Ik heb er geen behoefte aan, maar zou het natuurlijk best passend kunnen maken. En ja, ik heb die genoeg ervaren en vond er op een gegeven moment geen kut meer aan en ging alleen nog maar mee uit sociaal oogpunt. Nu ben ik blij dat ik dat niet meer met tegenzin doe. Ik ga doe dat enkel als ik weet dat iemand anders het erg waardeert, maar dan heb ik het meer over sociale semi-verplichtingen met familie e.d. en die vind ik ook best gezellig (niemand binnen mijn familie is (meer) van het type feestbeest). Ik ga dan liever een gezelschapsspel doen of filmpje kijken op de bank of in de bios. Ik lees op vakantie liever een goed boek of pak de fiets en ga actief wat dingen bekijken, sporten en daarna chillen op een terrasje i.p.v. 's avonds laat stappen en zuipen. (Behalve interesse, speelt leeftijd en op m'n nachtrust gesteld zijn ook een rol.)
Ik zie dat je het hebt over 'missen' en het lijkt (wat ik vaak proef bij andere mensen) dat wanneer het gaat over iets wat zij leuk vinden (maar ik dus niet), ze gelijk denken dat iedereen het leuk moet vinden en dat ik iets mis dat ik leuk vind, maar zo is het dus niet. Ik ga ook niet zeggen dat ik niet weet wat anderen missen die niet naar de sportschool gaan (iets wat mijn hobby is, maar waar anderen misschien geen ruk ana vinden).