Fitness Seller

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vervelend dat je die ervaringen hebt gehad. Misschien ook frustrerend te merken dat je op weinig zaken die je noemt enige invloed kunt hebben. Speelt dat soms ook een rol in jouw beleving? Hoe kan je vervolgens zorgen voor meer controle en minder negativiteit. Loslaten of meer afstand nemen en iets vinden wat in ieder geval een fijner perspectief geeft.
Invloed is inderdaad een ding hoewel ik zelf vrij makkelijk ben in onredelijke mensen loslaten en ontwijken. Zelfredzaamheid vind ik een mooi streven. Als ik het zelf kan doen dan zorg wel dat ik het juiste doe en dan heb tenminste ik en mogelijk mijn naasten die ik mee kan nemen er geen last meer van. Misschien onmogelijk want uiteindelijk valt of staat dat met je financiële zelfredzaamheid, en om geld te verdienen zul je toch interactie met andere mensen aan moeten gaan wat betekend dat je mazzel moet hebben met de juiste positieve connecties of je moet onderwerpen aan juist de spelende problematiek en de nog altijd tegen individuele vrijheid woelende maatschappelijke normen die dat in stand houden.

Geeft een fijner leven, maar is misschien wel wat de kop in het zand steken en lotgenoten achter laten. En als de problemen zich verder ontwikkelen staat het uiteindelijk alsnog voor je deur of later voor die van je kinderen.

Alternatief is om de problemen daadwerkelijk op te lossen. En dan bedoel ik niet a la Brenton Tarrant hoewel ik z'n beweegredenen zeer goed begrijp en go pro beelden altijd tof zijn, zie ik er het nut niet van in. Echte oplossingen zouden met het systeem moeten gebeuren. Ontwikkel jezelf zo ver dat je het inzicht en de invloed hebt om die politieke/rechtsstatelijke vestingen en maatschappelijke normen te verbeteren. Dat is ultieme verantwoordelijkheid nemen voor je leiden en dat van alle anderen.

Interessant om te bedenken en bespreken hoe dingen in elkaar steken en wat daarvoor nodig zou zijn. Maarja lastig te bereiken.

Ik denk dat het beste is om je eigen weg zo goed mogelijk te betreden en zoveel mogelijk inzicht hebben in wat er speelt (binnen en buiten je) zodat je daar rekening mee kunt houden en weet wat te doen als je ooit voor moeilijke keuzes wordt gezet.

Je schreef onlangs dat je vrij op jezelf bent in het dagelijks leven, erop uitgaan is misschien een hulpmiddel.
That's how I got to be this way :roflol: Ging er op uit om gewoon leuk uit te gaan, in de stad te wonen, naar het buitenland, werken, etc. Wordt dan toch geconfronteerd met moeilijke mensen en duistere situaties. Ontkennen en wegkijken ligt mij dan niet. Zou niet weten waarheen te gaan waar dingen beter zijn en je degelijke mensen tegenkomt, behalve rijk genoeg worden om afgelegen in een mooi gebied te wonen. Ja dan kan ik me wel bedenken hoe je redelijk gelukkig kunt worden. Zonder enig geld in elk geval nergens mogelijkheden toe.

Bedankt dat je overigens de moeite hebt genomen om een en ander te verduidelijken. Ik kan best vragen hebben, altijd al gehad, over situaties die voor mij onbekend zijn en/of als ik mij enigszins herken in bepaalde denkbeelden en wellicht tot dezelfde of mogelijk tot andere conclusie ben gekomen. Ik ben wat dat aangaat bovengemiddeld nieuwsgierig, ook naar wat mensen drijft. Op school had ik het al, op de sportclub wilde ik de beste technieken weten, op dit forum heb ik @harpep misschien wel duizend vragen gesteld, als ik iets uitvoer ben ik meestal pietje precies en met andere bezigheden wil ik doorgaans ook beslagen ten ijs komen. Gelukkig kom ik grotendeels mensen tegen die daar open voor staan zonder mijn vragen direct af te serveren en waardeoordelen te vellen.
Vragen zijn altijd goed en stel ik mezelf ook continu rond wat ik denk over o.a. dit onderwerp. Is ook gewoon erg interessant en ik ben niet vies van een hyper kritische blik. En je moet ergens objectiviteit en realiteit bevragen opdat je niet door massagevoelens wordt overgenomen. Voel ik me benadeeld of is er echt iets gaande?

Leuker om wat de diepte in te duiken en confronterende vragen te krijgen, dan mensen die roepen dat islam goed of slecht is want dat zegt de tv of want racisme.

Voorheen, imponderabilia tijd, liet je je er nooit over uit. Fascinerend proces :roflol:
Toen nog jong en naief, weinig tot niks gezien van de wereld. :o Heb ook wel het idee dat er dingen gebeurd zijn waardoor we op internet niet meer af kunnen met kattenfilmpjes delen en hobbies bespreken. Er zijn veel afgedankten die tegen problemen oplopen die voor een ander deel van de maatschappij onzichtbaar zijn.

Ik ken wel wat mensen die uit NL zijn vertrokken. Enerzijds vanwege avontuur en aanverwante zaken maar anderzijds ook klaar met mentaliteit van allerlei Nederlanders. Klagen, zeuren, onvrede, bemoeizucht, navelstaren, enkel van zichzelf uitgaan, tokkies, falende politiek (over een breed spectrum) enzovoorts. Als je tegelijkertijd veel belasting moet afdragen ga je met andere ogen naar de wereld om je heen kijken.

Oh het gevaar van Nederlandse mentaliteit kan net zo goed een topic zijn :o

Europe may soon face a massive inflow of refugees and migrants that will be even bigger than at the peak of the infamous crisis, Germany’s Interior Minister Horst Seehofer has warned, urging to assist Greece and Turkey.

Ik kan best vragen hebben, altijd al gehad, over situaties die voor mij onbekend zijn en/of als ik mij enigszins herken in bepaalde denkbeelden en wellicht tot dezelfde of mogelijk tot andere conclusie ben gekomen. Ik ben wat dat aangaat bovengemiddeld nieuwsgierig, ook naar wat mensen drijft. Op school had ik het al, op de sportclub wilde ik de beste technieken weten, op dit forum heb ik @harpep misschien wel duizend vragen gesteld, als ik iets uitvoer ben ik meestal pietje precies en met andere bezigheden wil ik doorgaans ook beslagen ten ijs komen. Gelukkig kom ik grotendeels mensen tegen die daar open voor staan zonder mijn vragen direct af te serveren en waardeoordelen te vellen.

Drs understatement in de bocht hoor. :D
Het waren er minstens 10x zoveel en ik voel me er nog uitgemolken van ;)

Zonder dollen, ik begrijp je gedrevenheid en manier van vragen stellen wel, maar snap ook dat er mensen zijn die het als provocerend ervaren of iets dergelijks.
(Je doet me wel eens aan wijlen Ischa Meijer denken, die kon ook zo scherp zijn, soms zodanig dat het enigszins onaangenaam werd)

Voor wat betreft de discussie rondom de doelgroep van dit topic...

Ik vraag me wel in alle ernst af of moslims ook en masse (als mondiale groep) dergelijke vraagstukken met dezelfde nuances zullen/willen benaderen als dat jij (en anderen) proberen te doen. Dat zou namelijk de eerste écht grote stap zijn in een grootschalige constructieve en oplossingsgerichte dialoog.
Vermoedelijk gaat dat nog even duren, als het al ooit gebeurt.

Laatst bewerkt:
(Je doet me wel eens aan wijlen Ischa Meijer denken, die kon ook zo scherp zijn, soms zodanig dat het enigszins onaangenaam werd)
Vat ik maar op als een compliment. Of spelen er ook fysieke overeenkomsten mee? :D Ga overigens ook uit van de verantwoordelijkheid die een ander heeft om aan te geven als iets als onaangenaam wordt ervaren.

Laatst bewerkt:
Kom je daar ver mee in een rechtbank?

Was als grapje bedoeld over jouw post van laatst over het misbruiken van kleine kinderen t.o.v. dopen.

Was als grapje bedoeld over jouw post van laatst over het misbruiken van kleine kinderen t.o.v. dopen.
Ha oke. Ik denk dat je met misbruik eerder wegkomt. Is nogal lastig te bewijzen. Moet voldoen aan allerlei punten alvorens het een zaak kan worden.

AFJY07t.png

NL scoort hoger dan ik had verwacht.

Ja ze hebben mij niks gevraagd :dunno:

Zou denken dat waar velen een moslim kennen en ze als buren zouden accepteren dat betekend dat het contact met die moslim(s) die ze kennen dan positief is.

en nu nog een onderzoek waarin moslims gevraagd word hoeveel Joden,donkere Afrikanen en ongelovigen ze accepteren in hun familie en vriendenkring

thanks voor.de.link, precies wat ik al dacht en ook
zelf observeer

Dat is in zekere zin idd al langer bekend. Het zijn overigens ook wel een stel landen eh, van kosovo tot pakistan. Betere vergelijking zou zijn tussen religies binnen hetzelfde continent met mensen die aangeven ongeveer even gelovig zijn of er even lang wonen. Ik vraag mij af of het voor vrome orthodoxe christenen heel veel zal verschillen. Een vrouwelijk jood kan in principe niet eens met een niet jood trouwen als ze wilt dat haar kinderen joods zullen zijn, ligt een beetje aan welke definitie er aangehaald wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven