XXL Nutrition

de waarheid......tijd voor discussie!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel dat geloof niet bestond?
Dan zou er ook veel minder ellende zijn en zouden er alleszins al veel minder doden zijn gevallen.


dat weet toch elke sul ..... alhoewel "elke" :scratch:

heilige oorlog :P 2008 en de mensheid gelooft nog steeds in sprookjes, en voeren er zelfs oorlogen door :P
 

Zie:

...

vroeger had ik regels nodig om mijzelf te dwingen in een bepaald patroon, zonder die regels was ik los.........en dat was geen pretje voor de maatschappij.

Verder, een serieuze opmerking dan:

Met elke wetenschappelijke ontdekking die gedaan wordt, wordt God toch steeds een beetje meer uitgewist? Vroeger was God schepper van de aarde, de man die de zon op deed komen en de mensen hun bezieling gaf. Door de ontdekking van de oerknal, het draaien van de aarde en allerlei andere vondsten, blijft voorlopig alleen dat laatste over. En het is slechts een kwestie van tijd voordat ook dat weerlegd wordt. God is overrated, middeleeuws. Vroeger was het perfect denkbaar dat mensen, voor zaken die ze niet snapten, zich tot een hogere macht keerden. Tegenwoordig is er iets handigs, iets nuttigs, dat niet met vage profetiën komt en je niet voorliegt, of het althans niet tot doel heeft. Het heet wetenschap. Het is je beste vriend.
 
waarkomt het alleerste bestaan van organisme etc vandaan pure toeval van juiste tijd, en plaats, luchtvochtigheid, tempratuur etc vind ik minder aannemelijk dan dat iemand het heeft gemaakt
 
ik ben tot God bekeert omdat ik iets waardevols van mijn leven wilde maken, en dit op een nuttige manier invullen door anderen te helpen zonder er direct iets voor terug te verlangen............naastenliefde heet dat!

vroeger had ik regels nodig om mijzelf te dwingen in een bepaald patroon, zonder die regels was ik los.........en dat was geen pretje voor de maatschappij.

nu ik de 10 geboden tracht na te streven, heb ik nog weinig meer te wensen over; ik ben rustig geworden, kan beter relativeren(:D), en heb niet echt directe haatgevoelens jegens anderen.........het enige dat ik veroordeel is andermans gedrag.

kortom: ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van anderen, ook al moet ik daar zelf soms iets voor laten.
;)

Betekend dit niet gewoon dat je wat regelmaat in je leven zocht,
jezelf wat regels gaf hoe je dat wilde bereiken [net zoals in bb met trainingen en voedingsschema`s].
Regels zijn regels of het nu geboden zijn die in een boek staan of die je van andere mensen hoort of zelf verzint.
Je spreekt jezelf hier erg tegen eerst zeggen dat je regels nodig heb om normaal te kunnen leven in een vast patroon en dan zeggen dat je 10 geboden nodig heb om normaal te kunnen leven imo hetzelfde.
Dit is dus allemaal te bereiken door te geloven in jezelf je eigen kunnen en doorzettingsvermogen.
Die extra reps met squatten komen echt ook niet door het geloof in god maar door het geloof in JEZELF.
 
waarkomt het alleerste bestaan van organisme etc vandaan pure toeval van juiste tijd, en plaats, luchtvochtigheid, tempratuur etc vind ik minder aannemelijk dan dat iemand het heeft gemaakt


:scratch:


ruSerious.jpg
 
wie kan me vertellen waar dan het alleerste leven vandaan komt??
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
waarkomt het alleerste bestaan van organisme etc vandaan pure toeval van juiste tijd, en plaats, luchtvochtigheid, tempratuur etc vind ik minder aannemelijk dan dat iemand het heeft gemaakt

En wie heeft die iemand dan gemaakt? Is toch ook niet echt een aannemelijk scenario. Vind ik het toch aannemelijker dat een verstoring van het niets leidde tot iets en van daar uit alles is ontstaan wat wij nu kennen. Een god die ontstaan is vanuit het niets zou betekenen dat god ook maar een resultaat is van toeval of is er een bijbelse verklaring waar god vandaan komt?
 
waarkomt het alleerste bestaan van organisme etc vandaan pure toeval van juiste tijd, en plaats, luchtvochtigheid, tempratuur etc vind ik minder aannemelijk dan dat iemand het heeft gemaakt

En waarvan zijn de dingen gemaakt juist ja organisme dus dat heeft er al moeten zijn !!!
Btw waar bestaat de persoon [Als deze persoon al heeft bestaan] uit die alles heeft gecreeerd ????

ORGANISME
 
En wie heeft die iemand dan gemaakt? Is toch ook niet echt een aannemelijk scenario. Vind ik het toch aannemelijker dat een verstoring van het niets leidde tot iets en van daar uit alles is ontstaan wat wij nu kennen. Een god die ontstaan is vanuit het niets zou betekenen dat god ook maar een resultaat is van toeval of is er een bijbelse verklaring waar god vandaan komt?
Dat is een goeie dat weet ik niet zal proberen antwoord te krijgen daarop
 
Hoeft niet Dynamite, we zijn hier allemaal al een stukje verder, maar uiteraard mag jij je daar druk om gaan maken en gaan zoeken naar een antwoord.
 
:thumbs:

"Cirkel OWNT 99% van DBB!"
:D

Dan geef jij nu maar eens antwoord op mijn vraag.

Zeg Klusmier leik dat je de vervolging van Christenen aanhaalt maar wat dacht je van de vervolging door de Romeinen van de aanhangers van ons traditionele geloof, het sjamanisme. Iets dat de Christenen ook nog eens dunnetjes over hebben gedaan.

