Fitness Seller

de pullover ( dumbbell )

3XL zei:
Alleen is imo de standaard uitvoering geen borst oefening, maar een rug oefening die de lats ongever hetzelfde benaderd als een pull down
Eens. Plak hem ook altijd bij mijn rugtraining.

• Topic Starter Topic Starter
oh jah, ik zie nu ook dat ik me vergist heb met die 28 kilo, er moet nog een nul achter ! hahahah

denk dat 72 kilo al bijna onmogelijk is, laatstaan 200 !!

3xl , als je dat zou willen plaatsen heel fijn ! Denk dat ik en velen met mij daar zeker wel iets aan kunnen hebben !

Mischien machine pull-over

Vind het een echte lats oefening...zalige stretch!

Pak ong 35 kg voor 10-15 reps

OK, pull over en de de pec. minor

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oke !!

Dus wanneer je een hoek van 45 graden aanhoud, kun train je je pector minor ?

Wanneer je je oefening voledig uitvoert , train je je lats wat meer mee !?

Ik moet zeggen wanneer ik een gewicht gebruik waarmee ik `12 reps kan maken, ik mijn borst voel 'strechen'

Wanneer ik een gewicht in de klasse 6-8 reps pak trekken mijn rugspieren veel meer mee ..... en leg ik naar mijn idee meer nadruk daarop !

Raren jongens die rugspieren :D !

Vroeger deed ik die oefening voor bovenkant borst omdat ik gelezen had in de FLEX dat dat daarvoor een goede oefening is. De theorie en de tekening van 3XL hebben mij echter overtuigd dat het een rugoefening is.

ben ik niet helemaal met je eens !

het lijkt erop dat wanneer je de 45 graden-hoek aanhoud, meer nadrukt legt op de pector minor !

En als je 90-95 graden gaat gebruiken voor de oefening heb ik het idee dat je meer nadruk op je rug legt !

Ik zie ook dat ik misschien met mijn hoofd iets te ver over het einde van mijn bankje lig ( ? )

De lats zijn over de voledige beweginsbaan van de armen belast (dus ook die 45gr), maar bij het aangegeven gedeelte van de bewegingsbaan trekt de pec. minor de schouders naar voren/beneden (zoals je ziet hecht de pm niet aan de bovenarm aan maar aan het schouderblad (E)

vooral rug!

Ligt het nu aan mij of is deze oef nie zo gezond voor de schouders ton ik deze laatst deed is nu 5 weken geleden had ik direct "pijn" in de schouder:eek: Je kent het wel een stekend gevoel maar je kan toch verder. Heb soms wat last van m'n schouders, ging overlaatst naar een feestje en ben ton naar huis geweest van stekende pijn in men schouders

Laatst bewerkt:
zit wel iets in ja...... jek irjgt misschien een stekend iets, omdat de beweging voor de schouders een beetje buiten de natuurlijke bewegingsbaan van de schouder valt ( ? )

Misschien ook omdat je em niet vaak uitvoert en nog effe moet wennen ?

En ik denk dat je em niet te zwaar moet pakken in het begin !

Ja wacht ff! Als je borstkas zo uitgerekt wordt, dan moeten toch ook de tussenribspieren aan het werk bij deze oefening? Dat zijn ook borstspiertjes.

Santino88 zei:
Ligt het nu aan mij of is deze oef nie zo gezond voor de schouders ton ik deze laatst deed is nu 5 weken geleden had ik direct "pijn" in de schouder:eek: Je kent het wel een stekend gevoel maar je kan toch verder. Heb soms wat last van m'n schouders, ging overlaatst naar een feestje en ben ton naar huis geweest van stekende pijn in men schouders

Heb ik ook, stekende pijn in me schouder als ik te diep ga. :(

Terug
Naar boven