MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Nee maar er werd gesproken over “relatief tot bodybuilders gezien minder” in mijn optiek nog steeds onzin overigens alles draait om kcal in kcal out. En die kcals zijn dan weer verbonden aan VVM. Mensen hebben allemaal magische theorieën over kcal maar moeilijker dan dit is het voor 99 procent van ons niet

Denk dat duursporters vooral minder kcal nodig hebben omdat ze geen drol wegen vaak. Ooit een marathon renner gezien van 85 kg shredded ?
Onlangs iemand die ik ken. 1m80 met 88kg. Niet shredded maar zeker wel goed lean. Was volgens mij zelf een iron man ipv marathon.

Michael Phelps, 12000 kcal

Ooit een bodybuilder 5 x 3 uur zien zwemmen in een week? :roflol:
Je hebt nog steeds niet gelezen wat mijn punt is geloof ik :p er zijn mensen die hier beweren dat cardio metabolisme ernstig vertraagd en daar hebben ze allerlei gekke theorieën over zonder te zeggen waar vandaan haha. Ik zeg op mijn beurt dat duursporters minder wegen en dus geen vertraagd metabolisme hebben maar dat hun BMR simpelweg lager is door minder VVM. De bewegingsfactor even helemaal achterwege gelaten.

Cardio is voor mij alleen een middel om meer kcal te kunnen eten en mijn conditie dusdanig op peil te houden dat ik mijn sets met squats en lunges af kan maken tho :p

Ik heb express dergelijke studies gebruikt om mijn punt duidelijk te maken, speciaal voor jou: meer dan 4 uur cardio in de week en het heeft een negatief effect op je levensverwachting, beter gezegd, je hebt weer dezelfde levensverwachting als mensen die niets doen. Er zijn ontzettend veel mensen in onze samenleving die dit doen. Inderdaad een beetje cardio is dus juist goed, maar dat zei ik al.

Ik zie het. Ben wel benieuwd of er nog wel effecten zijn op andere zaken zoals diabetes, zaken als dementie etc.

Overigens is 4 uur per week hardlopen nog best veel. Ik kom er niet aan, uur of 2,5 cardio (van matig tot intensief), uur of 3 wandelen en 3x sportschool.

En ik ben aardig actief.

Ben al blij dat ik cardio nu.. ben in 2 maanden tijd van geen benen trainen, oefeningen verkeerd doen, geen cardio, etc etc naar benen trainen, 1 uur cardio per dag, voeding op orde, supplementen op orde gegaan. Iets wat ik de afgeopen 4 jaar al had moeten doen

en nog op de post hierboven:
Grootste verschil dat ik nu merk, waarschijnlijk door de cardio, is dat ik het nu sneller koud heb. Ik heb het de afgelopen 4 jaar altijd warm gehad, zweten met het eten, natte shirts van een stukje lopen.. nu voel ik mij zoveel gezonder en ben daar blij mee. Loop nu gewoon met een shirt en broek aan thuis, dat was voorheen alleen in onderbroek.
Dat krijg je ook als je in een kcal tekort zit.

Ik kan zelfs voelen als ik in een overschot of tekort zit door hoe warm ik het heb. Met name een overschot betekent bij mij dat ik het vooral goed warm heb.

Een hele triatlon? Daar is ie dan wel erg zwaar voor.
Was op z’n 17/18 BB’er, 80kg droog toen.
61EF20D4-1054-4D60-BD69-40E444D4CFC4.jpeg

Denk dat duursporters vooral minder kcal nodig hebben omdat ze geen drol wegen vaak. Ooit een marathon renner gezien van 85 kg shredded ?
Heb wel eens smaakvolle naaktfoto's gezien van een olympische biathlon of langlauf athlete, die zou wel eens meer dan jij kunnen eten, maar lean as f**k.

Heb je uitleg wel gelezen hoor, wilde het vooral even gezegd hebben.

Het idee is wel vaak dat duursporters efficiënter met energie omgaan, los van hun lichtere gewicht.

Als jullie een discussie willen voeren over cardio maken jullie daar aub een topic voor aan.

Terug
Naar boven