wovano
wvncoaching.nl
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Coach
Anabolen
Supplementen
Voeding
Training
10.000 likes
10.000 berichten
- Waardering
- 49.834
De beloning is dat je je eigen lichaam zodanig kan transformeren dat je eruit ziet zoals (bijna) niemand anders eruit ziet. Letterlijk je eigen grenzen zodanig verleggen en dat elke keer opnieuw. Als je denkt dat je het maximale bereikt hebt, kun je altijd weer verder. In hoeverre je je gezondheid daarvoor op het spel wil zetten is natuurlijk de vraag. Ik heb echter wel het idee dat AK alles binnen het mogelijke doet om de schade te beperken door alle maatregelen die mogelijk zijn te nemen. Denk aan medicatie/supplementen, regelmatig bloedonderzoek, regelmatige controle hartfunctie etc. Zo lang daar geen alarmbellen af gaan lijkt mij dat het niet schadelijk is voor de gezondheid.Oh, die eigen keuze is voor mij geen discussie. Ben wel benieuwd waarom je zo ver gaat. En wat dan die redenen zijn.
Ik herken ergens wel wat je zegt, des te nieuwsgieriger ben ik dus. Zoals ik al zei heb ik zelf best wat intense sporten gedaan met hun eigen risico. Daar stond dan wel op dat moment de unieke ervaring er tegenover. De bergen zijn echt fenomenaal mooi in de zomer en winter en je bent ergens waar je als mens niet langer dan een paar uur of paar dagen ‘welkom’ bent. Geweldig om langs/op een gletsjer te lopen of ver boven de gemiddelde wandelaar te komen. Zelfde geldt voor duiken - je gaat op bezoek in een wereld die jou vijandig is. Maar prachtig om een wrak uit wo2 te bezoeken dat nog vrijwel compleet is omdat niemand er ooit komt.
Met sporten zoals bb is de beloning echt zo anders. Ik vind trainen zelf lekker, maar er is geen directe beloning, de kosten zijn enorm als je het heel serieus neemt (strenger dieet en trainingsschema dan de meeste Olympische atleten). Hardlopen en fietsen zie je nog wat van de omgeving. Ik ben zelf het uitzicht in de sportschool wel zat - het is voor mij bijna een soort meditatie.