Fitness Seller

Sticky De laatst genomen foto topic

Raar, ik kickboks 1uur en 30min, doe 25k stappen per dag op het werk en doe elke ochtend 30min + bodybuilding en ik heb nog nooit zoveel in men leven moeten eten als nu 4000+ kcal om op gewicht te blijven, mijn metabolisme is enorm verbetert kwam vroeger in gewicht bij op 3000 kcal

Kcal in Kcal out ?
Ik denk dat hij bedoeld dat je metabolisme vertraagt van extreem veel duurtraining (maratonlopers, wielrenners, etc.). Denk dat dit wel zo is, ondanks dat ze nog steeds veel verbranden, denk ik dat ze minder kcal nodig hebben als dat als iemand zonder die training hetzelfde aan activiteit zou doen (in theorie, want lukt je ongetraind nooit natuurlijk). Je lichaam past zich hier vast wel op aan, VOORAL als het niet genoeg krijgt en/of geen rede heeft om de spiermassa te behouden. Jij geeft je lichaam deze rede wel (je bb training) en ook voldoende voeding, dus hoeft je lichaam de spiermassa niet kwijt te raken.

Ik denk dat hij bedoeld dat je metabolisme vertraagt van extreem veel duurtraining (maratonlopers, wielrenners, etc.). Denk dat dit wel zo is, ondanks dat ze nog steeds veel verbranden, denk ik dat ze minder kcal nodig hebben als dat als iemand zonder die training hetzelfde aan activiteit zou doen (in theorie, want lukt je ongetraind nooit natuurlijk). Je lichaam past zich hier vast wel op aan, VOORAL als het niet genoeg krijgt en/of geen rede heeft om de spiermassa te behouden. Jij geeft je lichaam deze rede wel (je bb training) en ook voldoende voeding, dus hoeft je lichaam de spiermassa niet kwijt te raken.
Interessant hij zou dat stuk informatie dat hij gevonden heeft over dit onderwerp wel eens mogen delen want ik kan morgen ook op internet zetten dat ik groen werd van teveel kip eten, als stom voorbeeld bedoelt

Ben het er voor een groot gedeelte wel mee eens, ware het niet dat het hier gaat om "spinning" en dit juist een voorbeeld is van wat WEL goed is (interval). Een bergrit op rustig tempo of een fijne wandeling is ook prima. Het enige wat niet handig is, is (extreem) lange duurtraining en dan vooral in combinatie met te weinig voeding en/of geen krachttraining. Like I said, als je je explosieve (fast twitch) spiervezels niet tot nauwelijks aanspreekt, je lichaam standaard te weinig voeding geeft en/of je cortisol meerdere uren per dag hoog blijft door training, dan denk ik dat het niet ideaal is voor spiermassa behoud en/of vetverbranding. Alleen de beste man overdrijft wel in hoe hij het meld. Niks mis met 40/60/90 minuten actief bezig zijn op een dag, hoeft echt niet tot een half uur beperkt te zijn. Alleen 2/3/4u steady bewegen is niet goed voor spierbehoud/je metabolisme IMO.

• Like
Waarderingen: BB_
Puur vanuit het aspect van gezondheid bekeken is duurtraining helemaal niet zo gezond, kan je metabolisme behoorlijk vertragen. Iedere dag wandelen, wat ik regelmatig doe, is gezond voor je, net als krachttraining. Zo'n zadel in je reet in een hok vol zweterige mannen in strakke pakjes is niet mijn ding, maar wellicht dat het voor jou wat is.
Jezus wat een gestereotypeer.

Hier zit wel wat in denk ik. Ik kom uit de ultrawereld. 3x per week een halve marathon, 2-4 keer per maand een hele. Krachttraining ernaast wat je geen krachttraining noemen kon want daar had ik de kracht niet meer voor.
Dan alle crosstrainer en wandelactiviteiten er omheen. At minimaal 500kcal minder dan nu. Bleef zelfde gewicht/kwam soms aan van "niets" leek t wel.
Ik loop niet meer hard en cardio drastisch geminderd. 5x p/w krachttraining. Nog steeds bezig meer cardio te minderen maar kom nu niet als een gek aan ofzo. bijzonder hoe een lichaam in elkaar zit.

Hier zit wel wat in denk ik. Ik kom uit de ultrawereld. 3x per week een halve marathon, 2-4 keer per maand een hele. Krachttraining ernaast wat je geen krachttraining noemen kon want daar had ik de kracht niet meer voor.
Dan alle crosstrainer en wandelactiviteiten er omheen. At minimaal 500kcal minder dan nu. Bleef zelfde gewicht/kwam soms aan van "niets" leek t wel.
Ik loop niet meer hard en cardio drastisch geminderd. 5x p/w krachttraining. Nog steeds bezig meer cardio te minderen maar kom nu niet als een gek aan ofzo. bijzonder hoe een lichaam in elkaar zit.
Ik ervara het een beetje hetzelfde, maar at in mijn loopperiode mogelijk te weinig en was mager. Ik herken mij er echter ook niet in dat door mijn duursportverleden mijn metabolisme vertraagd is. Ik kom nu niet eens aan op 5000 kcal, maar kan daar lastig conclusies aan verbinden aangezien dat van zoveel factoren afhangt.

Ik denk persoonlijk niet dat je lichaam minder energie gebruikt bij duursport maar dat je lichaam efficienter de bewegingen leert uitvoeren waardoor het automatisch minder energie verbruikt. Was me opgevallen bij zwemmen en hardlopen. Eens je de juiste beweging onder de knie hebt kun je blijven gaan.

Ik zou zeggen ga lekker voort met de illusie dat duurtraining gezond zou zijn. Nogmaals iedere dag een half uur tot een uur bewegen is gezond, bijvoorbeeld in de vorm van wandelen. Het enige wat duurtraining doet is je metabolisme op lange termijn aan gort helpen.
Er zijn ook genoeg negatieven gevolgen te koppelen aan krachttraining, als je de hele lifestyle daarvan mee in overweging neemt is dat waarschijnlijk ongezonder dan duurtraining.

• Like
Waarderingen: Pren
Amen! Hoe de gemiddelde gym bro met zijn lichaam omgaat, daar kunnen de meeste amateursporters nog een puntje aan zuigen. De meesten daarvan hebben nog nooit een keukenweegschaal gezien, ja, om de kilo's suiker voor het bakken van een taart af te wegen misschien.
Wat doe jij met een keukenweegschaal icm je lichaam?

Is dat ook echt zo? Als je ziet wat die wielrenners van 1,75m en 60-65kg wegvreten, durf ik dat in twijfel te trekken. In grote rondes vallen ze vaak nog af nota bene.

Ik ervara het een beetje hetzelfde, maar at in mijn loopperiode mogelijk te weinig en was mager. Ik herken mij er echter ook niet in dat door mijn duursportverleden mijn metabolisme vertraagd is. Ik kom nu niet eens aan op 5000 kcal, maar kan daar lastig conclusies aan verbinden aangezien dat van zoveel factoren afhangt.
Bij mij hetzelfde. Ik at achteraf veel te weinig en was (ben) te mager. Nu nog steeds dus, echter daar komt langzamerhand verandering in. Dus ook echt geen vertraagd metabolisme aan overgehouden naar mijn mening.

• Like
Waarderingen: BB_
Cardio is dan eigenlijk alleen nog belangrijk als je je gewichten met squat niet kunt verhogen omdat je lucht tekort komt.
Voor afvallen hoeft ook al niet.
Maar ik vind het gewoon leuk, en ik denk dat het herstel van de krachttraining help versnellen.
Ik hou het erin.

Het betekent niet automatisch dat je je lichaam geeft wat het nodig heeft, het geeft alleen maar aan dat je obsessief met eten bezig bent.
Die discussie heb ik thuis ook vaker dan me lief is. Zonder weegschaal ga je nooit in kunnen schatten wat je daadwerkelijk binnen krijgt. Grammen eyeballen gaat gewoon niet. Obsessief of niet, ik denk dat mijn lichaam vrolijker wordt van een consistente calorieinname, dan elke dag wat anders :). En dan bedoel ik, dagen op 1000 calorieën leven, uitschieters naar 4? Nee, dat heb ik een lange tijd gedaan, zou nooit meer terug willen.

Terug
Naar boven