Verder heb ik nog wel wat vragen voor je die je mag beantwoorden voor me.

Bij de vernietiging van Sodom en Gomorra werd Lot verteld zijn biezen te pakken en binnen een gestelde tijdlimiet de stad te verlaten. Als God almachtig is waarom moest Lot dan voor een bepaalde tijd vertrokken zijn, kon God niet even wachten tot hij weg was?

Toen Kaïn door God verbannen werd was hij bang dat andere mensen hem pijnigen voor zijn misdaad waarop God hem een merkteken gaf. Waarom was hij bang hiervoor als zij op dat ogenblik nog de enige mensen waren?

Verder vind ik het opmerkelijk te noemen hoe het Christendom zijn eigen geloof afvallig is door de acceptatie van homofilie. Dit omdat de reden dat Sodom met name verwoest werd omdat er homofilie plaatvond vandaar afkomstig de term sodomie.

En daar ga je weer eens volledig de mist in. Veel wetenschap is geen papieren wetenschap maar wetenschap die empirisch bewezen kan worden. Dat betekent dat in principe iedereen kan vaststellen of een bepaalde theorie wel of niet klopt. De betrouwbaarheid is in zulke gevallen dan ook vele malen hoger dan een flutboekje dat opgetekend is door mensen. Het woord van god, laat me toch niet lachen. Als de bijbel het woord van god is dan had hij toch wel een heel slecht inzicht van zijn eigen schepping. Waar zijn de juiste beschrijvingen van het heelal in de bijbel? Oh wacht die zijn er niet.
Je vergeet dat de bijbel is samengesteld uit verschillende vertellingen en dat en de loop van de geschiedenis veel stukken welke de kerk een gevaar vond voor het geloof zijn vernietigd. Wie weet wat er in deze stukken heeft gestaan.
 
waarkomt het alleerste bestaan van organisme etc vandaan pure toeval van juiste tijd, en plaats, luchtvochtigheid, tempratuur etc vind ik minder aannemelijk dan dat iemand het heeft gemaakt

Wat een enorm domme denk fout, of je typt het gewoon verkeerd.
 
met jullie valt geen discussie te voeren over geloof.............was ik vergeten.

het enige dat jullie kunnen is papieren wetenschap oplepelen die door mensen is aangevoerd...........hoe betrouwbaar?
:roflol:

Nee het woord van "God" opgeschreven door mensen duizenden jaren geleden is lekker betrouwbaar. :roflol: Te sip....

waarkomt het alleerste bestaan van organisme etc vandaan pure toeval van juiste tijd, en plaats, luchtvochtigheid, tempratuur etc vind ik minder aannemelijk dan dat iemand het heeft gemaakt

De twee meest kansloze figuren op dit forum?
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Dan geef jij nu maar eens antwoord op mijn vraag.




Je vergeet dat de bijbel is samengesteld uit verschillende vertellingen en dat en de loop van de geschiedenis veel stukken welke de kerk een gevaar vond voor het geloof zijn vernietigd. Wie weet wat er in deze stukken heeft gestaan.

Ja wie weet, maar de dode zee rollen komen uit een tijd voordat het christelijke geloof in opgang kwam en de stukken tekst van het oude testament die gevonden zijn wijken niet wezenlijk af van de documenten die opgetekend zijn in latere tijden. De Codex Vaticanus en de Codex Sinaiticus zijn enkele honderden jaren ouder en zijn tekstueel bijna gelijk. Nog jongere bijbelse teksten wijken wel iets af maar geven geen indruk dat er grote wijzigingen hebben plaatsgevonden in het verhaal van Genesis.

De dode zee rollen vormen het grootste bewijs dat het christelijke geloof nooit een gedegen onderbouwing heeft kunnen geven voor zaken als het heelal en de objecten die daarin aanwezig zijn. De bijbel en vooral Genesis zijn van een bijzonder laag niveau als je er vanuit wetenschappelijk oogpunt naar kijkt, precies in overeenstemming met de kennis dat de mensen in die tijd hadden aangaande de hemellichamen.
 
Ja wie weet, maar de dode zee rollen komen uit een tijd voordat het christelijke geloof in opgang kwam en de stukken tekst van het oude testament die gevonden zijn wijken niet wezenlijk af van de documenten die opgetekend zijn in latere tijden. De Codex Vaticanus en de Codex Sinaiticus zijn enkele honderden jaren ouder en zijn tekstueel bijna gelijk. Nog jongere bijbelse teksten wijken wel iets af maar geven geen indruk dat er grote wijzigingen hebben plaatsgevonden in het verhaal van Genesis.

De dode zee rollen vormen het grootste bewijs dat het christelijke geloof nooit een gedegen onderbouwing heeft kunnen geven voor zaken als het heelal en de objecten die daarin aanwezig zijn. De bijbel en vooral Genesis zijn van een bijzonder laag niveau als je er vanuit wetenschappelijk oogpunt naar kijkt, precies in overeenstemming met de kennis dat de mensen in die tijd hadden aangaande de hemellichamen.
Toch blijven er verschillende stukken welke vragen oproepen. In sommige opschrijvingen wordt er gesproken en over Goden en plaats van één enkele God, dat noem ik toch een grote verandering.

Overigens doelde ik niet op de dode zee rollen, welke toch een ander beeld over Jezus en Petrus hebben geschapen.
 
met mij valt best te praten, alleen wil ik met respect behandeld worden, net als mijn geloof.

als je voor mij of mijn geloof geen respect kunt/wilt opbrengen, dan heeft het idd weinig nut om hierover te discussieren.
;)

Ik geloof in de Griekse goden. Heb je daar ook respect voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven