ik artsenseminars op het gebied van hormonen en gezondheid. Al tijdens mijn studie viel het mij op dat de leefsTadviezen die je in de media hoort, ver achterlopen bij de ontwikkelingen in de wetenschap. Terwijl de voedingsautoriteiten en dieetgoeroes nog steeds op caloriebeperking hameren, zitten wetenschappers al lang op het veelbelovende spoor van de hormonen. Daarom heb ik het hormoonbalansprogramma ontwikkeld voor de mensen die ik als coach begeleid. Het is gebaseerd op degelijk wetenschappelijk onderzoek op het gebied van gezondheid en gewichtsbeheersing.

Minder bewegen, meer eten en toch afvallen
In 2008 heb ik mijn programma getest en verder uitgewerkt met een groep van vier mannen en vier vrouwen. Inmiddels heb ik honderden mensen als personal coach begeleid in hun strijd voor een betere gezondheid en een slanker figuur. Er zaten mensen bij die ontzettend weinig aten en cardio-oefeningen deden tot ze figuurlijk een ons wogen – en toch bleven ze dik. Deze mensen zijn door het hormoonbalansprogramma meer gaan eten en minder gaan sporten. Maar ze bereikten én behielden eindelijk hun ideale gewicht. Tot mijn tevreden klanten horen huisvrouwen, managers, sportievelingen, workaholics, luiaards, Spartanen, levensgenieters, fotomodellen en televisiepersoonlijkheden met een overvolle agenda en hoge eisen. Omdat het hormoonbalansprogramma zo goed werkt, begeleid ik mijn klanten meestal maar voor een korte periode en neem ik al snel weer afscheid van ze. Voor een personal trainer is het hormoonbalansprogramma commercieel niet handig, omdat het blijvend resultaat biedt en de klant dus niet terugkomt. Precies zoals het hoort!

Nu is voor mij het ogenblik aangebroken om mijn programma niet alleen met mijn klanten, maar ook met u te delen. In het eerste deel van De hormoonfactor leg ik u uit wat hormonen zijn en hoe zij u dik kunnen maken of juist slank kunnen houden. In het tweede deel bied ik u een compleet doe-het-zelf lifestyle-programma dat rekening houdt met de cruciale hormoonfactor. U kunt er direct mee aan de slag. Blijvend succes verzekerd!

Ralph Moorman
www.dehormoonfactor.nl

Geen enkel bestaand dieet of afvalprogramma werkt blijvend’

De dieethypes volgen elkaar in hoog tempo op maar ondertussen worden de meeste Nederlanders alleen maar dikker. Wist u dat 90 procent van de mensen die succesvol afvallen met een dieet, binnen twee jaar al weer te dik is? Geen wonder, want geen enkel dieet of afvalprogramma houdt rekening met een belangrijk nieuw medisch inzicht: overgewicht is het gevolg van een verstoorde hormoonbalans.

Verkeerde eetgewoonten, stress en slaapgebrek kunnen allerlei hormonen in de war schoppen. Onevenwichtige hormonen zorgen vervolgens voor een ontspoord hongergevoel en een te snelle omzetting van voeding in lichaamsvet.

In het boek De hormoonfactor vertelt lifestyle – en fitnesscoach ir. Ralph Moorman hoe mensen vaak met de beste bedoelingen hun hormonen verstoren. Zo blijkt dat een caloriebeperkt dieet hormonale veranderingen veroorzaakt die de vetverbranding juist belemmerent

Alleen door uw hormonen terug in evenwicht te brengen, kunt u permanent een gezond gewicht te bereiken! Hoe u dat eenvoudig voor elkaar krijgt, leest u in De hormoomfactor.

Deze man was vanochtend op radio538, om een toelichting te geven over zijn nieuwe boek 'De hormoonfactor'.
Het is een dieet wat neerkomt op je hormoonhuishouding in balans te brengen puur door een evenwichtige voeding. Zo zei hij ook, als je veel sport is dit niet bevordelijk voor je hormoonhuishouding. Je pakt dan enkel het Testosteron en groeihormoon aan...ipv de andere 7 hormonen die hij ook nog behandelt in zijn boek. "overgewicht is het gevolg van een verstoorde hormoonbalans".

Nja anyway ik had er mn twijfels bij.

Ik was benieuwd hoe jullie hierover denken?

