AndroidHealthClinic

De Islam & Moslims

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het linkje ging me niet om te titel van het artikel, maar om onderstaande afbeeldingen (tweede is interactief op de site):
1570994740463.png

1570994810364.png
 
:roflol: je zou maar in Leerdam wonen
 
Laatst bewerkt:
:roflol: je zou maar in Leerdam wonen
Dat is invasion style. Helmond is ook stevig.
Gorinchem heb ik familie wonen, ik heb daar in dat deel geen enkele moslim ooit gezien. Zal wel heel geconcentreerd in een wijk gepropt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Waar herken je een moslim dan aan?
 
Waar herken je een moslim dan aan?
Wat is met jou broer. Wel goede vraag. De kans dat iemand met een bepaalde culturele afkomst moslim is ligt hoger dan bij iemand die er uitziet als killy. Oh wacht dat was vroeger.
giphy.gif

edit.
Onder Turken en Marokkanen ligt het % moslims het hoogst.
AwuzATa.png
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik snap je wel, maar ergens is het vreemd dat we buitenlanders met een Arabisch en Noord Afrikaans uiterlijk automatisch als moslim bestempelen. Dat lijstje wat jij aandraagt lijkt me niet overeenkomen met de werkelijkheid of zal echt 94% van de in Nederland wonende Marokkanen moslim zijn?
 
Ik snap je wel, maar ergens is het vreemd dat we buitenlanders met een Arabisch en Noord Afrikaans uiterlijk automatisch als moslim bestempelen. Dat lijstje wat jij aandraagt lijkt me niet overeenkomen met de werkelijkheid of zal echt 94% van de in Nederland wonende Marokkanen moslim zijn?
Uit onderzoek van het SCP uit 2012 blijkt dat vrijwel alle Turkse en Marokkaanse Nederlanders zichzelf zien als moslim (94% en 97%, respectievelijk).

De vraag die je stelt snap ik wel. Lijstje leek mij ook gechargeerd en het exacte aantal leek mij niet te schatten. Maar de vervolgvraag is eigenlijk, hoeveel % van de mensen die zichzelf moslim noemen zijn het ook echt. Of is het een vroom wenselijke reactie. Hoeveel gaan echt wekelijks naar de moskee en dergelijke. Dat aantal zal veel lager liggen.
Uit onderzoek van het CBS blijkt dat in 2014 ruim een kwart van de moslims aangeeft minstens 1 keer per week naar de moskee te gaan. Ongeveer 10 procent gaat 1 tot 3 keer per maand naar de moskee. Nog eens 10 procent gaat minder dan 1 keer per maand. De helft van alle moslims gaat zelden of nooit naar de moskee.
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat hoe hoger men is opgeleid, hoe minder sterk de geloofsbeleving is. Een uitzondering hierop vormen (jonge) hoogopgeleide moslims van MarokkaansNederlandse herkomst; religieuze identificatie is binnen deze groep voor hoogopgeleiden net zo hoog als voor andere opleidingsniveaus. In de studie van het SCP zijn verschillende profielen moslims opgesteld op basis van verschillende vormen van religieus gedrag. Hieruit blijkt dat Marokkaans-Nederlandse moslims sterker praktiserend zijn dan Turks-Nederlandse moslims. Het grootste verschil is waarneembaar bij moslims die alleen praktiserend zijn in de privésfeer; Marokkaans-Nederlandse moslims vallen veel vaker in deze groep dan Turks-Nederlandse moslims (41% ten opzichte van 17%). Turks-Nederlandse moslims laten veel minder religieus gedrag zien; zij volgen vaker alleen voedselvoorschriften of zijn niet-praktiserend.
R0jRDZk.png

Uit onderzoek 19 uit 2014 blijkt dat kinderen van ouders van Turkse en Marokkaanse afkomst steeds vaker hoger onderwijs volgen. Dit geldt met name voor Turks- en MarokkaansNederlandse meisjes. In het studiejaar 2003/2004 stroomde nog een kwart tot een derde van hen in het hoger onderwijs in; tien jaar later was dit toegenomen tot ongeveer de helft (zie tabel 6). Dat is duidelijk vaker dan jongens uit deze herkomstgroepen. Ook in het mbo laten de meisjes een betere onderwijspositie zien dan de jongens. Meisjes verlaten het mbo maar half zo vaak zonder diploma dan Turks- en MarokkaansNederlandse jongens. Meisjes zijn daarnaast in het mbo minder vaak dan jongens voortijdig schoolverlater en zij behalen vaker een startkwalificatie.
Dit is een belangrijke ontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger waren in NL ook de meeste mensen christelijk. Aangezien de meeste Arabische landen nog in de middeleeuwen zijn blijven hangen, zal daar hetzelfde gelden m.b.t. de islam. Overigens meen ik hier gelezen te hebben dat in Marokko (dacht ik) het aantal niet-religieuzen toeneemt. In sommige landen (Iran, Saoudi-Arabië) wordt de shariawetgeving bovendien integraal toegepast, dus ontkom je er bijna niet aan (dat zegt natuurlijk niets over immigranten in NL).
 
de meeste Arabische landen nog in de middeleeuwen zijn blijven hangen,

Nou, Saudi-Arabie en Perzie waren vroeger moderner en leken meer op het Westen en droegen niet veelal een hoofddoek.

De terroritische aanslag op Mekka en de overname door sektegroeperingen hebben Saudi-Arabie en Perzie volledig veranderd.
Het zijn de sekten wie filosofieen misbruiken en mensen dwingen regels te volgen zodat sekten hun hierarchie in stand kunnen houden.
Vervolgens doen ze er allemaal aan mee omdat ze merken dat het hen voordeel doet niet-gelovigen te discrimineren.

Levende ziekten zijn sekten.
Maar vroegere filosofieen bestuderen zoals de Griekse filosofie of Arabische filosofieen kan altijd toch, niks mis mee.
Maar de Arabische filosofieen zijn wel heel erg verdraaid door sekten.
Lilith is eruit gehaald.
De Duivel heeft Neptunes' drietand gekregen.
Islam-sekten hebben Allepo vernietigd vanwege sekte ideeen en zo deden Christen-sekten dat ook.


Stephen Fry - Mythos of Heroes (Heroes vond ik saai).

Ze weten niet eens dat Jezus uit de Bijbel Isa wordt genoemd in andere filosofie collectieboeken.
Ik zei dat ooit tegen een jongen met Arabische achtergrond, de dag later kwam hij terug zeggend dat God en Allah twee verschillende goden zijn.
Mensen willen allerlei leugens geloven omdat het hen het beste uitkomt zodat ze het excuus behouden anderen te discrimineren en dat kunnen blijven doen om daar mee voordeel op te doen.

Ikzelf vind de currency van 'samenwerken met leuke mensen' een betere. Die is niet leuk en die is wel leuk tegen me, en dan prioriteiten stellen want als de ander nog niet zo ver is dan moet de ander eerst verder komen voordat het profijtelijk wordt.
Mensen van dit forum zeggen ook tegen mij dat ik mijzelf beter moet inlezen in sommige dingen voorafgaand een vraag te stellen. Nou, dat is mij dan wel duidelijk dat ik dan harder moet werken.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Nou, Saudi-Arabie en Perzie waren vroeger moderner en leken meer op het Westen en droegen niet veelal een hoofddoek.

De terroritische aanslag op Mekka en de overname door sektegroeperingen hebben Saudi-Arabie en Perzie volledig veranderd.
Het zijn de sekten wie filosofieen misbruiken en mensen dwingen regels te volgen zodat sekten hun hierarchie in stand kunnen houden.
Vervolgens doen ze er allemaal aan mee omdat ze merken dat het hen voordeel doet niet-gelovigen te discrimineren.

Levende ziekten zijn sekten.
Maar vroegere filosofieen bestuderen zoals de Griekse filosofie of Arabische filosofieen kan altijd toch, niks mis mee.
Maar de Arabische filosofieen zijn wel heel erg verdraaid door sekten.
Lilith is eruit gehaald.
De Duivel heeft Neptunes' drietand gekregen.
Islam-sekten hebben Allepo vernietigd vanwege sekte ideeen en zo deden Christen-sekten dat ook.


Stephen Fry - Mythos of Heroes (Heroes vond ik saai).

Ze weten niet eens dat Jezus uit de Bijbel Isa wordt genoemd in andere filosofie collectieboeken.
Ik zei dat ooit tegen een jongen met Arabische achtergrond, de dag later kwam hij terug zeggend dat God en Allah twee verschillende goden zijn.
Mensen willen allerlei leugens geloven omdat het hen het beste uitkomt zodat ze het excuus behouden anderen te discrimineren en dat kunnen blijven doen om daar mee voordeel op te doen.

Ikzelf vind de currency van 'samenwerken met leuke mensen' een betere. Die is niet leuk en die is wel leuk tegen me, en dan prioriteiten stellen want als de ander nog niet zo ver is dan moet de ander eerst verder komen voordat het profijtelijk wordt.
Mensen van dit forum zeggen ook tegen mij dat ik mijzelf beter moet inlezen in sommige dingen voorafgaand een vraag te stellen. Nou, dat is mij dan wel duidelijk dat ik dan harder moet werken.
Ik ben zelf ook niet heel goed ingelezen in alle materie, maar als ik zie wat in de wereld gebeurt en globaal lees wat er bijvoorbeeld in de Koran staat, kan ik denk ik toch wel bepaalde conclusies trekken. Overigens vind ik religies in het algemeen onzin (niet alleen de islam). Ik heb er overigens geen problemen mee als mensen religieus zijn, zolang ze zich maar normaal gedragen volgende de wetten/normen/waarden/regels die hier gelden / van toepassing zijn en ik er geen last van heb en het mij geen geld kost. Wat ik wel hinderlijk vind, ik ben zelf namelijk gelovig (protestants) opgevoed, is dat ouders hun kinderen een bepaald geloof opdragen en indoctrineren om in iets te geloven wat helemaal niet bestaat (dan bedoel ik niet Sinterklaas, dat is (was) gewoon een leuk feestje voor kinderen). Het heeft bij mij tientallen jaren geduurd voordat ik het bestaan van een god uit mijn hoofd kon zetten.
 
[...] Het heeft bij mij tientallen jaren geduurd voordat ik het bestaan van een god uit mijn hoofd kon zetten.

Natuurlijk duurt dat lang om van zoiets los te komen zoals dat. Van de kindernaiviteit waardoor kinderen sneller leren wordt keihard gebruik van gemaakt om die hiërarchie in stand te houden.
Maar besteed je tijd niet aan die zorgen, toch? Jij bent het bewijs dat mensen er los van kunnen komen, dus dat gaat vanzelf, de één sneller, de ander langzamer.

Het idee dat er een opperheerser zou bestaan en dat mensen bedenken wat deze opperheerser zou denken is iets denk ik. Alleen de bronnenvermelding staat niet in die boeken, dat is een dingetje denk ik.

In sekte-achtige toestanden wordne mensen bang gemaakt fouten te maken en sekte-regels gemaakt voor straffing, alles om een hierarchie in stand te houden; zelfs wordt misbruik gemaakt van het gevoelens van ouders van dat ze slechte ouders zouden zijn als ze 'dit of dat' niet zouden doen. En dan uiteindelijk bedoelen ouders het allemaal goed maar zijn ze misschien nogal 'gemanipuleerd.'

Filosofen bedoelen meestal iets goeds of willen een nieuw inzicht brengen om het leven beter te maken voor mensen, dat is gewoon aardig; maar dat mensen met misschien sociopatische kenmerken of andere kenmerken de filosofieen gingen misbruiken of sekten op te bouwen is wel jammer.

Mogelijk spraakverwarring van 'in ieder zit een stukje god' misschien voorgaande filosofen bedoelend 'in ieder zit een stukje "goed", ' nou dat is wel lief. Maar sommigen hebben misschien wel heel veel lopen snijden, plakken en knippen.

Ik zeg van 'als er een god zou bestaan, super leuk dat ik ben gemaakt,' maar uhhh dan zouden we eigenlijk Adam en Eva dankbaar moeten zijn.
Het zijn volgens mij gewoon filosofie verhalen net als de griekse filosofie verhalen. Stephen Fry schreef ergens in Mythos (audiobook is er ook) dat de Grieken ook niet in die mythes geloofden, maar als je niet eer betoond aan het beeld van de ge-eerde god van de stad, nou dan kreeg je wel straf.
Filosofie leidde tot bijgeloof leidde tot geloof misschien wel.

Hoe dan, ook leuk dat je je perspectief deelt.
De wetenschap vraagt nu om bronnen en auteurs namen, de filosofie collectieboeken voldoen niet, einde verhaal.
We kunnen niet bouwen met onwaarheden, alleen met feiten; net als wetenschappelijk onderzoek doet. ;) Toch? :) Dat is 'schoon'


Adam en Eva kunnen ook worden gezien als kinderen die volwassen werden, en nadat ze voor zichzelf konden zorgen ze de wijde wereld in gingen. Mooi toch? Ik weet niet wie die slang erin heeft gefietst.
Oja, schuldgevoelens bij mensen indoctrineren, typisch een gevalletje van narcistische/sociopatische mensen volgens mij (maar ik weet het niet zeker, moet ik zelf nog nalezen). Misschien gebruik in de bijvoelijke naamwoorden wel te makkelijk. Wel ben ik ervan overtuigd dat echte narcistische/sociopatische mensen anderen manipuleren en anderen kenmerken proberen aan te leren zodat ze niet-gelovigen leren te discrimineren en daarmee voordeel op doen. Tadadada, sekten.

In ieder geval, er zijn veel mogelijkheden van intepretaties denkbaar betreft filosofieen, alleen ze zijn niet meer echt schoon in die collectieboeken, ook zijn geen bronnen en auteurs vermeldt.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet persoonlijk, maar vind het gewoon vervelend als sekte mensen soms denken dat ze beter dan ik zijn omdat ze 'schoner zouden zijn.' Ik ben evenveel waarde als andere 'want iedereen is gelijk' maar kan het niet hebben soms als sekte mensen tegen mij praten en dan denken dat ze 'zuiver zijn' en dan op andere mensen neerkijken maar mij dan 'oké' vinden terwijl ze neerkijken op andere mensen die ik mag.
De tolerantie valt bij mij dan weg waardoor enkel dan alleen geduld overblijft.

Soms zou ik dan met gele tape de grond willen mankeren waardoor een high-tech firewall ontstaat en niks toelaat wat maar sekte-achtig is. En wanneer ze eroverheen lopen dat ze dan pief paf poef naar een andere plek om de planeet teleporteren buiten een bepaalde radius van mijn gebied.
Echt gewoon... dat soort mensen... Ik heb ooit iemand horen spreken over dat vulkanen uitbarsten wanneer god boos op indonesie of dat een moskee blijft staan na een tsunami omdat god het hen gunde; en dan al die door aardbevingen ingestorte moskeeen worden dan niet in het nieuws getoond evenals de mensen die onder het puin van moskeeen liggen en dan letterlijk worden weggegraafd met een graafmachine; en dan de volgende dag dan weer de luidsprekers aangaan voor het ochtendgebed alsof er niks is gebeurd.
Ook die smerige stinkjongens op de sportschool die zich dan alleen met water wassen omdat ze denken dat het puur is omdat een filosoof het ooit zei en ze dan een uur in de wind stinken en arrogant naar mij kijken omdat ik dan een 'ongelovige zou zijn.' Dit terwijl 'ongelovige' puur een sekte woord is om te discrimineren.

Heeft iemand dat ook soms?
Volgens mij is het echt erg wat ik denk betreft dat van die gele tape. Gewoon 'zappp' weg geteleporteerd.
 
Laatst bewerkt:
Soms zou ik dan met gele tape de grond willen mankeren waardoor een high-tech firewall ontstaat en niks toelaat wat maar sekte-achtig is. En wanneer ze eroverheen lopen dat ze dan pief paf poef naar een andere plek om de planeet teleporteren buiten een bepaalde radius van mijn gebied.
Ja ja
 
Het is niet persoonlijk, maar vind het gewoon vervelend als sekte mensen soms denken dat ze beter dan ik zijn omdat ze 'schoner zouden zijn.' Ik ben evenveel waarde als andere 'want iedereen is gelijk' maar kan het niet hebben soms als sekte mensen tegen mij praten en dan denken dat ze 'zuiver zijn' en dan op andere mensen neerkijken maar mij dan 'oké' vinden terwijl ze neerkijken op andere mensen die ik mag.
De tolerantie valt bij mij dan weg waardoor enkel dan alleen geduld overblijft.

Soms zou ik dan met gele tape de grond willen mankeren waardoor een high-tech firewall ontstaat en niks toelaat wat maar sekte-achtig is. En wanneer ze eroverheen lopen dat ze dan pief paf poef naar een andere plek om de planeet teleporteren buiten een bepaalde radius van mijn gebied.
Echt gewoon... dat soort mensen... Ik heb ooit iemand horen spreken over dat vulkanen uitbarsten wanneer god boos op indonesie of dat een moskee blijft staan na een tsunami omdat god het hen gunde; en dan al die door aardbevingen ingestorte moskeeen worden dan niet in het nieuws getoond evenals de mensen die onder het puin van moskeeen liggen en dan letterlijk worden weggegraafd met een graafmachine; en dan de volgende dag dan weer de luidsprekers aangaan voor het ochtendgebed alsof er niks is gebeurd.

Heeft iemand dat ook soms?
Volgens mij is het echt erg wat ik denk betreft dat van die gele tape.
Volgens mij moet jij een keer gaan biechten jongeman. De heeft de duivel bezit van je genomen.

Vader johnyjordaan zal je op passende wijze kastijden.
 
Is pief paf poef ook niet stiekum een sekte woord ??
 
NOT_YET is opvallend actief op het forum sinds die kelder in Drenthe weer open is. :windup:
 
HAHAHAHAHAHAHHAHAHA, ik zei het hier al tien jaar. En ik zei het in mijn omgeving nog langer. Ik zie de mensen in Marokko steeds meer afstand nemen van de fabeltjes. Openlijk en zonder schaamte. Ik leerde mijn vrouw kennen in 1995. Toen was zeggen dat je atheist was een oorlogsverklaring... de hele amilie was heel religieus. 12 jaar later is de meerderheid van de mensen jonger dan 40 atheist. Dankzij internet is dit niet meer tegen te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven