- Waardering
- 258
- Lengte
- 1m62
- Massa
- 61kg
- Vetpercentage
- 18%
Met de nadruk op kan.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

vanuit het perspectief van kwantumfysica heeft niets vastigheid en is alles slechts golven van energie die het brein oppikt, vertaald, vervormd en interpreteert naar onze realiteit, ons lichaam en ons brein is dan ook slechts energie. Alle kwantum deeltjes hebben uit eindelijk één oorsprong (de big bang) en daarom staat alles met elkaar verbonden (god als metafoor?). Eigenlijk zou je dus kunnen stellen dat we als golven in een oceaan zijn en daarom ook de oceaan zelf zijn. Wat we werkelijk zijn gaan dus nooit verloren, alleen de notie 'ik ben jvr90, 21 jaar oud blabla' (waarschijnlijk) wel.
21 gram zaagsel is toch een hele berg dat moet je wel zien verdwijnen.21 grams, bullshit theorie maar het klinkt wel leuk natuurlijk als je beweert dat er na het intreden van de dood direct gewichtsverlies optreedt. De theorie van MacDougall is al zo'n 100 jaar achterhaald maar doet het wel goed in het circuit van zwevers en gelovigen.
Geloof is voor de labiele en bange en onwetende mens.Daar zijn er nog genoeg van.dat is de meerderheid

check mijn reply, stephen hawking is zelf een diehard relativist, hij erkent zelf dat hij niet weet hoe de wereld op zichzelf in elkaar zit![]()
http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,2017262,00.html
wzat vinden jullie trouwens van zijn model-based realism? Dat er geen "juiste" of "foute" theorieen bestaan, maar sommigen gewoon betere voorspellingen maken dan andere en dat daarmee alles gezegd is.
deze?
als het wel degelijk over theorieën gaat en niet over een willekeurig hersenspinsel van een persoon (spaghettimonster/god/...) heeft hij wel degelijk gelijk.
Newtons theorie over gravitatie bv, volledig correct voor alle waarnemingen van dagdagelijkse bewegingen van voorwerpen.
Einstein's special relativity daarentegen maakt betere voorspellingen door ook objecten met een snelheid vergelijkbaar met die vh licht te kunnen beschrijven.
Het is ook zo.. Ik geloof ook wel dat je het hiernamaals kan zien als 1 grote droom die je je nooit zal herinneren, ongeveer net zoals dat je slaapt, droomt maar het toch niet weet de volgende morgen, maar dan zonder volgende morgen.
Ik denk dat er een hoop mensen gedeprimeerd zullen zijn als ze geen geloof hadden, wat moet je immers met een leven wat eindigt in het niets en zonder vooruitzicht? Als mens heb je nu eenmaal een toekomstbeeld nodig om gelukkig te zijn, of dat nou een god, leuk werk of 20 h**ren is.
Vind je dat dan niet een beetje lullig? Wetenschap zou zich dan niet bezig houden met de wereld tin kaart te brengen, maar levert slechts een toolbox aan om wat goede voorspellingen te maken.
Het is altijd "lullig" om de eigen beperkingen te moeten accepteren en toegeven. Ik zou het nog veel lulliger vinden als wetenschappers hun ogen voor die fundamentele beperking zouden sluiten en zouden pretenderen dat hun theorieën de werkelijkheid omvatten.
Je had neem ik aan wel begrepen dat geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper een claim zal maken dat hij de werkelijkheid beschrijft? Een model is altijd een versimpelde beschrijving van iedere werkelijkheid in ons heelal, dat is inherent aan een wetenschappelijk model. Alleen door het verfijnen van de beschrijving kan je wel steeds dichter bij volledig omschrijven van die werkelijkheid komen. Het volledig omschrijven is echter onmogelijk

Dat de hemel zou bestaan of dat er een hiernamaals zou zijn, dat is een "sprookje" uitgevonden door mensen die bang zijn voor de dood.
Vind je dat dan niet een beetje lullig? Wetenschap zou zich dan niet bezig houden met de wereld tin kaart te brengen, maar levert slechts een toolbox aan om wat goede voorspellingen te maken.

De statistieken geven een ander beeld, er is een correlatie tussen landen waar religie en persoonlijk geloof in een god onbelangrijk is, en landen waar mensen gelukkiger zijn:(...)
Ik denk dat er een hoop mensen gedeprimeerd zullen zijn als ze geen geloof hadden,
Vreemde en beladen vraag. Het leven wordt een oneindig keer waardevoller als er geen eeuwig bestaan na de dood is. Als er wél een eeuwig bestaan na de dood is, dan is het menselijk leven totaal onbeduidend en een oneindig keer minder waardevol.wat moet je immers met een leven wat eindigt in het niets en zonder vooruitzicht?
En het hoeft dus geen god te zijn.Als mens heb je nu eenmaal een toekomstbeeld nodig om gelukkig te zijn, of dat nou een god, leuk werk of 20 h**ren is.