Klinkt interessant, maar als iemand claimt dat overgewicht ALLEEN aan de hormoonhuishouding ligt krijg ik mijn twijfels...

Klopt helemaal. Wat je lichaam met je Kh's, eiwitten en vetten doet is afhangkelijk van hormonen. Anders was afvallen en aankomen namelijk heel gemakkelijk. Meer eten als je aan wil komen. Minder eten als je wil afvallen.
En iedereen weet dat dat niet zo werkt, anders had iedereen een slank en gespierd lichaam.
En dan zou het namelijk ook niks uitmaken wat je eet, als het maar 500kcal onder je verbruik ligt.

Klopt helemaal. Wat je lichaam met je Kh's, eiwitten en vetten doet is afhangkelijk van hormonen. Anders was afvallen en aankomen namelijk heel gemakkelijk. Meer eten als je aan wil komen. Minder eten als je wil afvallen.
En iedereen weet dat dat niet zo werkt, anders had iedereen een slank en gespierd lichaam.
En dan zou het namelijk ook niks uitmaken wat je eet, als het maar 500kcal onder je verbruik ligt.

Zo werkt het wel.

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

Klinkt interessant, maar als iemand claimt dat overgewicht ALLEEN aan de hormoonhuishouding ligt krijg ik mijn twijfels...

Mijn BS-detector slaat uit bij dergelijke absolute statements.

Lijkt me eerder dat je hormoonhuishuiding aan je voeding ligt.
En je gewichtwinst/verlies ligt aan je voeding. Dus een enigzins loze link.
Amirite?

Meer kcal eten dan je verbruikt is aankomen
minder kcal eten dan je verbruikt is afvallen

en van verzadigde vetten kan je testosteron omhoog dacht ik

Chapter 1:
15 REASONS YOU WILL NOT GET A SIX PACK

5. Obsessing Over Calorie Counting

You probably know a few people who actually like counting calories, and if you are
one of them, and it works for you, don’t fix what’s not broken.

Interestingly, Peter and I never spoke about calorie counting during the entire six
months. I had no interest (nor did he) in punching numbers. I’m sure you know someone
who has lost a lot of weight, and if you ask them how many calories they’re
taking in they’ll reply, “I’m not sure,” or they’ll give you some ball park number. An
important lesson to learn is that not all calories are created equal.

Let’s say calorie counting did work and I needed 2,500 calories a day to lose weight.
Does that mean I could consume 2,500 calories of chips and Doritos because I’m in
a caloric deficit? Does that mean I will get the same lean and ripped body eating
2,500 calories of Buffalo wings instead of 2,500 calories of steamed chicken
breast? No!

Ignoring the science (and common sense) that not all calories are created equal ignores
the fact that different foods act differently on your body, digesting at different rates,
causing the release of different hormones, affecting your ability to lose fat and your
ability to gain muscle.

Don’t get me wrong, the meal plans you will be following are based on certain macronutrient
breakdowns and calories, but if you were to transfer your efforts to simply
eating the right foods then you would notice a dramatic change in body composition.

Warez doet weer zijn ding:

Een willekeurig artikel/persoon op internet geloven.

Waarop baseer je, dat dat stukje informatie het juiste is Warez? Het is namelijk heel makkelijk om met artikels te vooschijn te komen die iets anders beweren. Jij lijkt het eerste te geloven dat je lees, en al het al het andere daarna te verwerpen.

Wederom: iedereen kan een artikel op internet zetten. Dat maakt het nog niet waar.

Warez doet weer zijn ding:

Een willekeurig artikel/persoon op internet geloven.

Waarop baseer je, dat dat stukje informatie het juiste is Warez? Het is namelijk heel makkelijk om met artikels te vooschijn te komen die iets anders beweren. Jij lijkt het eerste te geloven dat je lees, en al het al het andere daarna te verwerpen.

Wederom: iedereen kan een artikel op internet zetten. Dat maakt het nog niet waar.

Dus het verhaal klopt niet volgens jou? Wat is jou mening hier over dan? En als ik geen willekeurig artikel of persoon mag geloven op internet van je, waarom zou ik dan wel naar jou luisteren? Plaats dat je nou met wat info komt ofzo..... iemand afkatten kan iedereen.

Laatst bewerkt:
Dus het verhaal klopt niet volgens jou? Wat is jou mening hier over dan? En als ik geen willekeurig artikel of persoon mag geloven op internet van je, waarom zou ik dan wel naar jou luisteren? Plaats dat je nou met wat info komt ofzo..... iemand afkatten kan iedereen.

Vooral jou Warez, vooral jou.

Nu kan ik wel inhoudelijk informatie geven hierover. Maar dan? Dan heb ik je op 1 gebied geholpen, en al die andere onderwerpen ga je dan weer de mist in. Ik probeer juist ervoor de zorgen, dat je goede en slechte info kan scheiden.

Je moet personen/artikelen/boeken alleen vertrouwen wanneer ze daadwerkelijk met een (indien voorhanding wetenschappelijke) onderbouwing komen. Eigenlijk moet je dan ook nog zelf de referenties checken, want het gebeurd vaak genoeg dat mensen totaal verkeerde conclusies trekken om hun vooringenomen mening maar te bevestigen.

Aka, leren zelf kritisch te worden. Anders blijf je voor altijd als een verloren schaap achter de kudde aanlopen, ook wanneer die richting de gehaktmolen lopen.

Je mening mag ook.... hoeft echt geen onderzoek te zijn. En het gaat niet alleen om mij. Er lezen nog meer mensen mee.
En Wouter G schrijft hierboven: Nja anyway ik had er mn twijfels bij.

Dus ik geef mij mening dan loop ik als een verloren schaap achter de kudde aan? Tot nu toe is er nog niemand geweest met een mening waarom het niet zo kloppen, inc. jij.
Als jij mij kan overtuigen dat ik met 2500kcal. aan koekjes en patat een mooi slank lichaam kan krijgen hoor ik het graag!!! :)

Sonja is verdwenen en ja dan zijn er altijd weer anderen die denken nu moet ik proberen wat uit die trogg mee te pakken....
Want ja er wordt miljoenen/miljarden uit gegeven aan allerlei shit als het om afvallen gaat...

Je mening mag ook.... hoeft echt geen onderzoek te zijn. En het gaat niet alleen om mij. Er lezen nog meer mensen mee.
En Wouter G schrijft hierboven: Nja anyway ik had er mn twijfels bij.

Dus ik geef mij mening dan loop ik als een verloren schaap achter de kudde aan? Tot nu toe is er nog niemand geweest met een mening waarom het niet zo kloppen, inc. jij.
Als jij mij kan overtuigen dat ik met 2500kcal. aan koekjes en patat een mooi slank lichaam kan krijgen hoor ik het graag!!! :)

Je hoeft toch niet meteen te overdrijven.. het is toch niet een keus tussen 2500 Cal aan frituurvet of waxy-maize, BCaa's, MCT's of weet ik wat voor ander extreem. Gewoon normaal 2500 Cal eten aan gezonde (normale) voeding en je valt af ALS je verbruik hoger is.

Als je veel aan krachttraining doet heb je wat meer eiwit nodig.

the end.

(dat veel mensen niet afvallen op 2500 Cal komt doordat hun verbruik niet op 3000 Cal ligt)

Je hoeft toch niet meteen te overdrijven.. het is toch niet een keus tussen 2500 Cal aan frituurvet of waxy-maize, BCaa's, MCT's of weet ik wat voor ander extreem. Gewoon normaal 2500 Cal eten aan gezonde (normale) voeding en je valt af ALS je verbruik hoger is.

Als je veel aan krachttraining doet heb je wat meer eiwit nodig.

the end.

(dat veel mensen niet afvallen op 2500 Cal komt doordat hun verbruik niet op 3000 Cal ligt)

Oke dan zijn we het daar over eens :)

• Topic Starter Topic Starter
Tot nu toe niet veel nieuws gehoord. Ik heb zelf mn vraagtekens bij de onderbouwing dat het enkel hormonaal is, kan iemand hier een toelichting over geven?

ik vraag me af of het ook voor dames en hun hormonelijke huishuiding geld. Dat is niet onder controle te houden alleen met voeding.

ik ga het boek bestellen en mij er eens in verdiepen.
ik train zwaar, leef op gezonde voeding, ik heb gebulkt, gecut, maar het resultaat blijft dat ik altijd buikvet houd en nooit helemaal droog kom ondanks dus de cut en de vele uren cardio!
ik geef het boek het voordeel van de twijfel;)

Terug
Naar boven