MuscleMeat

Deadlift ik zo goed:

deadliften met een curlgewicht :roflol:
gewoon 2 schijven van 20 kg aan een olympische BB hangen en je gaat vanzelf al een natuurlijke houding aannemen (zeker mogelijk voor een beginner)
Deadliften met te weinig gewicht ****t je vorm sowieso op.

Als curlgewicht is dit zelfs aan de lichte kant hehe.

je moet je benen pas buigen als je voorbij je knieën bent, nu leun je met de bar op je bovenbenen namelijk, tijdens de neergaande fase

zie ik het nou goed dat je die stang echt op de weg naar beneden als het ware over je benen naar beneden gaat glijden? Hou de stang dicht bij je lichaam, maar niet OP je lichaam...
Verder zie eddine zijn commentaar

je moet je benen pas buigen als je voorbij je knieën bent, nu leun je met de bar op je bovenbenen namelijk, tijdens de neergaande fase
+1

Omhooggaande beweging eerst alleen je benen strekken (terwijl je rug in dezelfde hoek tov de gond blijft) tot de barbell net boven je knie komt, dan pas je rug strekken.
Tijdens de gehele oefening je schouderbladen naar elkaar toe trekken en borst vooruit houden, zo houd je de spanning op je rug en voorkom je een bolle rug.

+1

Omhooggaande beweging eerst alleen je benen strekken (terwijl je rug in dezelfde hoek tov de gond blijft) tot de barbell net boven je knie komt, dan pas je rug strekken.
Tijdens de gehele oefening je schouderbladen naar elkaar toe trekken en borst vooruit houden, zo houd je de spanning op je rug en voorkom je een bolle rug.

+1 :D

Zo moet ie gewoon ;)

1. je bent zo traag als stront
2. je locked niet (heupen naar voren aan het eind, dus alsof je een chick doet je heupen erin gooien)
3. had ik al gezegd dat je wat explosiever mag gaan liften?

succes

En net zoveel hitchen als jou? Zoals je doet in je compilatie filmpje?
Huil me een rivier, beter laat je je feedback achterwege.

probeer je be buik tussen je benen te drukken in de startpositie, zo voorkom je dat je onderrug bolt. en druk je heupen naar voren alsof je een wijf doet zoals al eerder gezegd is.

En net zoveel hitchen als jou? Zoals je doet in je compilatie filmpje?
Huil me een rivier, beter laat je je feedback achterwege.

Waar heb je het over beste vriend?
Als je het over hitchen hebt, switch dan even door naar 3.20 aub.

Fijne kerstdagen.

Laatst bewerkt:
Hey Eddine, beetje rustig niet iedereen dl 275 ;)
Dit is zwaar voor deze man. Enige is inderdaad hij lockt niet, maar de techniek is goed heurrr!
Bij het locken zou ik eerder zeggen borst naar voor EN heupen naar voor. Het is hier belangrijk dat je niet als een slingeraap je armen laat hangen.

:roflol: Ja echt super

Laatst bewerkt:
Tijdens de gehele oefening je schouderbladen naar elkaar toe trekken

Ik ben het hier niet mee eens en Mark Rippetoe ook niet.
Hoe wil jij in godsnaam je schouderbladen naar elkaar toegetrokken houden als je 150kg deadlift? of 200 of 250 of whatever. Hoe wil je je schouderbladen uberhoudt naar elkaar toe trekken met dat gewicht?

Dat lukt NIET. Je kan dat niet doen, en het heeft ook geen reden waarom je dat zou doen.

mark rippetoe heeft het netjes uitgelegd in een filmpje allemaal, ik kan hem doorsturen als je wilt.

Voeten moeten voor de helft onder de bar staan. Daar ligt ook meteen het grootste probleem. Nu verplaats je het gewicht meer naar de voorkant van je lichaam, dus dat je op je tenen ligt te liften en ook je schouders meer werk moeten verrichten. Meer gewicht op de bar plakken en je voeten eens goed neerzetten, dit filmen en dan posten. Doe je best. ;)

Edit: ging overigens over het eerste filmpje :o Net de andere bekeken en het gaat al de goede kant op. Maar zoals velen al zeggen, nog steeds meer gewicht erop plakken en explosiever deadliften.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven