MuscleMeat

De Tour de France 2011

Of ze wel of niet gebruiken is de vraag eigenlijk niet meer momenteel, de prestaties zijn behoorlijk zwaar teruggevallen in bergritten en tijdritten dat is een aanwijzing dat er minder wordt gepakt dan voorheen. Zoals eerder gezegd, schone topsport bestaat niet, schonere topsport wel.

Nog maar een keer het grafiekje :

Screen+shot+2011-03-20+at+7.18.00+PM.png

Contador won dit jaar wel de moeilijkste Giro allertijden, maar zijn klimtijden en ook de klimtijden van anderen waren niet opzienbarend. Of eigenlijk wel, stukken trager dan een jaar of 5 a 10 geleden.

Het blijft een wedstrijd tussen de fabrikanten en de laboratoria die het moeten opsporen ;) .

Het blijft een wedstrijd tussen de fabrikanten en de laboratoria die het moeten opsporen ;) .

Ja doping waar je langzamer van gaat rijden is erg gewild natuurlijk. Het is logischer dat er minder gepakt wordt dan dat ze overgestapt zijn op nieuwere doping die minder werkzaam is dan oudere dopingmiddelen.

Testresultaten, onderlinge krachtsverschillen en prestatiecurves laten zien dat er een wezenlijk verschil is met enkele jaren terug.

Tegelijkertijd zijn er renners die pieken laten zien die niet in lijn zijn met hun eerdere presteren. Maar net zoals de CERA-klanten op den duur gepakt werden zullen de peptide-pakkers op den duur ook tegen de lamp lopen. Een peptide-test is al in de maak en tegenwoordig mogen ook oude stalen nog een keer worden getest.

Ze gebruiken allemaal, Contador had dit jaar blijkbaar kwalitatief minderwaardig spul of was te bang om gepakt te worden.

Waarom post je eigenlijk hier als je helemaal niet van wielrennen houdt ? Als je denkt dat wielrennen een wedstrijd tussen middelen of farmaceutische bedrijven is dan vind je sport toch niet leuk meer ?

Waarom post je eigenlijk hier als je helemaal niet van wielrennen houdt ? Als je denkt dat wielrennen een wedstrijd tussen middelen of farmaceutische bedrijven is dan vind je sport toch niet leuk meer ?

Ik heb vroeger zelf wedstrijden gereden en als het weer meezit, dan zit ik 7 dagen in de week op de fiets. En hoe vaak kom ik niet van die mensen tegen die niet vooruit komen op hun hightech racefiets terwijl ik alleen nog maar fiets voor conditie.

Kan alleen niet tegen dat huichelachtig gedrag dat ze beweren niets te gebruiken, want dat is gewoon lulkoek ;) .

Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger zelf wedstrijden gereden en als het weer meezit, dan zit ik 7 dagen in de week op de fiets. En hoe vaak kom ik niet van die mensen tegen die niet vooruit komen op hun hightech racefiets terwijl ik alleen nog maar fiets voor conditie.

Kan alleen niet tegen dat huichelachtig gedrag dat ze beweren niets te gebruiken, want dat is gewoon lulkoek ;) .

Waarom doe je dat jezelf aan als het toch alleen maar gaat om wie de meeste middelen durft te gebruiken ? (oh wacht,dit is een BB-site... BB-wedstrijden gaan ook over wie het meeste gebruikt heeft :))

Waarom doe je dat jezelf aan als het toch alleen maar gaat om wie de meeste middelen durft te gebruiken ? (oh wacht,dit is een BB-site... BB-wedstrijden gaan ook over wie het meeste gebruikt heeft :))

Nee, maar ze zeggen in ieder geval niet dat het niet wordt gebruikt en iedereen weet dat in de pro-BB wereld wordt gebruikt. Ik ben zelfs niet tegen het gebruik van deze middelen in het wielrennen mits ze er open voor uitkomen ;) .

Nee, maar ze zeggen in ieder geval niet dat het niet wordt gebruikt en iedereen weet dat in de pro-BB wereld wordt gebruikt. Ik ben zelfs niet tegen het gebruik van deze middelen in het wielrennen mits ze er open voor uitkomen ;) .

Kom nou, Pro BB is net zo hypocriet. Jezelf clean voordoen om een sponsorcontract binnen te halen en doen alsof je gains door supplementen komen.

BB is verder amper een grote sport te noemen, dan kan je ook wat makkelijker onder de radar blijven als sporter die wel toegeeft dat hij gebruikt. In de grootste sporten is dat gewoon onmogelijk en wordt er ook veel meer op doping gejaagd. BB en controles is een wassen neus terwijl je bij wielrennen bijna iedere week wel een keer in een potje moet pissen of bloed moet afstaan. Dan ga je niet wijs doen door te zeggen dat je een gebruiker bent, dat is 2 jaar schorsing en als je pech hebt zelfs einde carrière.

Kom nou, Pro BB is net zo hypocriet. Jezelf clean voordoen om een sponsorcontract binnen te halen en doen alsof je gains door supplementen komen.

BB is verder amper een grote sport te noemen, dan kan je ook wat makkelijker onder de radar blijven als sporter die wel toegeeft dat hij gebruikt. In de grootste sporten is dat gewoon onmogelijk en wordt er ook veel meer op doping gejaagd. BB en controles is een wassen neus terwijl je bij wielrennen bijna iedere week wel een keer in een potje moet pissen of bloed moet afstaan. Dan ga je niet wijs doen door te zeggen dat je een gebruiker bent, dat is 2 jaar schorsing en als je pech hebt zelfs einde carrière.

vergeleken bij BB is doping gebruik bij wielrennen "gerommel in de marge" :)

Zal me persoonlijk ook een zorg zijn.

Conclusie van de strenge controles: wielrennen anno 2011 zal niet 100% schoon zijn maar de koersen zijn leuker, aantrekkelijker en in ieder geval geen complete teams die hele wedstrijden domineren (Armstrong). Doping wordt wellicht in mindere ploegen in de kleinere onbekende koersen nog gebruikt omdat natuurlijk niet elke renner de controle krijgt als de 100 beste renners.

Boekje van Smeets 'De laatste gele" is trouwens wel aardig, daar geven diverse Nederlandse oud coureurs aan dat ze vanaf laten we zeggen '90 eerst veelal Italianen in ene zagen vliegen waardoor menigeen zijn carriere zag vergaan of zelfs gekapt is. Tot 2002 was het gewoon anarchie en tot 2007 kon je het nog slim spelen maar grote kans dat met de straffen en controles van nu het wielrennen aan het schoonraken is. Geloof dat Jose de Cauwer in de classics San Sebastian ook een kleine paralel trok tussen de terugkeer van succes van Belgen in het peloton en de harde dopingregels.

Edwig van Hooydonck wordt vaak genoemd als één van de belangrijkste slachtoffer van het Epo-tijdperk, net als zijn ploeggenoot Frans Maassen en de Fransman Gilles Delion. Verstandige renners die weigerden deel te nemen aan de ratrace die was ontstaan. Na de Epo-bekentenissen van vroegere Telekom-renners zoals Bjarne Riis, Rolf Aldag en Erik Zabel, luchtte Van Hooydonck zijn hart tegenover de Gazet van Antwerpen. Ik had destijds gelijk. Alles komt weer boven nu … Ik bleef als een beest trainen, maar ik kon gewoon niet meer volgen. Die Rolf Aldag reed me in de Grote Prijs Eddy Merckx (een tijdrit) gewoon plots voorbij”. Vanaf 1992 of 1993 gingen volgens Van Hooydonck alle remmen los. "Behalve bij ons. Ploegleider Jan Raas haalde er dokters bij, die ons op de gevaren van die spullen wezen. De nieuwe renners bij de ploeg schrokken". Wie de uitslagen goed bestudeerd ziet dat renners als Van Hooydonck en Frans Maassen, maar ook bijvoorbeeld Eddy Bouwmans, vanaf 1993 ineens langs alle kanten werden voorbijgereden door tot dan toe nobele onbekenden.

Het is trouwens een erg domme uitspraak als mensen zeggen 'sta alles toe'. Ten eerste krijg je dan een wedstrijd tussen diegene die het meest durft te slikken en spuiten (steeds gekkere spullen) dat is al gevaarlijk maar ook de EPO zorgt zelf al voor meer dan genoeg nadelen.

Laatst bewerkt:
AMSTERDAM - Max van Heeswijk (38) heeft tegenover NUsport bekend doping te hebben gebruikt gedurende zijn carrière. De voormalig renner van onder andere Motorola, US Postal, Discovery en Rabobank gaf tijdens een interview toe dat het om epo ging.

De Limburger maakte lange tijd deel uit van de ploeg van Lance Armstrong, Floyd Landis, George Hincapie en Tyler Hamilton. Allen momenteel onderdeel van het FDA-onderzoek van agent Jeff Novitzky naar de handel en wandel van US Postal.

http://www.nu.nl/sport/2579919/van-heeswijk-bekent-dopinggebruik.html

Weer een van het oude wielrennen = het kon allemaal, we werden niet gepakt.

http://www.l1.nl/content/5344795/van_heeswijk_ontkent_toegeven_dopinggebruik

Bovenstaande link ontkent van Heeswijk het weer.

Laatst bewerkt:
Lol in die us postal club van die tijd is volgens mij Armstrong de enige die niks geslikt heeft zon beetje.

Terug
Naar boven