XXL Nutrition

De Volledige Rug...

treybrewer

Cool Novice
Waardering
0
beste,

elke keer ik klaar ben met mijn rug training,
heb ik het gevoel dat ik deze niet volledig gedaan heb.
Ik heb nu al overal zitten zoeken naar de verschillende spieren vd Rug,
maar zou toch eens jullie mening willen horen voor je deze maximaal
kan trainen tot in de kleinste details...
Welke oefening dan bij welke spier hoort. Hoop dat jullie mij hierbij kunnen
helpen.

MVG,
...

First of all.. Welke oefeningen doe je allemaal dan?

• Topic Starter Topic Starter
First of all.. Welke oefeningen doe je allemaal dan?
meestal begin ik met wijd optrekken...,dan roeien met machine, dan pulldowns met mijn handen evenwijdig naar elkaar. (weet ni precies hoe die noemt). dan one arm dumbbell row...

deadlift, deadlift en nog eens deadlift!!!!!

basisoefening voor niet alleen je rug, maar meer dan de helft van je lichaam.

bij deadlift doe je meer dan genoeg voor je onderrug.
eventueel kun je rack pulls of goodmornings doen, maar deadlift is imo een must.

daar kun je bor, t bar of dumbbell row doen, gevolgd door pull ups, voor je lats kun je dan nog shrugs doen, en je bent helemaal klaar.

+1 deadlift er zeker bij.

Ik herken me hier wel een beetje in, rug voel ik ook niet zo snel.

Om je vraag te beantwoorden:
Chin ups en brede lat pulley - latissimus spieren (rugspieren vlak onder je schouders aan de zijkant)
Met T-bar row en smalle grip pulley pak je meer midden bovenkant en armen.
BOR is de grooste compound voor de spieren in je bovenrug.
Deadlift of hyperextensions richten op de spieren in je onderrug.
Trapezius kun je in het bijzonder pakken met behulp van shrugs.

Er zijn meerdere varianten en ook afwisselen van gripbreedte kan accent naar verschillende rugspieren plaatsen.

Voor goede complete rugtraining zijn compounds als deadlift, BOR/T-bar en chins erg geschikt, als je de rug nog meer wil aanpakken doe je nog enkele van bovengenoemde oefeningen erbij. Ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen.

deadlift, bor, pull ups, pull down, etc, etc, etc

Deadlift is all you need.

Heb vanochtend me rug getraint met deze oefeningen: Deadlift, chinnen, latt puldown triangle, dumbbell row en latt puldown wijde greep. Me rug voelt nu aardig dood aan

Deadlift
pull-up
een row naar keuze

should do the trick...

Deadlift, pull-up en chinnen de perfecte basis voor een knallende rug te krijgen

en als het je te makkelijk afgaat voeg is extra gewicht toe bij je pull up en bij het chinnen , misschien is dat het extratje wat je nodig heb .

Deadlift is meer voor onderrug toch?

de vraag was voor de volledige rug toch ?

en bij een deadlift train je vrijwel de gehele rug mee en nog wel een groter deel van je lichaam

Ik pak deadlift altijd bij benen.. misschien ff me schema veranderen dan.

Ik ben zelf een beginner en had hetzelfde idee. Ik kan bij de oefeningen nu een hoger gewicht pakken en ik merk dat ik veel beter mijn rugspieren ga voelen, dan in het begin.

Het kan ook zijn zoals ik dat je misschien de traininswijze en intensiteit moet aanpassen.
Als ik schouders bvb train voelde ik ze ook nooit echt, totdat ik eens wat trager en iets lichter ging trainen.

Misschien kan jij dat ook wel gebruiken tijdens een rugtraining. Trager, gecontroleerder, langere contractiehouding, trager laten zakken.

Weighted Chin Up
Barbell Row
Rack Pull
Pullover
Shrugs

Cleans voor bovenkant rug en traps, rows en chins voor lats en deadlift voor algehele rug groei, zo zie ik het een beetje.
Zou niet teveel pielen om het tot in de kleinste details te trainen, train gewoon de basics.

seated wide grip row(latimmus dorsi). Misschien wat reverse flys(doe ik sinds kort)(achterkant schouders) Dat zie je dus op je rug. werkt goed.

Doe eigenlijk geen Deadlift lol. Oeps

mensen hebben het hier alleen maar over deadlifts, ik train al bijna 2 jaar zonder deadlift en me rug is aardig gegroeid!
ik doe de volgende rug oefeningen:

-Bent over barbell row
-wide grip chinnen (wissel elke week af, ene keer behind neck andere keer normaal)
-one arm dumbbell row of lat pulldown (neck)
-en een onderrug oefening in een machine, weet zo de naam niet, kdenk back extension ofsow:P

dat is zo'n beetje mijn back workout!

Terug
Naar boven