XXL Nutrition

WSM 2023

Fucks, dacht ik net dat shaw er nog wel inzat voor podium, verneukt ie de vingers...

Damn, Hooper legt die vijfde finger anderhalve seconde later neer dan Mitchell maar eindigt wel drie plekken achter 'm.

Top 4 nu heel dicht bij elkaar.
Hooper 25pt
Novikov 24.5
T. Stoltman 24
Mitchell 22.5

Wordt een spannende tweede dag

Dumbbell begint over een kwartiertje

Die laatste shots zijn wel mooi

Filmpjes met Eddie en Brian maken strongman leuk. O'Dwyer is ook een goede toevoeging wat mij betreft

Bus pull is een totale flop, zowat iedereen eindigt binnen tienden van secondes van elkaar. Bus is veel te licht.
Ook bij de dumbbell trouwens veel twijfelachtige calls, Hooper had een aantal lifts niet moeten krijgen imo.
WSM organisatie fuckt t weer mooi up, t schijnt ook voor toeschouwers ter plekke een ramp te zijn

Bus pull is een totale flop, zowat iedereen eindigt binnen tienden van secondes van elkaar. Bus is veel te licht.
Ook bij de dumbbell trouwens veel twijfelachtige calls, Hooper had een aantal lifts niet moeten krijgen imo.
WSM organisatie fuckt t weer mooi up, t schijnt ook voor toeschouwers ter plekke een ramp te zijn
Ik vond eddie in zijn laatste filmpje ook niet echt enthousiast ogen.

Ik vond eddie in zijn laatste filmpje ook niet echt enthousiast ogen.
Klonk alsof ie ziek is ofzo

Hooper kan hier zelf natuurlijk niks aan doen, maar hoe dit goedgekeurd kan worden is mij een raadsel

Die bus pull werd ook weer met de hand geklokt. Als je dan ziet hoe de shaw classic, rogue invitational, arnold enzo wordt georganiseerd en dat vergelijkt met deze shitshow.... je hebt een heel jaar om t voor te bereiden en dan kom je er niet ergens in t traject achter dat die bus veel te licht is...

Afijn, Hooper gaat winnen mits ie geen steen laat vallen ofzo. 5,5 pt voorsprong op Tom

• Like
Waarderingen: vntl

Klonk alsof ie ziek is ofzo

Hooper kan hier zelf natuurlijk niks aan doen, maar hoe dit goedgekeurd kan worden is mij een raadsel

Die bus pull werd ook weer met de hand geklokt. Als je dan ziet hoe de shaw classic, rogue invitational, arnold enzo wordt georganiseerd en dat vergelijkt met deze shitshow.... je hebt een heel jaar om t voor te bereiden en dan kom je er niet ergens in t traject achter dat die bus veel te licht is...

Dat ze met de hand klokken zie ik wel eens vaker, komt soms niet eens overeen met de timer in beeld.

Overigens volledig terechte overwinning natuurlijk. Zo dominant. Als je de heats meerekent heeft 'ie 8 van de 11 onderdelen gewonnen, ik vraag me af of dat ooit wel eens eerder gebeurd is.
Die man is echt een fenomeen. Alle mogelijke sporten gedaan. Een marathon gelopen in 3:24. Bizarre pl lifts na een jaartje trainen ofzo. Net als Shaw en Z een ontzettend intelligente lifter, wat echt heel goed is voor de strongmansport als geheel. Als 'ie zou willen zou 'ie jarenlang kunnen domineren imo maar ik zie 'm ook wel als iemand die over een jaar of twee gewoon weer iets compleet anders gaat doen.

Ook leuke interview met Hooper

"Sorry I can't give too much away", sprak hij met enige ironie nadat ie zojuist de volledige uitslagen heeft gedeeld, haha. Ondertussen staan alle filmpjes al overal op social media.

Eddie heeft er ook geen zin meer in, dat gezeik met die organisatie.

Las berichten van mensen die VIP kaarten hadden voor $2k, de heats nog wel redelijk goed konden volgen maar helemaal niets van de finale hebben kunnen zien. Leuk als je dan gratis drankjes en eten krijgt en een meet&greet, maar toch wel behoorlijk lullig als je t event zelf niet kan volgen.

Er waren ook ladingen mensen die daar waren en uiteindelijk van ellende naar hun hotelkamer zijn gegaan om het maar te volgen via loz & liz.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het is dat WSM de naam en de legacy mee heeft. Qua organisatie en aandacht voor het publiek vallen ze in het niet tegenover de andere wedstrijden. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ze waarschijnlijk ook de komende jaren nog steeds de meest befaamde competitie blijven. Het is ook gewoon jammer voor de atleten en de sport zelf. Als ze nu eens alles zouden livestreamen en atleten ook gewoon zelf content mogen maken, dan zou de populariteit van de sport flink kunnen groeien. Maar ja, ze zullen wel een behoorlijk flinke zak geld vangen en veilig hebben gesteld, want de ambitie om te verbeteren lijkt ook te ontbreken. Het is gewoon ieder jaar weer een gedoe met events en alles eromheen.

Het blijft ook een circussport voor de meesten zo. Een groot deel van de mensen die dit op de teevee zien heeft echt geen idee dat dit een echte sport is met echte atleten Die denken dat er elk jaar een paar uit de kluiten gewassen boerenpummels uit de klei worden getrokken die de rest van t jaar iets anders doen met hun leven.

Op zich goed dat t zo veel mensen trekt rondom de kerst - want er kijken echt heel veel lui - en dus t prijzengeld ook flink is, maar voor de professionalisering van de sport zou t toch goed zijn als t én én is.

Een gelikte tv uitzending én een goede livestream, van tevoren aangekondigd en misschien zelfs verzorgd door die tv stations op één van de vele extra kanalen. Dat zal er misschien ook voor zorgen dat de organisatie eens zorgt voor een strakkere planning en betere omstandigheden voor atleten en publiek, want op tv kunnen ze t natuurlijk allemaal mooi aan elkaar plakken.

Zolang Colin Bryce er zit gaat t niet gebeuren vrees ik.

Ik denk oprecht wel dat steeds minder mensen kijken met kerst hoor. Vast genoeg om het rendabel te houden, maar ook in Engeland en in de USA hebben mensen Netflix etc. toch?

In de tijd van mijn vader had je 3 zenders ofzo. Als je dat kon kiezen uit Capes vs. Sigmarsson, het nieuws of John Wayne in het Duits, dan was de keuze snel gemaakt.

Ik denk oprecht wel dat steeds minder mensen kijken met kerst hoor. Vast genoeg om het rendabel te houden, maar ook in Engeland en in de USA hebben mensen Netflix etc. toch?

In de tijd van mijn vader had je 3 zenders ofzo. Als je dat kon kiezen uit Capes vs. Sigmarsson, het nieuws of John Wayne in het Duits, dan was de keuze snel gemaakt.
In de VS wordt t volgens mij al over een paar weken uitgezonden, op CBS, dus daar hoeven ze minder lang te wachten.
In de UK is t wel echt zo'n kersttraditie, beetje net als top2000 bij ons tussen kerst en oud&nieuw. Natuurlijk zullen er minder kijkers zijn dan voorheen maar blijkbaar levert t tv contract nog steeds meer op dan een livestream.

In de VS wordt t volgens mij al over een paar weken uitgezonden, op CBS, dus daar hoeven ze minder lang te wachten.
In de UK is t wel echt zo'n kersttraditie, beetje net als top2000 bij ons tussen kerst en oud&nieuw. Natuurlijk zullen er minder kijkers zijn dan voorheen maar blijkbaar levert t tv contract nog steeds meer op dan een livestream.
Ah ja dat kan best.

Het is natuurlijk helemaal kut maar iedereen wil WSM zijn. Net als in Nederland iedereen sterkste man van Nederland wil zijn. Jongens als Poundstone, Kieliskowski, Jenkins, etc. zijn geen household names omdat ze "DE" titel nooit hebben gewonnen. Net als in Nederland amper iemand Cees de Vreugd kent (toch echt 3e op wsm en had makkelijk de Nederlandse finale kunnen winnen, naast zijn Powerlifting credentials), voor een groot deel omdat ie nooit sterkste man van Nederland is geweest.

Terug
Naar boven