XXL Nutrition

Sticky De laatst genomen foto topic

Er zijn meer manieren om je benen te laten groeien dan met squatten. Wat voor de een werkt, hoeft niet voor de ander te werken.
Zou nou nog fijn zijn als we genen kunnen veranderen :laugh:

Ook natty bulkte ik gewoon hoor, maar was blij als ik weer ging cutten. Het is bovendien niet zo lastig, kwestie van discipline en je aan je voeding houden.

Je ziet er top uit. Je moet me wel vertellen hoe je zulke benen krijgt, t*ring. :P
Ik heb mijn dikke-pens-foto trouwens gisteren al goedgemaakt hè, met flexfoto's. :) Instagram en filters heb ik geen verstand van, enkel koffiefilters en brandstoffilters.

Mijn geheim is vet :roflol: en verder is het all about posing. Mijn benen waren vanochtend 55cm op het dikste punt, dus daar bij die dikke kwabben op de adductor. Ik zou ze graag smaller zien overigens. Maar ik krijg het vet daar maar moeilijk weg, zit er waarschijnlijk ook al een jaartje of 13..

Op de foto in de spoiler is een hele andere kant en zijn ze helemaal niet impressive. Zorg dat het licht een beetje goed valt, ga goed staan en tadaa. Legs are born. (ohjee, ik ben dus toch zo'n onzekere faker!)

Benen train ik 2 keer per week. Oa zware legpresses, legextensions, walking lunges, RDL, vertical legpress, hipthrust en bulgarian split squat (en nog wat fitgirl bootydingen). Heb overigens vooral het idee dat die bulgarian split squat erg goed voor mij is.

Mijn geheim is vet :roflol: en verder is het all about posing. Mijn benen waren vanochtend 55cm op het dikste punt, dus daar bij die dikke kwabben op de adductor. Ik zou ze graag smaller zien overigens. Maar ik krijg het vet daar maar moeilijk weg, zit er waarschijnlijk ook al een jaartje of 13..

Op de foto in de spoiler is een hele andere kant en zijn ze helemaal niet impressive. Zorg dat het licht een beetje goed valt, ga goed staan en tadaa. Legs are born. (ohjee, ik ben dus toch zo'n onzekere faker!)

Benen train ik 2 keer per week. Oa zware legpresses, legextensions, walking lunges, RDL, vertical legpress, hipthrust en bulgarian split squat (en nog wat fitgirl bootydingen). Heb overigens vooral het idee dat die bulgarian split squat erg goed voor mij is.

Ik denk dat onze geringe lengte ook wel helpt; iig bij mij ;)

101kg plus minus

IMG_20190706_100830553.jpg
Zieke shape! Maar is dat gyno of puffy nipples wat je hebt of lijkt dat alleen zo?

Big Rob was nog maar net @Caligula geworden, of hij is alweer getransformeerd in @Wanna .
Het gaat snel hier

Ben jij soms schizo? Je ziet verbanden/complotten die helemaal niet bestaan. De dokter kan je hiervoor doorverwijzen naar de psychiater, misschien kan hij je gepaste medicijnen voorschrijven om wat rustiger te blijven.

Als je de hele dag hier op het forum zit om andere hun Nederlandse taal te verbeteren en ondertussen een uitkering/wajong zit te genieten, ga je inderdaad spoken zien.

Zou willen dat ik die motivatie had om ze 2 x per week te trainen. Heb een hekel aan benen :laugh:

Dat zou ik sowieso zeker doen. Een hack squat is imo een must voor elke bodybuilder. Je kan je voeten positioneren hoe je wil en je kan tot complete failure gaan. Dit zijn imo de voornaamste voordelen van een hack squat machine tov barbell squats.

Ik ben zeker geen Tom Platz oid maar mijn benen zijn vergeleken met de rest van mijn lichaam verreweg het best ontwikkeld. Ik denk niet dat dit komt door genetics maar puur door het feit dat ik met squatten eigenlijk al was gestopt voordat ik ermee begon en me gelijk ging focussen op leg presses, smith squats en hack squats tot failure en soms beyond met rest / pause sets. Squats zijn gewoon niet ideaal voor mensen met lange benen en het heeft imo geen zin om ze te blijven doen als ze geen resultaat geven. Het enige wat je ervan krijgt is een sterke onderrug en misschien een dikke reet. Verder niks.
Ik heb lange benen en squatten werkt perfect hoor bij mij voor quads.

Ik heb lange benen en squatten werkt perfect hoor bij mij voor quads.

Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, maar voor sommige mensen werken ze gewoon niet (als het doel is grote quads ontwikkelen). Bert is hier duidelijk een voorbeeld van. Dan kan je maar beter zoeken naar alternatieven.

Het gaat ook niet zozeer om beenlengte oid maar om een hele reeks factoren die bepalen of je mechanisch gezien een beetje fatsoenlijk kan squatten of niet. Bovenbeen vs onderbeen ratio, enkel-flexibiliteit, heup-flexibiliteit etc. etc.

Hetzelfde geldt voor bench press. Sommige mensen kunnen makkelijk 2-3x hun bw benchen maar hebben daarbij slecht ontwikkelde pecs. Dus de oefening is niet geschikt als grote pecs het doel is. Dan is het wellicht ook verstandig om over te gaan op db's en machines.

Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, maar voor sommige mensen werken ze gewoon niet (als het doel is grote quads ontwikkelen). Bert is hier duidelijk een voorbeeld van. Dan kan je maar beter zoeken naar alternatieven.

Het gaat ook niet zozeer om beenlengte oid maar om een hele reeks factoren die bepalen of je mechanisch gezien een beetje fatsoenlijk kan squatten of niet. Bovenbeen vs onderbeen ratio, enkel-flexibiliteit, heup-flexibiliteit etc. etc.

Hetzelfde geldt voor bench press. Sommige mensen kunnen makkelijk 2-3x hun bw benchen maar hebben daarbij slecht ontwikkelde pecs. Dus de oefening is niet geschikt als grote pecs het doel is. Dan is het wellicht ook verstandig om over te gaan op db's en machines.
Of het ligt meer aan techniek?:o

• Like
Waarderingen: BB_
Dat is echt wel heel bijzonder en een unieke prestatie (natty??)...ik denk meer mensen 2x BW dan 3x

Ja haha, dat zal geheid. 3x bw is wel heftig inderdaad. Dat was nogal een overdrijving van mijn kant.

Maar wat ik ermee probeerde te zeggen is dat (sterk zijn in) een compound lift niet in alle gevallen een garantie is voor ontwikkeling van bepaalde spiergroepen.

Ja haha, dat zal geheid. 3x bw is wel heftig inderdaad. Dat was nogal een overdrijving van mijn kant.

Maar wat ik ermee probeerde te zeggen is dat (sterk zijn in) een compound lift niet in alle gevallen een garantie is voor ontwikkeling van bepaalde spiergroepen.
Er zijn echt heel veel factoren van afhankelijk en is ook erg persoons gebonden
Toch kan je aan iemand zijn spierontwikkeling wel zien of hij wel of niet 150kg kan benchen
ik bedoel dan als 1e indruk vooral ook zijn BW natuurlijk...maar dat is allemaal heel algemeen
Je kan het ook omdraaien....iemand met saté prikkers als benen zal geen 150kg SQ
Blijft wel een lastige discussie dit :)

Er zijn echt heel veel factoren van afhankelijk en is ook erg persoons gebonden
Toch kan je aan iemand zijn spierontwikkeling wel zien of hij wel of niet 150kg kan benchen
ik bedoel dan als 1e indruk vooral ook zijn BW natuurlijk...maar dat is allemaal heel algemeen
Je kan het ook omdraaien....iemand met saté prikkers als benen zal geen 150kg SQ
Blijft wel een lastige discussie dit :)

Het zal je verbazen

Terug
Naar boven