AndroidHealthClinic

de waarheid......tijd voor discussie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Religion has convinced people that there’s an invisible man…living in the sky, who watches everything you do every minute of every day. And the invisible man has a list of ten specific things he doesn’t want you to do. And if you do any of these things, he will send you to a special place, of burning and fire and smoke and torture and anguish for you to live forever, and suffer and burn and scream until the end of time. But he loves you. He loves you and he needs money. - George Carlin.

ld48.jpg

God bestaat niet randdebiel, get a ****ing life.

God bestaat niet randdebiel, get a ****ing life.

je bent dan wel een realist, ik snap dat je niet rond de pot draait, maar je kunt het toch wel wat vriendelijker overbrengen, nee? :P

als Klus in God gelooft is dat Klus zijn keuze, ik kan alleen bewonderen dat hij er zo vurig in gelooft en blijft geloven, ondanks ons gezeik. alleen daarom zouden we al respect voor hem en zijn geloofsovertuiging moeten hebben. :)

Zeg Klusmier leik dat je de vervolging van Christenen aanhaalt maar wat dacht je van de vervolging door de Romeinen van de aanhangers van ons traditionele geloof, het sjamanisme. Iets dat de Christenen ook nog eens dunnetjes over hebben gedaan.

Verder heb ik nog wel wat vragen voor je die je mag beantwoorden voor me.

Bij de vernietiging van Sodom en Gomorra werd Lot verteld zijn biezen te pakken en binnen een gestelde tijdlimiet de stad te verlaten. Als God almachtig is waarom moest Lot dan voor een bepaalde tijd vertrokken zijn, kon God niet even wachten tot hij weg was?

Toen Kaïn door God verbannen werd was hij bang dat andere mensen hem pijnigen voor zijn misdaad waarop God hem een merkteken gaf. Waarom was hij bang hiervoor als zij op dat ogenblik nog de enige mensen waren?

Verder vind ik het opmerkelijk te noemen hoe het Christendom zijn eigen geloof afvallig is door de acceptatie van homofilie. Dit omdat de reden dat Sodom met name verwoest werd omdat er homofilie plaatvond vandaar afkomstig de term sodomie.

het levensverhaal van Jezus is gewoon een fantasietje, een samenstelling van wat feiten uit de levens van bekendheden uit de oudheid, zoals Caesar

ik denk niet dat iemand met een 21ste eeuws brein nog in Jezus en de verrijzenis etc kan geloven. maar wel in de achterliggende bedoeling vh christendom, en de morele waarden. maw als basis voor de waardenstandaard in je leven.

Het hele Bijbel/Koranverhaal is gewoon een stuk Mythologie.
Dat mensen om welbekende reden daar vroeger in geloofden is ergens nog te plaatsen.
anno 21e. eeuw moet men zo langzamerhand toch beter weten.
Geloven tegen beter weten in,laten we het daar maar ophouden!;)

hoe verklaart een gelovige andere geloven?

al die verschillende geloven, is dat niet het bewijs dat de mens de neiging heeft om zoiets te verzinnen?

Wat ik me afvraag klusmier is; Hoe al die mensen in Afrika dood gaan aan aids omdat ze van de kerk geen condooms mogen gebruiken?

Wat ik me afvraag klusmier is; Hoe al die mensen in Afrika dood gaan aan aids omdat ze van de kerk geen condooms mogen gebruiken?
God heeft altijd gelijk: als AIDS niet zou bestaan, zou de mens (door overbevolking) teveel de aarde overheersen en zou de aarde kapot gaan (samen met de mens) :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom

Volgens het christelijke dogma heeft God Zijn eniggeboren Zoon Jezus naar de wereld gezonden om de mensheid te bevrijden van de zonde. Jezus is zowel God als mens. Ook is hij de Tweede Persoon in de goddelijke Drie-eenheid.
Christenen geloven, naar de traditie van het jodendom, in de God van Abraham, Izaäk en Jakob, de 'Ik zal zijn die Ik zijn zal' (Ex 3,14, NBV), de schepper van hemel en aarde, die transcendent en tegelijkertijd immanent is. Verder geloven zij dat met de eerste mens de zonde in de wereld is gekomen en dat ieder mens zondig is; zij geloven ook dat de zonde scheiding brengt tussen God en de mens, dat de enige manier om weer met God in het reine te komen het geloof is in het 'volbrachte werk van Jezus', zijn lijden en sterven aan het kruis, waarbij hij als de volmaakte mens en Zoon van God de schuld van de mensen op zich nam en hen weer met God verzoende. Tot de kern van het christelijke geloof behoort ook het geloof in de lichamelijke opstanding en wedergeboorte van Jezus uit de dood, zijn hemelvaart en zijn terugkomst naar de aarde.
Geloof in de Zoon van God, in zijn dood aan het kruis en zijn lichamelijke opstanding op de derde dag wordt gezien als essentieel om het eeuwig leven te bereiken. Hiermee wordt het eeuwig leven in de hemel, in de nabijheid van God bedoeld.
Het geheel van de essentiële elementen van het christelijk geloof wordt ook wel het evangelie genoemd. Jezus zelf zei dat het belangrijkste goddelijke gebod is: Heb God lief boven alles en uw naaste (de medemens) als uzelf.

