XXL Nutrition

De Islam & Moslims

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie ben jij om dat te beweren?

Nee elke nieuwe actie lekker wegwuiven en afschuiven.
Het probleem verplaatsen.

Lekker voorovergebogen jezelf vol laten blaffen.
De angst heeft je in zijn greep.
Als de Islam de wereld veroverd, heten overlopers geen NSB'ers maar Yasmine's

Ik geloof ook, als ex-moslim, dat de Koran vooral geïnterpreteerd dient te worden en dus voor veel mensen een verschillende boodschap kan bevatten.
Echter zie ik niet in hoe orgaandonatie verboden kan zijn naar analogie met drugs. Drugs, zoals alcohol, verboden is omdat het vaker kwaad dan goed doet. Maar met orgaandonatie help je na je dood andere mensen. Er is maar weinig onzelfzuchtiger dan het afstaan van je organen. Beter nog, je nier afstaan aan iemand terwijl je nog leeft is gewoon een zeer prachtige zaak.
Ex-moslim :roflol::roflol::roflol:.

Ik liep afgelopen weekend door het centrum van een middelgrote stad. Lekker weer, mensen hadden een vriendelijk gezicht, de neus werd verwend door de diverse smakelijke etenswaren van de marktlui en toen hoorde ik ineens een jongeman zeggen of ik interesse had in het geloof. Toen ik beter keek stond er een hele kraam vol met snuisterijen. Ik zag enkel mannen met baarden en leken mij moslims. Ik gaf aan geen interesse te hebben en de jongeman wenste mij vriendelijk een fijne dag verder. Ik zei insgelijks en vervolgde mijn weg.

Op de terugweg had ik beter zicht op de kraam. Ze stonden naast een grote trap welke uitliep over de straat, vandaar dat ik ze van de andere kant niet eerder had gezien. Slimmigheidje van de jongens. Keken allemaal vriendelijk en ik hoorde geen onvertogen klank. Wat mij verbaasde waren de hoeveelheid Opel Astra mensen die in gesprek waren, de handen door de diverse snuisterijen lieten gaan en eveneens vriendelijk (terug)keken. Was dit louter uit interesse in de medemens, vriendelijk ingaan op het verzoek van de jongemannen die mensen op straat aanhielden of speelde er meer? Volgens mij zag ik waaromislam.nl staan.

Ik liep afgelopen weekend door het centrum van een middelgrote stad. Lekker weer, mensen hadden een vriendelijk gezicht, de neus werd verwend door de diverse smakelijke etenswaren van de marktlui en toen hoorde ik ineens een jongeman zeggen of ik interesse had in het geloof. Toen ik beter keek stond er een hele kraam vol met snuisterijen. Ik zag enkel mannen met baarden en leken mij moslims. Ik gaf aan geen interesse te hebben en de jongeman wenste mij vriendelijk een fijne dag verder. Ik zei insgelijks en vervolgde mijn weg.

Op de terugweg had ik beter zicht op de kraam. Ze stonden naast een grote trap welke uitliep over de straat, vandaar dat ik ze van de andere kant niet eerder had gezien. Slimmigheidje van de jongens. Keken allemaal vriendelijk en ik hoorde geen onvertogen klank. Wat mij verbaasde waren de hoeveelheid Opel Astra mensen die in gesprek waren, de handen door de diverse snuisterijen lieten gaan en eveneens vriendelijk (terug)keken. Was dit louter uit interesse in de medemens, vriendelijk ingaan op het verzoek van de jongemannen die mensen op straat aanhielden of speelde er meer? Volgens mij zag ik waaromislam.nl staan.
:roflol::roflol:

Nee elke nieuwe actie lekker wegwuiven en afschuiven.
Het probleem verplaatsen.

Lekker voorovergebogen jezelf vol laten blaffen.
De angst heeft je in zijn greep.
Als de Islam de wereld veroverd, heten overlopers geen NSB'ers maar Yasmine's

Het is duidelijk dat jij diegene bent die in angst leeft.

• Like
Waarderingen: mat
Oh dat klopt idd. Alleen heb ik tot op heden geen bekeuring ontvangen of wat. Daarbij is het zo dat de Koran (zoals alle andere heilige boeken) een tijdje terug geschreven is.

Metamfetamine bestond toen ook niet, staat er niet in dus zou het mogen hahaha ... Dacht het niet.
Zo zijn er nog genoeg voorbeelden. Roken is ook zoiets, er staat in "niets tot je nemen wat schadelijk is voor je gezondheid" nou, al die shisha's (ws verkeerd gespeld ook nog) zijn dan ook niet toegestaan.

Dus neem alle geloven beetje met korreltje zout hé ;-)

Waarom zou een moslim geen orgaandonatie mogen doen dan? je zou toch verwachten dat Allah dit als een daad van naastenliefde zou zien?

Ik geloof ook, als ex-moslim, dat de Koran vooral geïnterpreteerd dient te worden en dus voor veel mensen een verschillende boodschap kan bevatten.
Echter zie ik niet in hoe orgaandonatie verboden kan zijn naar analogie met drugs. Drugs, zoals alcohol, verboden is omdat het vaker kwaad dan goed doet. Maar met orgaandonatie help je na je dood andere mensen. Er is maar weinig onzelfzuchtiger dan het afstaan van je organen. Beter nog, je nier afstaan aan iemand terwijl je nog leeft is gewoon een zeer prachtige zaak.

Ik wel eens gelezen dat er tegenstanders zijn die redeneren van: als je een orgaan afstaat aan iemand anders dan kan de ziel niet geheel vrij komen van het stoffelijk lichaam en daardoor niet verder kan gaan....
Tja...

Nogmaals trek je conclusies op basis van onvolledige informatie.
giphy.gif

Het belangrijkste argument vóór donatie is ontleend aan een passage uit de Koran: ‘… voor wie een ziel doodt (…) is het alsof hij alle mensen doodde; en voor wie een leven redt, is het alsof hij alle mensen deed leven …’ Deze passage is te interpreteren als een oproep tot het redden van een mensenleven, dus ook door middel van orgaandonatie.

Wat heerlijk primitief.

Yasmine ik las ergens dat je ex-moslim bent? waarom ben je nu geen moslim meer?

nee dit is geen poging om weer een discussie uit te dagen. gewoon een oprechte vraag.
Ik werd moslim toen ik nog heel jong was. Ik stelde me heel wat vragen en vond daar geen antwoord op. Ik had heel veel vrienden die moslim waren en werd beïnvloed. Maar na een paar jaar besefte ik dat de Koran en de islam in strijd waren met de wetenschap en dat er teveel gruwelijke moraal was in de koran. Het verhaal van Abraham en zijn zoon is er zo één van). Ik begon steeds meer te beseffen dat religie absurd was... en ik ben nu een overtuigd atheïst.

:roflol: en het gros van Nederland trapt weer in de zielige verhalen ,

dit zijn geen slachtoffers ,dit zijn ijskoude overlevers die eenmaal terug in Nederland helemaal niets zullen bijdragen aan de maatschappij ,levenslange uitkeringen ,toeslagen ,

toezicht door de geheime diensten ,in de moskee en tussen gelijkgestemden zullen ze genieten van hun status ,wat een een stel mong*len zijn wij als Nederlanders geworden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven