MuscleMeat

Sticky De laatst genomen foto topic

Ik werk hier nu bijna 10 jaar, toen ik hier net kwam werken had ik veel minder tattoos en was ik idd skinny fat :roflol:

Inmiddels kennen ze mij hier wel een beetje en verbaast niets ze eigenlijk meer.

Wel altijd grappig als iemand mij nog nooit heeft gezien daar en vervolgens juist verbaast zijn hoe aardig en behulpzaam ik ben (niet mijn woorden) :roflol:
Veel mensen hebben nou eenmaal vooroordelen en een verwachtingspatroon. Sommige mensen denken werkelijk dat iedereen die aan bodybuilding doet of in een hardcore gym traint een lompe bouwvakker met 3 hersencellen is die zijn middelbare school niet heeft afgemaakt en de woordenschat van een kleuter heeft. Of dat iedereen met zichtbare tatoeages een tokkie of laagopgeleid iemand is. En als het tegendeel dan waar blijkt te zijn, zijn ze verbaasd. Bij sommige leidinggevende functies of functies waarbij je veel commerciële contacten hebt met of zaken doet met contractanten en of andere partijen is het hebben van tatoeages niet eens toegestaan. Je ziet dat ouderwetse denkbeeld gelukkig soms wel langzaamaan verschuiven, maar voordat we de eerste lijsttrekker met zichtbare tatoeages gaan zien zal helaas nog wel even duren.

Mijn ervaring is dat ze meestal allang blij zijn dat ze iemand hebben gevonden die voldoet aan de functie-eisen. Ik heb bij IT-bedrijven echt de meest uiteenlopende gare types gezien.
Doel je dan op autistische mannetjes in zwerverkleding die eruit zien en ruiken alsof ze 2 weken geen douche of scheermes en bed hebben gezien en waar je geen fatsoenlijk gesprek mee kan voeren? :p
:jk: Dat was bewust gestereotypeerd.

Mijn ervaring is dat ze meestal allang blij zijn dat ze iemand hebben gevonden die voldoet aan de functie-eisen. Ik heb bij IT-bedrijven echt de meest uiteenlopende gare types gezien.
Precies. Als er een vakgebied is waar het geen donder uitmaakt wat voor school je hebt gedaan of hoe je er uit ziet is het de it wel.

• Like
Waarderingen: BB_
Precies. Als er een vakgebied is waar het geen donder uitmaakt wat voor school je hebt gedaan of hoe je er uit ziet is het de it wel.
Juist. Het gaat er daar om dat je goed bent in je werk en de rest is veel minder belangrijk, tenzij je een team moet aansturen.

Juist. Het gaat er daar om dat je goed bent in je werk en de rest is veel minder belangrijk, tenzij je een team moet aansturen.
Zelfs dan nemen ze je wel aan maar ligt er ook aan in wat voor werk je een team moet aansturen.

• Like
Waarderingen: BB_
Zelfs dan nemen ze je wel aan maar ligt er ook aan in wat voor werk je een team moet aansturen.
Klopt, maar dan zullen ze in ieder geval wel een beetje naar competenties kijken (en evt. achtergrond en ervaring), want binnen de techniek en ICT zijn er best wat mensen supergoed in hun werk maar komen ze qua leidinggevende vaardigheden toch wat tekort. Of ze zullen je eerst op een andere functie aannemen en pas een leidinggevende functie aanbieden als ze je wat beter kennen en hebben kunnen beoordelen. Een solliciatiegesprek (en CV) zegt niet direct alles.

Bij sommige leidinggevende functies of functies waarbij je veel commerciële contacten hebt met of zaken doet met contractanten en of andere partijen is het hebben van tatoeages niet eens toegestaan. Je ziet dat ouderwetse denkbeeld gelukkig soms wel langzaamaan verschuiven, maar voordat we de eerste lijsttrekker met zichtbare tatoeages gaan zien zal helaas nog wel even duren.
Toevallig las ik vorige week dit, om een voorbeeld van die verschuiving te noemen:

“Tatoeages op het aangezicht, in de nek, hals en op de handen zijn nog steeds niet toegestaan.”

