MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Wat valt allemaal onder feesten, zijn daar niet best mogelijkheden voor te verzinnen die in je levensstijl en ritme passen, en heb je die genoeg ervaren dat je weet wat je mist?
Er is inderdaad een heel groot verschil in "feesten'.
Ik ken genoeg mensen die zichzelf elk weekend naar de t*ring snuiven en dat valt voor hun onder "feesten'.
Af en toe een festivalletje, huisfeestje, verjaardag hier en daar is gewoon prima. En ook meer mijn definitie van "feesten".
En heb je inderdaad genoeg feestjes/festivals ervaren?

Neem aan dat iedereen toch wel een aantal feest "vrienden" in de goot hebben zien belanden?
Steeds meer feestjes, ook doordeweeks. Op een gegeven moment denken ze dat heel het leven één groot feest kan zijn. :D

• Like
Waarderingen: Apv
Wat valt allemaal onder feesten, zijn daar niet best mogelijkheden voor te verzinnen die in je levensstijl en ritme passen, en heb je die genoeg ervaren dat je weet wat je mist?
Ik heb er geen behoefte aan, maar zou het natuurlijk best passend kunnen maken. En ja, ik heb die genoeg ervaren en vond er op een gegeven moment geen kut meer aan en ging alleen nog maar mee uit sociaal oogpunt. Nu ben ik blij dat ik dat niet meer met tegenzin doe. Ik doe dat enkel als ik weet dat iemand anders het erg waardeert, maar dan heb ik het meer over sociale semi-verplichtingen met familie e.d. en die vind ik ook best gezellig (niemand binnen mijn familie is (meer) van het type feestbeest). Ik ga dan liever een gezelschapsspel doen of filmpje kijken op de bank of in de bios. Ik lees op vakantie liever een goed boek of pak de fiets en ga actief wat dingen bekijken, sporten en daarna chillen op een terrasje i.p.v. 's avonds laat stappen en zuipen. (Behalve interesse, speelt leeftijd en op m'n nachtrust gesteld zijn ook een rol.)

Ik zie dat je het hebt over 'missen' en het lijkt (wat ik vaak proef bij andere mensen) dat wanneer het gaat over iets wat zij leuk vinden (maar ik dus niet), ze gelijk denken dat iedereen het leuk moet vinden en dat ik iets mis dat ik leuk vind, maar zo is het dus niet. Ik ga ook niet zeggen dat ik niet weet wat anderen missen die niet naar de sportschool gaan (iets wat mijn hobby is, maar waar anderen misschien geen ruk ana vinden).

Laatst bewerkt:
Dat laatste is erg herkenbaar. Het kost mij moeite om van schema's af te stappen omdat ik een bepaald doel moet halen, soms kan het een obsessie worden met blessures tot gevolg. Ook nu weer te lang doorgegaan met zwaar bankdrukken terwijl de schouder smeekte om even wat anders te doen. Schema's ook helemaal om dat ene resultaat gebouwd. Pas echt lol in de sport als dat gelukt is, de weken daarna verlost van dat schema wetende dat ik weer een half jaartje gewoon rustig mag trainen van mezelf.
De periode van obsessie heb ik ook meegemaakt en was ik in doorgeslagen. Ik ben nu nog steeds wel een beetje obsessief, maar niet meer met tegenzin en omdat het moet, maar enkel omdat ik het leuk vind, mij er goed bij voel en er voldoening uithaal. Een beetje trekjes van een autisme, Asperger, eetstoornis en OCD zie je vaak ook bij bijv. topsporters (en misschien wel nodig om ergens 110% voor te gaan) en zijn binnen mijn familie ook niet ongewoon.

Over festivals ervaren. Als ik in de sixties had geleefd, had ik Woodstock toch wel echt mee willen maken. :rocker2: Ook omdat ik die muziek en artiesten geweldig vind.

Ik heb er geen behoefte aan, maar zou het natuurlijk best passend kunnen maken. En ja, ik heb die genoeg ervaren en vond er op een gegeven moment geen kut meer aan en ging alleen nog maar mee uit sociaal oogpunt. Nu ben ik blij dat ik dat niet meer met tegenzin doe. Ik ga doe dat enkel als ik weet dat iemand anders het erg waardeert, maar dan heb ik het meer over sociale semi-verplichtingen met familie e.d. en die vind ik ook best gezellig (niemand binnen mijn familie is (meer) van het type feestbeest). Ik ga dan liever een gezelschapsspel doen of filmpje kijken op de bank of in de bios. Ik lees op vakantie liever een goed boek of pak de fiets en ga actief wat dingen bekijken, sporten en daarna chillen op een terrasje i.p.v. 's avonds laat stappen en zuipen. (Behalve interesse, speelt leeftijd en op m'n nachtrust gesteld zijn ook een rol.)

Ik zie dat je het hebt over 'missen' en het lijkt (wat ik vaak proef bij andere mensen) dat wanneer het gaat over iets wat zij leuk vinden (maar ik dus niet), ze gelijk denken dat iedereen het leuk moet vinden en dat ik iets mis dat ik leuk vind, maar zo is het dus niet. Ik ga ook niet zeggen dat ik niet weet wat anderen missen die niet naar de sportschool gaan (iets wat mijn hobby is, maar waar anderen misschien geen ruk ana vinden).
Nachtrust, leeftijd, katers, zijn goede redenen om tal van feesten over te slaan. Zeker als je er wel bekent mee bent en daardoor weet dat je er geen zin meer in hebt. Ik heb datzelfde ook wel -ben daardoor ook al vele vele jaren uitgekeken op alcohol- en vind genoeg chillere dingen ook leuk. Maar uitgaan kan zonder te zuipen. Festivals zijn er ook overdag. Ik weet zomer festivals in de middag-avond zonder drugsgebruik met de juiste muziek en onder de juiste omstandigheden prima te waarderen en van toegevoegde waarde naast die chillere dingen. Denk jij ook aan zulke opties, of vind je dat ook niks?

Weet wat je mist is natuurlijk een manier van spreken. Het zou zonde zijn als je denkt iets (of een specifieke optimaal passende vorm ervan) niet leuk te vinden zonder het op de juiste passende manier ervaren te hebben.

Nachtrust, leeftijd, katers, zijn goede redenen om tal van feesten over te slaan. Zeker als je er wel bekent mee bent en daardoor weet dat je er geen zin meer in hebt. Ik heb datzelfde ook wel -ben daardoor ook al vele vele jaren uitgekeken op alcohol- en vind genoeg chillere dingen ook leuk. Maar uitgaan kan zonder te zuipen. Festivals zijn er ook overdag. Ik weet zomer festivals in de middag-avond zonder drugsgebruik met de juiste muziek en onder de juiste omstandigheden prima te waarderen en van toegevoegde waarde naast die chillere dingen. Denk jij ook aan zulke opties, of vind je dat ook niks?

Weet wat je mist is natuurlijk een manier van spreken. Het zou zonde zijn als je denkt iets (of een specifieke optimaal passende vorm ervan) niet leuk te vinden zonder het op de juiste passende manier ervaren te hebben.
Ik heb er gewoon echt geen behoefte aan, doe liever wat anders in m'n weekend. Het is daarnaast ook een kwestie van prioriteiten stellen. Ik heb jaren gehad dat ik er simpelweg geen tijd voor had (werken+sporten doordeweeks, in het weekend en avonden studeren). Ik weet niet waar je naartoe wilt, maar dat is precies hetgeen waar ik me soms aan stoor. Alsof iedereen van festivals houdt. :p Ik geef gewoon echt heel weinig om sociale dingen.

Festivals zijn er ook overdag. Ik weet zomer festivals in de middag-avond zonder drugsgebruik met de juiste muziek en onder de juiste omstandigheden prima te waarderen en van toegevoegde waarde naast die chillere dingen. Denk jij ook aan zulke opties, of vind je dat ook niks?
Waarom zou je zoiets dan wel opeens waarderen? Festivals of concerten kunnen me echt niet boeien. Waarom zou je er dan ‘s middags in eens wel zin in hebben?

Er is inderdaad een heel groot verschil in "feesten'.
Ik ken genoeg mensen die zichzelf elk weekend naar de t*ring snuiven en dat valt voor hun onder "feesten'.
Af en toe een festivalletje, huisfeestje, verjaardag hier en daar is gewoon prima. En ook meer mijn definitie van "feesten".
En heb je inderdaad genoeg feestjes/festivals ervaren?
Dit. Het gaat erom dat je een beetje balans houdt. Als je echt elk weekend los gaat en ouder bent dan 25 moet je toch eens nadenken of je ook nog eens iets anders zou kunnen of willen doen met je leven.

Zelf heb ik een tijdje nogal hard gefeest en ben ik toen bergen gaan beklimmen en een studie gaan afmaken. Ben ik niet slechter van geworden.

Denk dat het belangrijk is om iets te vinden wat je echt leuk vindt en wat ook nog een beetje gezond is. Als je hobby in de kroeg hangen wordt- dan gaat het niet goed komen.Maar dat is voor iedereen iets anders.

Ik vond survivalcursussen etc helemaal geweldig. Veel mensen vinden dat vreselijk. Ieder zijn ding. Ik haat vliegreizen naar all inclusive resorts. 1x gedaan en nooit meer.

Bijlagen

• Screenshot_20201208-082823_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20201208-082823_WhatsApp.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 130
Terug
Naar boven