XXL Nutrition

Sticky De laatst genomen foto topic

Flink klote, heb zelf op 't moment een enkel blessure dus de gym is open kan ik alsnog niet squatten en deadliften. Mijn hoop is ook op musclememory😭
Ik zal jullie even uit de droom helpen, er bestaat niet zoiets als spiergeheugen.
Fijne avond :)

- Geen drugs meer gebruiken.
- Geen IIFYM uitmelken met donuts en whey etc. of IF maar gewoon een goed degelijk voedingsschema met fatsoenlijke voedingsmiddelen.
- Natuurlijk gewoon hard trainen.
- En uiteraard een beetje test en tren om het af te maken.

Dan gaat het zeker weten lukken.

Met kuurtjes erbij maken die bovenste punten ook amper wat uit. Zijn genoeg idioten in de sportschool die als een mong**l trainen, als een sukkel eten en als een malle kuren die er gespierd uit zien.

• Like
Waarderingen: Pren
Ik zal jullie even uit de droom helpen, er bestaat niet zoiets als spiergeheugen.

Met kuurtjes erbij maken die bovenste punten ook amper wat uit. Zijn genoeg idioten in de sportschool die als een mong**l trainen, als een sukkel eten en als een malle kuren die er gespierd uit zien.
Volgens mij was er een nieuwe recente study die zegt van wel

Huh? Ooit spiermassa gebouwd dan krijg je het toch ook sneller terug? Dacht dat dat met dik zijn ook zo was. Eenmaal gruwelijk dik geweest blijf je er altijd aanleg voor hebben omdat je lichaam dat schijnbaar "kent". Dat hebben ze mij altijd wijsgemaakt in ieder geval...

Het was meer om te trollen en hun angst aan te jagen.
Maar ik geloof niet dat er hersencellen in spieren zitten. Mogelijk heb je een psychisch voordeel ofzo als je bepaalde gewichten hebt gehaald dat je die weer eerder kunt halen omdat je weet dat het mogelijk is ofzo.

Het was meer om te trollen en hun angst aan te jagen.
Maar ik geloof niet dat er hersencellen in spieren zitten. Mogelijk heb je een psychisch voordeel ofzo als je bepaalde gewichten hebt gehaald dat je die weer eerder kunt halen omdat je weet dat het mogelijk is ofzo.
Er zitten myonuclei in spiercellen die niet zo meteen verdwijnen als je spiermassa verliest, waardoor je de verloren spiermassa sneller terug kan ontwikkelen als je weer begint te trainen.

Dan hebben wij denk ik een andere definitie van er gespierd uitzien.

En die dingen zit bij voormalige dikkerds in hun vet waardoor ze weer eerder dik worden?

Dat is goed mogelijk.
Ik heb eens goed nagedacht, denk bij dikkerds dat het anders is. Je moet denk ik sowieso al aanleg hebben om een BMI van 40 te kweken. Dus die aanleg zie je dan gewoon pas maar waarschijnlijk heb je hem altijd al gehad en zul je hem ook altijd houden.

Vetcellen verlies je niet meer, die nemen hooguit af in volume. Nieuwe vetcellen aanmaken doe je in je jeugd, of als je zwanger bent.
Mede daarom is het ook extra lastig als je als kind dik bent geweest

Althans, dat is mij altijd verteld :o

Maar ik geloof niet dat er hersencellen in spieren zitten.
Nee, het is ook figuurlijk bedoeld.
Er zitten myonuclei in spiercellen die niet zo meteen verdwijnen als je spiermassa verliest, waardoor je de verloren spiermassa sneller terug kan ontwikkelen als je weer begint te trainen.
Dat is inderdaad de verklaring. Een tweede keer gaat het spiermassa aanmaken efficienter dan de eerste keer.
En die dingen zit bij voormalige dikkerds in hun vet waardoor ze weer eerder dik worden?
Andere dingen, adipocyten, maar hetzelfde effect ja. En er is natuurlijk een psychische component: als ongegeneerd stouwen een zwakte van je is, ben je dat ook niet van vandaag op morgen afgeleerd.

Ga je nog een log bijhouden?
Nee
- Geen drugs meer gebruiken.
- Geen IIFYM uitmelken met donuts en whey etc. of IF maar gewoon een goed degelijk voedingsschema met fatsoenlijke voedingsmiddelen.
- Natuurlijk gewoon hard trainen.
- En uiteraard een beetje test en tren om het af te maken.

Dan gaat het zeker weten lukken.
Oh had die post niet gezien voor die bovenste. IIFYM deed ik eigenlijk tot bepaalde mate. 80% staat vast alleen piek bulk was het soms shit als donuts ja. Ik heb nul digestion problemen gelukkig maar ga die shit nu wel achterwegen laten en gewoon wat meer bro style eten. Enige IIFYM was ik ga toepassen is de groente, vlees source, banaantje ipv appel. Zulke shit.

Ik moet nog even goede musclemeat bestelling doen met paar bronnen die ik echt dagelijks kan eten. Dan maar wat duurder uit. Heb een echt absurd stressvolle week dus neem deze week nog even voor lief qua perfectie. Wil gaandeweek wel echt alles even goed loggen in MFP/excel etc. Trainingsschema is wel af, alleen nog even kijken hoe m'n rug het doet.

Hard trainen doe ik zeker wel, al is m'n energie vaak 3/4e training wel op. Doe nu denk al sinds covid (als ik dan die 1-2x p/w naar gym ging) JP style trainen en dat bevalt me goed. ECHT tot falen trainen is een skill die je moet leren heb ik gemerkt. Chest is bijvoorbeeld eentej waar ik met dikke pomp tot falen kan. Hamstrings ook, maar quads is toch wat moeilijker. Klinkt easy als je het niet doet en altijd 3/4x8-10 hebt gehanteerd maar dat viel flink tegen.

Heb helaas geen trainingspartner of leuke spotters in de gym, dat had het wel wat makkelijker gemaakt; zo'n intensiteit hanteren.

Terug
Naar boven