AndroidHealthClinic

Deadlift log

doe je alleen deadlift????

je maakt tijd om naar de gym te gaan,
je maakt tijd om je om te kleden, pre workout shake te nemen etc
je komt, je doet deadlift en je gaat weer douche + post workout?

Ow god, meneer heeft weer last van moodswings..... :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
ik kleed me niet om voor een training, ik loop altijd in jogging-kostuum. Ik neem geen shakes, voor of na, alleen chocomelk, gewone melk of bier.
En dat was een verrekkes lekkere training. Harde spierpijn in zowel bovenrug als hams. Had nog hams-isolatie en abs willen doen maar had tijdgebrek. Dus vandaar.

Morgen ga ik squatten, laat maar wat weten als je interesse hebt. :)

Ik ga morgen of vrijdag weer, helaas. Verder is het niet praktisch te squaten met iemand die een 60 kg hogere max heeft :D Spierpijn nog steeds goed aanwezig, meer eten en dutjes doen.

Squat 4*75 (was iets te hoog geloof ik, vergeten te checken)
Squat 4*10*40
Legcurl 4*8 + abs

Gaat wel okay. Squat ben ik meer energie kwijt met het goed leggen van de stang en m'n techniek scherp houden. Gaat wel goed in ieder geval. Binnen no-time wordt deze log respectabel.

Pushpress t/m 4*54
5*10*30 military press
4*10* lat pulldown + triceps

POMP

deadlift 5*126
10 // 10 // 10 // 15 *70
Legcurl + abs 3*10

Benen voelen lekker sterk en explosief aan. Kon echter m'n grip en concentratie niet houden. Ik ben totaal geen ochtendmens en heb de afgelopen nachten maar een paar uurtjes slaap gehad. Maar het voelde weer okay, volgende keer moet ik 133 * minimaal één doen en die ga ik gewoon vijf of zes keer rocken.

Heb weer een rondje gehad, met als highlights:

5*75 squat (goede techniek, nice)
3*57.5 pushpress (meer groove-kwestie dan kracht)
5*132.5 deadlift

Nieuwe 1RM's invullen en nog een rondje doen. Dan zou ik vooral op de deadlift alweer aardig in de buurt van m'n oude gewichten komen. Verder bevalt dat 531 me prima. Die assistence zorgt voor een juiste pomp, zonder dat ik daarna alleen maar zin heb in dutjes. Behalve na het deadliften. Iedereen wil dutten na het deadliften.

Squat: 7*72.5, 4*8*42.5
Plate swings 3*10*20kg schijf
Abs + onderrug 2* 10//15

Ik voel mn benen bijna niet meer. 7*72.5 is alweer een stukje boven de 85 die ik als fictieve max heb ingevoerd voor mn tweede ronde. Volgende keer wil ik 6*77.5 doen, dan is m'n denkbeeldige max 90 kg voor de volgende ronde. We zien wel. Volgende keer overhead, heb er zin in.

deadlift 5*127.5
8 // 8 // 10 // 13 *75
Boxsquats 5*3
abs

deadlift viel tegen qua grip. Moet nu wel de 135 straks ownen om progressie te maken in m'n schemaatje. Dat komt wel goed, meer suiker van tevoren.

oh ja: Overhead ging niet, had een moeilijke kater en bijna niet geslapen. Toen heb ik ermpkes gepompt. Zoals het hoort.

squat 4*77.5 // 6*77.5
4*8*42.5
Abs + legcurl 2* high rep

Verdomme, verloor m'n evenwicht bij squats. Qua kracht had er die eerste keer denk ik zeven of acht reps ingezeten, vul er gewoon zeven in, wat mijn denkbeeldige max weer een beetje omhoog schroeft. Techniek begint te komen, alleen de laatste twee reps niet helemaal correct.

Ik schrap bovenlijf compleet uit het schema. Voortaan als ik me fit voel squats of deadlifts. Heb ik geen inspiratie, dan ermpkes pompen.

Jij hebt toch een gekke manier van trainen. :p

Ik kan er ook echt geen touw aan vastknopen..

5/3/1 met iets minder assistence dan Wendler, omdat ik lui ben.
Gaat vooralsnog best goed en ik vind het leuk. Dus.

Deadlift bijvoorbeeld zou ik weer rond de 155 moeten zitten qua max. Dat heb ik al maandenlang niet in m'n handen gehad. Ik ga het echter niet uitproberen, ben van plan door m'n pr heen te stoten alsof het niks is. Volgende keer moet ik bijvoorbeeld zo vaak mogelijk 135 deadliften. Als ik dat zes keer haal, en daar ga ik wel van uit, is mijn theoretische max zo'n 157 kilo. Als ik 142.5 (95% van de max nu) vier keer doe, ook zoiets.

Als ik dit nu een maand of twee volhoud zou ik setjes moeten doen met 160-170 kg. Dan ga ik echt spandex broekjes dragen om m'n hams te laten zien.

Jij bent/was toch die basketballer? Hoe zit het daarmee?

Goed. We gaan dit jaar promoveren, ben basketball-technisch een stuk beter geworden door een nieuwe trainer/coach. Maar daar vroeg je waarschijnlijk niet naar ;)

Ik zit nu ongeveer op sprongkrachtniveau van eind vorige zomer, spring waarschijnlijk iets lager. Heb wel het idee dat ik sneller ben geworden. Als het weer beter wordt ga ik weer buiten om te springen en te sprinten, dan verwacht ik voor het begin van volgend seizoen flinke gains te hebben gemaakt.

Update?

Voor jou dan.

Squattechniek is echt beter geworden, dat voelt wel goed. Heb nu een vrij easy 3*82.5 gedaan en ga daarom de volgende ronde in met een hypothetische max van 90.
Deadlift gaat ook okay, heb voor het eerst in maanden weer eens meer dan 140 kilo in m'n handen gehad. Dat ging op zich best moeizaam, maar het lukte.

Verder moet ik weer gaan eten. Heb me de afgelopen weken / maanden totaal niet met voeding bezig gehouden. Reusachtige fail: Zit nu nog maar op 72/73 kg ben ik bang. Dat was wel een wake up-call: Ik ga serieus beter eten / minder zuipen. Heb zelfs m'n eerste kom kwark (zonder enige bullshit erbij, alleen kwark...) op en het smaakte nog best prima. Morgen effe een voorraadje inslaan en dan een paar weken beulen.

Terug
Naar boven