Dus tattoo’s zijn toegestaan zolang je ze maar kan bedekken. Noem ik nu niet echt een vooruitgang. Supersoepel :roflol:
Nu moet je officieel je armen bedekken (lange mouwen). Het is inderdaad maar een kleine vooruitgang, want men wilt dat tatoeages nog steeds wel bedekt kunnen worden. Ik ken overigens wel mensen bij Defensie die tatoes hebben in de nek of op de handen, maar m.n. op de werkvloer of uitvoerend personeel.

Laatst bewerkt:
Veel mensen hebben nou eenmaal vooroordelen en een verwachtingspatroon. Sommige mensen denken werkelijk dat iedereen die aan bodybuilding doet of in een hardcore gym traint een lompe bouwvakker met 3 hersencellen is die zijn middelbare school niet heeft afgemaakt en de woordenschat van een kleuter heeft. Of dat iedereen met zichtbare tatoeages een tokkie of laagopgeleid iemand is. En als het tegendeel dan waar blijkt te zijn, zijn ze verbaasd. Bij sommige leidinggevende functies of functies waarbij je veel commerciële contacten hebt met of zaken doet met contractanten en of andere partijen is het hebben van tatoeages niet eens toegestaan. Je ziet dat ouderwetse denkbeeld gelukkig soms wel langzaamaan verschuiven, maar voordat we de eerste lijsttrekker met zichtbare tatoeages gaan zien zal helaas nog wel even duren.

Doel je dan op autistische mannetjes in zwerverkleding die eruit zien en ruiken alsof ze 2 weken geen douche of scheermes en bed hebben gezien en waar je geen fatsoenlijk gesprek mee kan voeren? :p
:jk: Dat was bewust gestereotypeerd.
Stinken valt wel mee van wat ik heb meegemaakt. Althans, op de werkvloer. Tijdens m'n studententijd wel een klasgenoot gehad die altijd zo'n enorm sterke penetrante lucht om zich heen had hangen dat ik mijn best moest doen om niet te kokhalzen (srs).

Dat laatste zou er ook echt niet toe moeten doen, in financiele sectoren is het misschien nog steeds not done, maar IT kom je er echt wel mee weg. Ik denk het tegenwoordig juist zelfs mee kan werken.

Nu moet je officieel je armen bedekken (lange mouwen). Het is inderdaad maar een kleine vooruitgang, want met wil dat tatoeages nog steeds wel bedekt kunnen worden. Ik ken overigens wel mensen bij Defensie die tatoes hebben in de nek of op de handen, maar m.n. op de werkvloer of uitvoerend personeel.
Werk tegenwoordig op een legerbasis, degene die vol staan, staan meestal idd de poortjes te controleren.

Dat laatste zou er ook echt niet toe moeten doen, in financiele sectoren is het misschien nog steeds not done, maar IT kom je er echt wel mee weg. Ik denk het tegenwoordig juist zelfs mee kan werken.
Het punt is dat “de IT” best wel een breed begrip is. Eigenlijk een te breed begrip om te zeggen dat de IT tattooproof is.

Ben je een helpdesker/beheerder op een interne helpdesk bij een gehandicaptenstichting, of ben je een servicedesker in een outsource omgeving wat alleen telefonisch werkt zonder fysiek klantcontact. Of ben je een systeem/netwerkbeheerder die naar klanten moet in allerlei sectoren.

Gemeentes, advocatenkantoren, banken, telecomproviders, zorg. Het is zo divers en het varieert heel veel wat de kledingvoorschriften zijn of wat het beleid is omtrent tattoos.

En dan uiteindelijk nog wel het belangrijkst: wat voor persoon heb je tegenover je als je ergens een sollicitatiegesprek hebt.

Is dit het IT nerd topic?

Beetje afhankelijk wat voor bedrijf het is en wat voor mensen er werken. Spieren + tattoos blijven altijd een taboo, omdat het meestal wordt geassocieerd met het low life stereotype meathead die niets kan en hele dag in de gym zit etc.
Spieren is niet zo'n issue. Als je je netjes kleedt kun je er gewoon sterk en gezond uit zien, tenzij je echt een massamonster bent tenminste. Ik ben niet uitzonderlijk groot maar wel 102 kilo (vergeleken met jullie niet enorm, maar vergeleken met de meeste hoger managers ben ik aardig gespierd), helpt ook wel dat ik lang ben en daarmee heb je fysiek al snel toch wat 'respect' te pakken. Dat werkt in de board room net zo goed. Nu laat een directie zich niet zomaar intimideren, maar een goed fysiek dwingt toch respect af. Zeker in een doelgroep waar de meesten niet fit zijn en met buiken en buikjes toch wel eens vragen hoe ik zo netjes in vorm ben gekomen....Ook geeft het zeker het idee van discipline. Ik kom spwieso wel vaker bodybuilders tegen op hoger niveau in het bedrijfsleven.

Allerlei zichtbare tatoeages kunnen een probleem zijn. Alhoewel een directe collega van mij die ook in het hoger management zit ook gewoon een volledige sleeve heeft. Nu is het wel zo dat hij die in het begin wel een beetje verborgen hield. Het komt iig niet veel voor. Inmiddels komt die sleeve soms wel onder zijn mouwtjes uit. Die kerel is trouwens ook echt geen tokkie, dat is aan alles te merken. Dus dat werkt niet tegen hem. Bij hem geeft het eerder het idee dat hij erg creatief is....

Als je je kleedt en er uit ziet als een stereotype, dan zul je er ook een beetje tegen moeten kunnen dat mensen je zo gaan zien. Dus ja, oorbellen, petjes, zichtbare tattoos en dan ook nog net wat te strakke shirtjes met enorme spierbundels... tsja... dan vraag je er ook een beetje om, ondank dat je zelf meot weten hoe je eruit ziet. Je moet er ook zelf de gevolgen van dragen. Als ik een marokkaan zie met een gucci nektasje, een louis vuitton petje en een real madrid trainingspak dan schrijf ik hem sneller af dan mijn collega die netjes gekleed, haren goed geknipt rondloopt. Die is dan wel marokkaan, maar die bekijk je toch anders.

Spieren is niet zo'n issue. Als je je netjes kleedt kun je er gewoon sterk en gezond uit zien, tenzij je echt een massamonster bent tenminste. Ik ben niet uitzonderlijk groot maar wel 102 kilo (vergeleken met jullie niet enorm, maar vergeleken met de meeste hoger managers ben ik aardig gespierd), helpt ook wel dat ik lang ben en daarmee heb je fysiek al snel toch wat 'respect' te pakken. Dat werkt in de board room net zo goed. Nu laat een directie zich niet zomaar intimideren, maar een goed fysiek dwingt toch respect af. Zeker in een doelgroep waar de meesten niet fit zijn en met buiken en buikjes toch wel eens vragen hoe ik zo netjes in vorm ben gekomen....Ook geeft het zeker het idee van discipline. Ik kom spwieso wel vaker bodybuilders tegen op hoger niveau in het bedrijfsleven.

Allerlei zichtbare tatoeages kunnen een probleem zijn. Alhoewel een directe collega van mij die ook in het hoger management zit ook gewoon een volledige sleeve heeft. Nu is het wel zo dat hij die in het begin wel een beetje verborgen hield. Het komt iig niet veel voor. Inmiddels komt die sleeve soms wel onder zijn mouwtjes uit. Die kerel is trouwens ook echt geen tokkie, dat is aan alles te merken. Dus dat werkt niet tegen hem. Bij hem geeft het eerder het idee dat hij erg creatief is....

Als je je kleedt en er uit ziet als een stereotype, dan zul je er ook een beetje tegen moeten kunnen dat mensen je zo gaan zien. Dus ja, oorbellen, petjes, zichtbare tattoos en dan ook nog net wat te strakke shirtjes met enorme spierbundels... tsja... dan vraag je er ook een beetje om, ondank dat je zelf meot weten hoe je eruit ziet. Je moet er ook zelf de gevolgen van dragen. Als ik een marokkaan zie met een gucci nektasje, een louis vuitton petje en een real madrid trainingspak dan schrijf ik hem sneller af dan mijn collega die netjes gekleed, haren goed geknipt rondloopt. Die is dan wel marokkaan, maar die bekijk je toch anders.

Prep gister al gestart.
3645 kcal hoog
3218 laag.
10 weeks out.
IMG_20210331_165319_223.jpg

Terug
Naar boven