In alle tijden hebben verschillende theologische opvattingen bestaan over de natuur van Jezus en over de vraag hoe de Bijbelse verhalen geïnterpreteerd moeten worden.
Volgens de Bijbel was de maagdelijke geboorte van Jezus bij Maria, verwekt door de Heilige Geest; leefde hij een zondeloos leven, genas mensen van allerlei ziekten, wekte doden op; dreef demonen uit en bedaarde stormen; veranderde water in wijn, voedde duizenden mensen met een paar broden, en moet zijn uitspraak: Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij, letterlijk genomen worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(traditioneel-christelijk_benaderd)

Jezus noemde zich nadrukkelijk 'de Zoon' (van de Vader) en ook vaak 'de Mensenzoon' (NBG-vertaling: 'Zoon des Mensen'). Hij zei dat hij door 'de Vader' gezonden was en dat hij alleen dat zei en deed 'wat hij de Vader had zien doen'; daarmee gaf hij ten eerste letterlijk aan dat hij bij God vandaan naar de mensen was gekomen, ten tweede dat hij God de Vader goed kende en ten derde dat hij zijn missie niet op eigen initiatief was begonnen, maar dat hij gehoorzaam de taak uitvoerde die de Vader hem gegeven had. Ook zegt Jezus van zichzelf dat hij er was 'van voordat Abraham er was' (Joh. 8:58).
In het laatste Bijbelboek, de Openbaring, wordt een verschijning van Jezus beschreven, waarin hij zegt: 'Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde'. De vier evangeliën geven onder meer parabels weer, waarin Jezus nog veel meer "Ik ben"-functies op zichzelf betrekt, zoals: "Ik ben de ware wijnstok"; "Ik ben de deur"; "Ik ben de goede herder"; "Ik ben het licht voor de wereld"; "Ik ben het brood dat leven geeft". Deze claims liet hij overigens nooit op zichzelf staan, maar hij koppelde er steevast een belofte aan vast. Bijvoorbeeld: "Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft." Zijn missie vatte hij verder samen met de uitspraak: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door mij" en: "Ik en de Vader zijn een".
Veelzeggend is in dit kader dat toen hij gevangen was genomen, en door de joodse Hoge Raad, het Sanhedrin, werd ondervraagd, hij op de vraag van de hogepriester of hij de Messias, de Zoon van God was, het antwoord gaf: "‘U zegt het. Maar ik zeg tegen u allen hier: vanaf nu zult u de Mensenzoon zien zitten aan de rechterhand van de Machtige en hem zien komen op de wolken van de hemel.’" (Matteüs 26:64). Deze woorden waren voor de hogepriester en de andere aanwezige leden van het sanhedrin voldoende om hem te beschuldigen van godslastering en hem ter dood te veroordelen. Voor een jood was namelijk het zichzelf gelijkstellen aan God de grootst mogelijke zonde en hierop stond de doodstraf.
In de drie jaar van zijn publieke optreden in Galilea en Judea, waarschuwde hij zijn vaste kern volgelingen regelmatig voor de naderende apotheose, en het onvermijdelijke afscheid. Meerdere keren voorspelde hij zijn eigen lijden, dood en opstanding. Hiermee gaf hij aan vrijwillig te kiezen voor het gehoorzamen van de opdracht van de Vader om deze verloren wereld te redden. Dit komt dramatisch tot uiting in de hof van Getsemane, waar Jezus in doodsangst zichzelf vrijwillig overgeeft: "Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals u het wilt."
Hij zei terug te zullen keren naar 'de Vader', vanwaar hij de gelovigen zou blijven bijstaan. Hij beloofde daarbij dat zijn volgelingen de 'Heilige Geest' zouden ontvangen om hen verder te leiden op 'de weg'. Ook beloofde hij zijn terugkeer naar de aarde, op een tijdstip dat 'de Vader' zou bepalen, al gaf hij wel duidelijke kenmerken van de tijd voor zijn terugkomst: geloofsafval, liefde die verkilt, veel oorlogen en burgeroorlogen, veel epidemieën en hongersnoden, veel aardbevingen, etc. Vlak voor zijn Hemelvaart, benadrukte Jezus bij zijn discipelen het belang dat zijn boodschap van verlossing en bevrijding door vergeving van zonden, aan de gehele wereld bekend zou worden gemaakt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Testament

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbel_(christendom)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom#Christendom_en_vervolging

http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom#Geloofsbeleving

http://nl.wikipedia.org/wiki/Portaal:Christendom

DISCUSSIE!!
:thumbs:

oppleuren met je onzin. Zo goed?

Je had me bekeerd Klusmier totdat ik een leuker geloof vond op Wikipedia... Sorry!
Sorry, dit vind ik een achterlijke reactie van een nogal simpel persoon op een beslissing.

Hoewel ik het er persoonlijk ook niet mee eens ben ben ik wel van mening dat scholen meer aandacht moeten schenken aan verscheidene geloven. De evolutieleer is de meest aangenomen leer voor mensen maar er bestaat nog steeds geen volledige zekerheid of deze juist is of niet. Hij is slechts waarschijnlijker dan de alternatieven.

In plaats van het vormen van een politieke mening bij het vak maatschappijleer in Nederland zou hier juist invulling aan moeten worden gegeven.

[modus]Advocaat van de Duivel[/modus]

hoe verklaart een gelovige andere geloven?

al die verschillende geloven, is dat niet het bewijs dat de mens de neiging heeft om zoiets te verzinnen?
Alle geloven zijn terug te leiden op een zelfde basis wat jou statement hier onderuit haalt. De vertellingen zijn veelal dezelfde slechts kleine wijzigingen en de andere namen voor personages maken de verschillen.
Natuurlijke selectie, wanneer je de bijbel eens doorleest zie je dat ook God hier een hand in had/heeft.

Wetenschappers moeten continu theoriën bijstellen. Zo ook Dhr. Einstein waar sommigen hier op dit forum kennelijk nogal tegenop kijken. Hoewel hij eerst met de revaliteitstheorie kwam waarin werd gesteld dat niets zich snelle kon verplaatsen dan het licht schrapte hij deze later er verving hem met de algemene revaliteitstheorie waarin gesteld werd dat het wel mogelijk was wanneer men niet probeerde tegen de natuurlijke wetten in te gaan maar zich eromheen zou buigen.

• Topic Starter Topic Starter
ben je jehova getuige ofzo Klus ? Want je geeft me de indruk dat je steeds je geloof wil opdringen ....
ik ben geen Jehova's Getuige.........die gasten moet ik niet.

ik dring mijn geloof niet op, ik verkondig mijn mening erover; en waarom ik het zo vaak doe?

omdat het niet tot jullie bekrompen hersentjes wil doordringen dat ik de waarheid spreek..........
;)

ik ben geen Jehova's Getuige.........die gasten moet ik niet.

ik dring mijn geloof niet op, ik verkondig mijn mening erover; en waarom ik het zo vaak doe?

omdat het niet tot jullie bekrompen hersentjes wil doordringen dat ik de waarheid spreek..........
;)

Ga ik naar de hel, klusmier? :angstig:

• Topic Starter Topic Starter
Sorry, dit vind ik een achterlijke reactie van een nogal simpel persoon op een beslissing.

Hoewel ik het er persoonlijk ook niet mee eens ben ben ik wel van mening dat scholen meer aandacht moeten schenken aan verscheidene geloven. De evolutieleer is de meest aangenomen leer voor mensen maar er bestaat nog steeds geen volledige zekerheid of deze juist is of niet. Hij is slechts waarschijnlijker dan de alternatieven.

In plaats van het vormen van een politieke mening bij het vak maatschappijleer in Nederland zou hier juist invulling aan moeten worden gegeven.

[modus]Advocaat van de Duivel[/modus]

Alle geloven zijn terug te leiden op een zelfde basis wat jou statement hier onderuit haalt. De vertellingen zijn veelal dezelfde slechts kleine wijzigingen en de andere namen voor personages maken de verschillen.

Natuurlijke selectie, wanneer je de bijbel eens doorleest zie je dat ook God hier een hand in had/heeft.

Wetenschappers moeten continu theoriën bijstellen. Zo ook Dhr. Einstein waar sommigen hier op dit forum kennelijk nogal tegenop kijken. Hoewel hij eerst met de revaliteitstheorie kwam waarin werd gesteld dat niets zich snelle kon verplaatsen dan het licht schrapte hij deze later er verving hem met de algemene revaliteitstheorie waarin gesteld werd dat het wel mogelijk was wanneer men niet probeerde tegen de natuurlijke wetten in te gaan maar zich eromheen zou buigen.

:thumbs:

"Cirkel OWNT 99% van DBB!"
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven