Fitness Seller

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn opa had 4 volle vingers een halve pink , 4 pilsjes en een halfom graag :P

Interessant. Helaas kan ik het artikel niet lezen (geen abo). Ben benieuwd hoe dat uitpakt in een land waar staat en religie onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden / verweven in elkaar.
Een stukje ervan.

Meer info via Arab Barometer: https://www.arabbarometer.org/

Een stukje ervan.

Meer info via Arab Barometer: https://www.arabbarometer.org/

is vrij marginaal allemaal en enkel wat in Noord -Afrika ,in andere landen is het juist sterk in opkomst ,denk aan andere landen in Afrika en Azië

is vrij marginaal allemaal en enkel wat in Noord -Afrika ,in andere landen is het juist sterk in opkomst ,denk aan andere landen in Afrika en Azië
Als de verwachtingen kloppen zal rond 2070 de islam de religie met meeste aanhangers zijn. Dan zullen ze wel moeten voortplanten zoals ze al sinds jaar en dag doen. Europa zal naar verwachting geen Eurabië worden. Aantal moslims ligt nu rond de 5-6% en in 2050 ongeveer op 10% en 2070 niet heel veel meer. Moslims in Europa zullen zich ook aanpassen en minder kinderen maken, aldus de verwachting. Die trend zie je overigens al bij de (2e) en 3e generatie in NL. Ze seculariseren ook, al gaat dit in langzamer tempo dan christenen. De religieuze voorschriften nemen af, zo draagt meer dan een derde geen hoofddoek wiens moeder dat wel doet. Het lijkt erop dat religie meer een privezaak gaat worden. Dit zie je ook in buurlanden zoals Duitsland en Engeland. Moslimjongeren worden dus wel degelijk beinvloed door het seculiere land waarin ze wonen.

Er is wel een groep die ander gedrag laat zien. Een kleinere groep moslims voor wie het geloof belangrijker is dan die het voor de ouders is.

Laatst bewerkt:
loll

Bijlagen

• judo.jpg
    judo.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 46

"Ooggetuigen zeiden meteen na de botsing dat de dader 'Allah' heeft geroepen en Arabisch sprak. De politie ging daar toen niet op in en schreef op Twitter dat mensen voorzichtig moesten zijn met speculaties."

Vooral niet luisteren naar ooggetuigen.

Vooral niet luisteren naar ooggetuigen.
Niet over dit maar in de praktijk blijken deze verklaringen ook niet altijd betrouwbaar. Tussen het moment dat een ooggetuige iets ziet en het moment van een verklaring afleggen zit doorgaans tijd. Deze tijd gebruikt het brein om nieuwe info op te slaan en dit kan ervoor zorgen dat de herinnering gaat vertekenen.

Peter van Koppen heeft onderzoek o.a. hiernaar gedaan, Gerede Twijfel.

Laatst bewerkt:
Ooggetuigenverklaringen wijken heel vaak af van de realiteit, dat klopt. Zelfs wat basale kenmerken van een verdachte betreft.

Het klopt inderdaad dat ooggetuigen niet enorm betrouwbaar zijn, en puur op basis daarvan niet moet worden geoordeeld.

Het ging mij ook meer om het gedeelte dat de politie niets met die informatie heeft gedaan. Wanneer meerdere ooggetuigen aangeven dat er sprake is van een Arabisch sprekende man en zij allen hem "Allah" hebben horen roepen, dan lijkt mij dit ook wat waard. Jullie vinden van niet?

Het klopt inderdaad dat ooggetuigen niet enorm betrouwbaar zijn, en puur op basis daarvan niet moet worden geoordeeld.

Het ging mij ook meer om het gedeelte dat de politie niets met die informatie heeft gedaan. Wanneer meerdere ooggetuigen aangeven dat er sprake is van een Arabisch sprekende man en zij allen hem "Allah" hebben horen roepen, dan lijkt mij dit ook wat waard. Jullie vinden van niet?
Uiteraard. Zoals ook reeds gedaan is. We zijn tenslotte slechts een nacht verder. Politie moet juist enige zorgvuldigheid betrachten.

Waar uit blijkt dat de politie niets met die informatie heeft gedaan?

Dat roepen ze toch de hele dag door van het ochtend poepje tot voor het slapen gaan. Nu vind ik hun hele aanwezigheid een aanslag maar ik weet niet of je daarmee meteen officieel terrorisme aan die uitdrukking moet koppelen.

Kan me voorstellen dat ie bij een ongeluk ook allah zegt. Allah m'n nek. Allah ik heb koppijn. etc.

Ik lees een (mogelijke) redenatie geen redenering. Die wacht ik graag af.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven