XXL Nutrition

De illuminati

Alu-hoedje gehalte in dit topic is episch hoog.

df6eb7a840.jpg

Ja man aluhoedje gehalte is hoog in heel de wereld tegenwoordig.
Feit: Alle grootte industrien zijn zo corrupt als het maar zijn kan.
En dan vind je het raar dat iedereen tegenwoordig OVERAL een complot van maakt en er vraagtekens bij zet.

Las laatst weer eens een keer de krant:
Er stond letterlijk ''Obama de machtigste man van de wereld'' :roflol: :roflol: wie gelooft die shit?

Wat illuminati verder inhoud weet ik ook niet en denk dat maar weinig mensen hier echt iets van weten.
Illuminati betekent ''de verlichtende'', het is iig een geheime genootschap die in de geschiedenis al een tijdje voorkomt.
Tegenwoordig geven we elk complot en negatieve aspecten van de wereld de schuld van ''de illuminati'', achja mensen willen overal een label op drukken en de naam illuminati is tegenwoordig bij iedereen bekent.

Laatst bewerkt:
Ik heb er wel onderzoek na gedaan, hele studies van gemaakt zelfs. conclusie: illuminatie= fake

---------- Post added at 12:21 ---------- Previous post was at 12:19 ----------

Dan zouden ze die pil wel voor 100 euro verkopen. ik vind dat je zulke claims kun je alleen maken als je keihard bewijs hebt. en dat heb je niet. ;)
Ik zet hier net een filmpje met een voorbeeld uit de energie sector. Doe moeite ofzo, kijk het eens en let goed op wat die beste man zegt.

Soms is het lastig een onderbouwing te geven omdat er zo veel factoren invloed kunnen hebben op iets. In dit geval ben ik het al gelijk oneens met je stelling, als een bedrijf met een pil van 10 euro komt om kanker direct te genezen dan gaat dit SOWIESO NIET zorgen voor verhoogde winsten (daar draait het namelijk om). Ja ze zullen positieve publiciteit krijgen maar ze gaan er niet gigantische hoeveelheden geld mee verdienen... Chemo + aanvullende medicatie + ziekenhuiskosten zijn gigantisch duur.

Dat kan ook, prima toch :)

jezus ben je nu echt zo retarded? een simpele maagbacterie tegengaan vereist al een hele antibioticakuur van een week of meer, hoe denk je dat de behandeling van kanker met een medicament zou werken? Gewoon pilletje poppen zoals een asperine en je bent binnen de 5 minuten kankervrij voor de rest van je leven?:rolleyes:
Echt typisch voor mensen die in zulke dingen geloven om zo'n belachelijk simplistische kijk op de dingen te hebben:roflol:
ps: heb je uberhaubt ooit gehoord van het concept 'marktaandeel', en wat voor invloed het heeft op de winst van een bedrijf?;)

(je mag me btw ook een keer uitleggen hoe farmaceutische bedrijven winst boeken op ziekenhuiskosten:kiss:)

jezus ben je nu echt zo retarded? een simpele maagbacterie tegengaan vereist al een hele antibioticakuur van een week of meer, hoe denk je dat de behandeling van kanker met een medicament zou werken? Gewoon pilletje poppen zoals een asperine en je bent kankervrij voor de rest van je leven?:rolleyes:
Echt typisch voor mensen die in zulke dingen geloven om zo'n belachelijk simplistische kijk op de dingen te hebben:roflol:

(je mag me btw ook een keer uitleggen hoe farmaceutische bedrijven winst boeken op ziekenhuiskosten:kiss:)
Ik geef een voorbeeld, jij gaat daar in mee en probeert met dat voorbeeld mij van mening te veranderen. Ik kom met een tegenargument dat de jouwe onderuit haalt en daarna verklaar je heel mijn voorbeeld maar als retarded :roflol:

Hoe farmaceutische bedrijven winst boeken op ziekenhuiskosten? Wat dacht je van medicijnen en apparatuur. Tuurlijk aan het liggen van de patiënt in een ziekenhuis verdienen ze direct niet maar het feit dat er een patiënt is die medicatie en apparatuur nodig heeft levert geld op.

Dit soort reacties blijf je houden, is erg jammer maar ik snap het ook wel. Zoals al eerder aangehaald, je moet gewoon ontzettend veel gezien en gelezen hebben en het blijft een enorm grote drek aan informatie en vind je weg daar maar eens in. Sowieso als jouw manier van denken en je wereldbeeld gebaseerde zijn op de "normale" media en dit al jaren en jaren achter elkaar dan is het bijna onmogelijk om daaruit te stappen. Het enige wat je dan kan doen is er keihard om lachen maar probeer ook in te zien dat je heeel veel dingen op deze wereld niet hebt gezien/ weet en dat daarmee je perspectief heel erg beïnvloed word.

Slechte vergelijking, producten van elektronica tegenover producten van middelen om een leven te verlengen/ redden.

Dus het zou normaal zijn als de farmaceutische industrie ons zo hard mogelijk naait en de politiek dit toe laat? In mijn ogen is dit niet normaal maar dit gebeurd wel door grote lobbypraktijken.

Had altijd het idee dat je een slimme kerel was, maar verdomme. Je bent toch wel full-r*tard aan het gaan. Verwijt Bascross dat de kern van je verhaal genegeerd wordt, terwijl je zelf ook maar een deel eruit pakt waar je los op gaat (#77).
Daarnaast sloeg je in je post van #39 natuurlijk compleet de plank mis. Aangezien in de huidige verzadigde markt 'herhaling' afgestraft wordt, laat staan beloond. Vriend die Conservatorium heeft gedaan is aangenomen bij McKinzie, om maar een random voorbeeld te geven dat buiten de norm vallen juist gewaardeerd wordt. Ongecodificeerde kennis voornamelijk beloond in het bedrijfsleven. Maar ik snap dat jij met je 25 jarig en maandenlange internet sessies van betogen (lees: overtuigingen) lezen daar een sterker idee over hebt.

Ik heb het idee dat het punt wat je wil maken is dat de huidige wereld oneerlijk verdeeld is en dat bedrijven teveel macht over en invloed hebben op de huidige instituties waar je de farmaceutische industrie als voorbeeld geeft. Dat in de farmaceutische industrie enorm veel geld zit is algemeen bekend, zoals iemand al eerder aangaf: er is een reden dat onze levensverwachting enorm is verhoogd. Dat de farmaceutische industrie teveel invloed heeft op het huidige gezondheidsstelsel ben ik helemaal met je eens, maar de uit de lucht gegrepen conclusies dat daarom nog geen medicijn voor kanker is uitgevonden slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.
Probeer je eens wat meer te verdiepen in de invloed van instituties op de markt. Daar zal je zien dat de gezondheidszorg daar nog meer door beïnvloedt wordt en dat de bedrijven misschien toch iets minder in te brengen hebben als dat jij denkt.

Ik geef een voorbeeld, jij gaat daar in mee en probeert met dat voorbeeld mij van mening te veranderen. Ik kom met een tegenargument dat de jouwe onderuit haalt en daarna verklaar je heel mijn voorbeeld maar als retarded :roflol:
sorry, ik dacht dat we een discussie hadden over een samenzwering vd farmaceutische industrie om kankergenezing te voorkomen, niet dat we gingen mierennken over een specifieke absurde k*tstelling die irl onhaalbaar is zoals ik al meteen gezegd had in mijn eerste reactie op jou (zie de spoiler):
BS, bedrijf dat als eerste met zo'n pil op de markt komt wordt meteen marktleider en roeit per direct het grootste deel van hun concurrenten uit:eyes:
Uitkomen met zo'n pil garandeert je marktpositie voor de komende 100 jaar door positieve publiciteit op zich al. (kanker is immers niet de enige ziekte op de wereld)

reden waarom er nooit een bedrijf met zo'n pil zal uitkomen is omdat kanker een te complexe ziekte is om met een pilletje op te lossen

maar goed, we zullen het puur op de achterlijke k*tstelling houden van een pil van 10 euro die kanker geneest:
Soms is het lastig een onderbouwing te geven omdat er zo veel factoren invloed kunnen hebben op iets. In dit geval ben ik het al gelijk oneens met je stelling, als een bedrijf met een pil van 10 euro komt om kanker direct te genezen dan gaat dit SOWIESO NIET zorgen voor verhoogde winsten (daar draait het namelijk om). Ja ze zullen positieve publiciteit krijgen maar ze gaan er niet gigantische hoeveelheden geld mee verdienen... Chemo + aanvullende medicatie + ziekenhuiskosten zijn gigantisch duur en leveren dus veel geld op.
marktaandeel + publiciteit (kanker is namelijk niet de enige ziekte waar dat bedrijf producten voor heeft) + het feit dat kanker genezen niet betekent dat kanker niet kan terugkomen is hoogstwaarschijnlijk meer dan voldoende om dat bedrijf zn toekomst te garanderen voor de komende 100 jaar, zoals ik al eerder zei:kiss:

Hoe farmaceutische bedrijven winst boeken op ziekenhuiskosten? Wat dacht je van medicijnen en apparatuur. Tuurlijk aan het liggen van de patiënt in een ziekenhuis verdienen ze direct niet maar het feit dat er een patiënt is die medicatie en apparatuur nodig heeft levert geld op.
ben jij een expert op het gebied van de farmaceutische industrie? Hoe weet je dat de bedrijven die medicijnen maken dezelfde zijn als de bedrijven die de apparatuur maken?
Daarnaast... weet jij of de grootste inkomsten voor bedrijven door apparatuur voor ziekenhuizen afkomstig is door het feit dat er kanker is? Zoja.. zou graag enkele van jouw pie-charts zien:)

Waar is Mister10 als je hem nodig hebt ???

• Like
Waarderingen: YOGI

Als er 10 aanbieders zijn die hetzelfde aanbieden met dezelfde overlevingskansen. Voor elke consument zal je dus met 10 andere moeten concurreren om zijn of haar geld. Als jij in diezelfde productcategorie eenzelfde product aanbiedt met hogere (of nog betere: verzekerde) overlevingskansen, heb je een competitief voordeel waardoor de concurrentie weg is. Waar je dus eerst 4 op de 10 klanten binnen haalt, haal je nu 10 van de 10 klanten binnen. Voor het bedrijf dat 'het' geneesmiddel uitvindt zal dit dus zeker zorgen voor een hogere omzet. Voor de industrie als geheel niet, wat jou nu ongetwijfeld prikkelt om te vertellen dat de hele industrie samen spant onder een hoedje en dus gezamenlijk afspreken dat soort middelen niet naar buiten te brengen. Dat kan je geloven, dat kan ik niet ontkrachten en zal jij nooit kunnen bewijzen. Denk dat het neerkomt op de manier waarop je in het leven staat, is het glas halfvol of halfleeg?

Als er 10 aanbieders zijn die hetzelfde aanbieden met dezelfde overlevingskansen. Voor elke consument zal je dus met 10 andere moeten concurreren om zijn of haar geld. Als jij in diezelfde productcategorie eenzelfde product aanbiedt met hogere (of nog betere: verzekerde) overlevingskansen, heb je een competitief voordeel waardoor de concurrentie weg is. Waar je dus eerst 4 op de 10 klanten binnen haalt, haal je nu 10 van de 10 klanten binnen. Voor het bedrijf dat 'het' geneesmiddel uitvindt zal dit dus zeker zorgen voor een hogere omzet. Voor de industrie als geheel niet, wat jou nu ongetwijfeld prikkelt om te vertellen dat de hele industrie samen spant onder een hoedje en dus gezamenlijk afspreken dat soort middelen niet naar buiten te brengen. Dat kan je geloven, dat kan ik niet ontkrachten en zal jij nooit kunnen bewijzen. Denk dat het neerkomt op de manier waarop je in het leven staat, is het glas halfvol of halfleeg?
probleem met zo'n redenering is: een bedrijf dat zo "evil" is om met de levens van mensen te spelen gaat niet zo eerlijk zijn om niet stiekem zijn concurrenten te belazeren, in zo'n geval zou er alsnog sowieso onderzoek in het geheim gedaan worden door elk van die bedrijven om als eerste op de markt te komen met zo'n pil ook al hebben ze onderling afgesproken het niet te doen:roflol:

Had altijd het idee dat je een slimme kerel was, maar verdomme. Je bent toch wel full-r*tard aan het gaan. Verwijt Bascross dat de kern van je verhaal genegeerd wordt, terwijl je zelf ook maar een deel eruit pakt waar je los op gaat (#77).
Daarnaast sloeg je in je post van #39 natuurlijk compleet de plank mis. Aangezien in de huidige verzadigde markt 'herhaling' afgestraft wordt, laat staan beloond. Vriend die Conservatorium heeft gedaan is aangenomen bij McKinzie, om maar een random voorbeeld te geven dat buiten de norm vallen juist gewaardeerd wordt. Ongecodificeerde kennis voornamelijk beloond in het bedrijfsleven. Maar ik snap dat jij met je 25 jarig en maandenlange internet sessies van betogen (lees: overtuigingen) lezen daar een sterker idee over hebt.

Ik heb het idee dat het punt wat je wil maken is dat de huidige wereld oneerlijk verdeeld is en dat bedrijven teveel macht over en invloed hebben op de huidige instituties waar je de farmaceutische industrie als voorbeeld geeft. Dat in de farmaceutische industrie enorm veel geld zit is algemeen bekend, zoals iemand al eerder aangaf: er is een reden dat onze levensverwachting enorm is verhoogd. Dat de farmaceutische industrie teveel invloed heeft op het huidige gezondheidsstelsel ben ik helemaal met je eens, maar de uit de lucht gegrepen conclusies dat daarom nog geen medicijn voor kanker is uitgevonden slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.
Probeer je eens wat meer te verdiepen in de invloed van instituties op de markt. Daar zal je zien dat de gezondheidszorg daar nog meer door beïnvloedt wordt en dat de bedrijven misschien toch iets minder in te brengen hebben als dat jij denkt.

Daarnaast sloeg je in je post van #39 natuurlijk compleet de plank mis.
Vind ik niet, ik gaf toch al genoeg voorbeelden?

Functies mbt de wet: advocaat, rechter, jurist

Functies mbt economie: accountant,
Medisch: dokter, huisarts, chirurg

maar de uit de lucht gegrepen conclusies dat daarom nog geen medicijn voor kanker is uitgevonden slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.
Dat is niet uit de lucht gegrepen hoor :), ik geef alleen maar aan waarom de farmacie geen baat heeft bij goedkope oplossingen tegen medicijnen en dat ik ervan overtuigd ben dat zij deze ook niet gaan uitbrengen zolang winst de nummer 1 prioriteit is.

Probeer je eens wat meer te verdiepen in de invloed van instituties op de markt. Daar zal je zien dat de gezondheidszorg daar nog meer door beïnvloedt wordt en dat de bedrijven misschien toch iets minder in te brengen hebben als dat jij denkt
Instituties zijn niet machtiger dan een bedrijven met een gezamelijk Europees inkomen van € 196.283 miljoen (in [Link niet meer beschikbaar])

ps; je hebt wel gelijk we zijn wel afgedwaald van het "illuminati" onderwerp maar dit is ook erg interessant :)

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:56 ----------

probleem met zo'n redenering is: een bedrijf dat zo "evil" is om met de levens van mensen te spelen gaat niet zo eerlijk zijn om niet stiekem zijn concurrenten te belazeren, in zo'n geval zou er alsnog sowieso onderzoek in het geheim gedaan worden door elk van die bedrijven om als eerste op de markt te komen met zo'n pil ook al hebben ze onderling afgesproken het niet te doen:roflol:

Dank je Angelus dat argument wilde ik ook aanhalen, kunstmatig prijzen hoog houden is niks nieuws :)

Verder wel grappig dat iedereen mij dan maar dom of r*tard vind omdat ik een andere kijk heb op dingen :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe is iedereen zijn kijk eigenlijk op 9/11. Ik denk dat hier ook veel meer speelt dan mensen allemaal denken

Dank je Angelus dat argument wilde ik ook aanhalen, kunstmatig prijzen hoog houden is niks nieuws :)

kunstmatig prijzen hoog houden is niet vergelijkbaar, dat kan je niet achter gesloten deuren doen. Enige manier dat zo'n argument stand zou kunnen houden is als elk bedrijf dat onderzoek simultaan heeft afgerond en ze het allemaal op dit moment al in een kluis hebben liggen, klaar om te lanceren meteen wanneer een concurrent de afspraak breekt:eyes:

edit: gezien hoe de farmaceutische industrie werkt klopt het niet helemaal wat ik zei: echter de medicijnen moeten wel minstens klaar zijn voor proeven op mensen voor fda approval (en dan zouden ze in het geniep al wel hebben getest op mensen, want als ze niet zeker zijn dat hun drug de proeven zal doorstaan delven ze alsnog het onderspit wanneer het product van een andere firma wel goedgekeurd wordt)

Laatst bewerkt:
Zolang er nog steeds rijke mensen doodgaan aan kanker geloof ik niet dat er betere middelen zijn dan de huidige. Steve Jobs had vast wel voor een betere behandeling gekozen als die er was.

• Like
Waarderingen: YOGI
Vind ik niet, ik gaf toch al genoeg voorbeelden?

Functies mbt de wet: advocaat, rechter, jurist

Functies mbt economie: accountant,
Medisch: dokter, huisarts, chirurg

Dat is niet uit de lucht gegrepen hoor :), ik geef alleen maar aan waarom de farmacie geen baat heeft bij goedkope oplossingen tegen medicijnen en dat ik ervan overtuigd ben dat zij deze ook niet gaan uitbrengen zolang winst de nummer 1 prioriteit is.

Instituties zijn niet machtiger dan een bedrijven met een gezamelijk Europees inkomen van € 196.283 miljoen (in [Link niet meer beschikbaar])

Je wil beweren dat er binnen functies als advocaat of jurist niet buiten de normen gedacht kan worden? Hoe denk je dat Starbucks het voor mekaar gekregen heeft om tussen 2008 en 2013 geen belasting in de UK te betalen? Door de gebaande paden te lopen?
Ik geef je een concreet voorbeeld hoe economische bedrijven minder belang hechten aan gecodificeerde (wat jij beschrijft als het doel van school) kennis.

Wat je leert op school is niet statisch. De studies veranderen mee met de nieuwe kennis die wordt opgedaan. Chirurg is ook geen statisch beroep, zo iemand zal zich moeten blijven ontwikkelen. Hoe denk je dat we tot het punt zijn gekomen waar we nu staan m.b.t. medische expertise? Omdat iedere chirurg deed wat de chirurg voor hem deed?

Voorbeeld van institutionele invloed op de farmacie:
For example, consider the Japanese phar- maceutical industry. The success of innovative Japanese automobile and electronics products around the world has led many to naively believe that all Japanese firms are “innovative.” The in- stitution-based view refutes this thinking, by pointing out that world-class innovative pharma- ceutical firms are all Western. Why is there not a single Japanese pharmaceutical firm that is world- class? The reason is institutional. The health care system in Japan does not reward innovative new drugs (Mahlich, 2009). The Ministry of Health negotiates drug prices with firms. However, once fixed, prices are not allowed to rise during drugs’ prespecified shelf life. If prices remain the same but manufacturing costs decrease because of econ- omies of scale, then the oldest drugs, not the new- est, command the highest margins in Japan (Peng, 2009, p. 101). Thus, given these rules of the game (Proposition 1), Japanese pharmaceutical manag- ers and firms, being rational, find little incentive to aggressively invest in R&D. In contrast, West- ern firms face an institutional environment that rewards “wonder drugs” with the highest margins, thus fueling their R&D-intensive strategy (Lu, Tsang, & Peng, 2008).
Bron: p.70 [Link niet meer beschikbaar]

kunstmatig prijzen hoog houden is niet vergelijkbaar, dat kan je niet achter gesloten deuren doen. Enige manier dat zo'n argument stand zou kunnen houden is als elk bedrijf dat onderzoek simultaan heeft afgerond en ze het allemaal op dit moment al in een kluis hebben liggen, klaar om te lanceren meteen wanneer een concurrent de afspraak breekt:eyes:

Ik heb niet het idee dat Yogi het argument begreep dat je probeerde te maken.

Je moet niet vergeten dat we in een nare wereld leven. Wel raar dat Cnn ook kon bevestigen dat er een tweede vliegtuig in vloog terwijl die er nog niet in gevlogen was.. Ook vreemd dat er bommen af gingen in de toren op plekken waar het vliegtuig niet in vloog. Zo zijn er nog veel meer dingen...

Terug
Naar boven