MuscleMeat

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kan er toch echt niet bij waarom men hier bewust voor zou kiezen te "bekeren"

Daar ben ik niet zo gevoelig voor. :)

tumblr_lz1t0ggzba1qm9689o1_250.gif

Dapper! Je bent een inspiratie voor velen. :trollface:

Achter m'n toetsenbord ben ik altijd dapper.

11ranpz.gif

Een gladjanus in een maatpak.

Laatst bewerkt:
Ik ga morgen met een islamitische collega naar een dienst in een moskee. Nog nooit geweest, ben erg benieuwd. :)

Inb4 @Bert bekeert zich en pleegt een terroristische aanslag op de dbb meeting:trollface:

Kan er toch echt niet bij waarom men hier bewust voor zou kiezen te "bekeren"

Ik heb het filmpje nog niet (helemaal) gekeken en mijn kennis omtrent de islam is zeer beperkt, maar ik vind met mijn beperkte kennis op het eerste 'zicht' de islam in de basis beter in elkaar steken dan bijvoorbeeld het christendom. Wat is jouw visie dan op de islam en waarom?

Nou ja, dat soort associaties komen niet uit de lucht vallen. :emo:

Ik heb het filmpje nog niet (helemaal) gekeken en mijn kennis omtrent de islam is zeer beperkt, maar ik vind met mijn beperkte kennis op het eerste 'zicht' de islam in de basis beter in elkaar steken dan bijvoorbeeld het christendom. Wat is jouw visie dan op de islam en waarom?
Hoe vind je dat beter?

Mijn visie is dat elke keer als ik er ook maar iets over probeer te lezen of luisteren om begrip proberen te vormen dat die mensen er ook iets vredigs en liefdevols in moeten zien, dat ik alleen maar agressieve spirituele oorlogvoering hoor. Het heeft allemaal een ondertoon van geestelijke bezetting en dat vind ik nogal afstotelijk.

Wat me vooral bezorgt is de biologische oorsprong en selectie die ermee verweven is en hoe dat haaks staat op de karakterisering van mensen waarvan bijvoorbeeld het christendom of nog liever boeddhisme hun culturele aard uit. Denk aan instincten die aan de grond van onze verlichtingswaardes en boeren nederzettingen liggen, waar zij evolutionair gezien simpelweg een heel ander pad hebben betreden.

Dat de geest van veel van die mensen dusdanig anders werkt dat wat ze ook zeggen, ze gewoon niet (kunnen) begrijpen wat andere volken onder samenleven willen verstaan. Net als dat het in mijn aard zit om hun cultuur afstotelijk te vinden.

Laatst bewerkt:
op het eerste 'zicht' de islam in de basis beter in elkaar steken dan bijvoorbeeld het christendom

waarom moet men in een fantasiefiguur geloven om dan zogenaamd een beter mens te worden of later in de hemel te komen ,

accepteer dat er na de dood niets meer is ,een god niet bestaat en word een goed mens zonder te geloven dit bespaart je veel verspilde tijd en energie

Het ene verzinsel is "beter" dan het andere :)

Laatst bewerkt:
Zo jammer weer, die associaties...

Weet je hoe druk ik mij in dit topic heb gemaakt over ongenuanceerd hokjes denken en domme populistische uitspraken (sowieso hier op dbb)........ Dus dat ik dan een keer zo'n opmerking maak juist om deze reden en te sarren begrijp je niet

ik vind met mijn beperkte kennis op het eerste 'zicht' de islam in de basis beter in elkaar steken dan bijvoorbeeld het christendom.

In de basis is het zo goed als het zelfde geloof, alleen is Jezus (Isa) volgens de islam niet de zoon van god, maar een profeet en zijn er daarna nog andere profeten de reveu gepasseerd tot aan Mohammed.

De islam komt voort uit andere religies. Al zullen ze dat zelf niet graag toegeven. Overigens zou ik sceptisch staan tegenover een religie die niet door de verlichting is heengegaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven