MuscleMeat

deathlift + squads in 1 week?

hansjeeh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
94kg
hallo,

als ik op maandag benen train houd ik teveel spierpijn over om op een andere dag (donderdag) bij rug te deathliften. en als ik het vrijdag of zaterdag pak heb ik weer teveel spierpijn van het deathliften om maandag benen te pakken.

hoe doen jullie dit ?

je trainingsschema aanpassen want het zuigt

zo veel spierpijn betekent meestal dat je trainingsfrequentie veel te laag ligt

hallo,

als ik op maandag benen train houd ik teveel spierpijn over om op een andere dag (donderdag) bij rug te deathliften. en als ik het vrijdag of zaterdag pak heb ik weer teveel spierpijn van het deathliften om maandag benen te pakken.

hoe doen jullie dit ?

deadliften

en je trainingsschema posten pls

Ik heb dit nog nooit gehad , 3 dagen spierpijn lijk me toch wel absurd...
Er moet inderdaad wel een dag tussen zitten om te herselen, maar dan lijkt het me geen probleem om bovengenoemde oefeningen uit te voeren..

deadlift

squats

mmkay?

• Topic Starter Topic Starter
maandag : benen buik

benen: squats leg pres leg extension leg curls

dinsdag : borst triceps

borst: bench press, incline dumb press, decline barbell press, cable fly's

woensdag: rust

donderdag : rug bicep
rug: deadlift, tbar rows, bankje met dumbell in 1 hand, barbell rows

vrijdag: schouders kuit buik

Zoveel is dit nou ook weer niet, n compound per dag of zo iets, dat moet echt easy te doen zijn.

dan zou je er geen last van moeten hebben, das absurd, behalve als je net weer begint ofzo?

ik heb 1 dag spierpijn en kan daarna weer trainen.

de enige andere mogelijkheden die ik kan bedenken zijn
1. je eet tekort (eiwit) om goed te herstellen. cut je miss met een extreem kcal tekort?
2. je traint puur op 1rm's en sloopt je spieren tot het gaatje?

dit is mijn 2e week weer bulkende en train 6 tot 8 herhalingen maar zoek wel een gewicht wat ik 5 x kan en de laatse 2/3 met hulp uit de naad druk, voedingschema ben ik mee bezig maar begrijp de kcal uit vetten en eiwitten etc niet bvb bij kwark als er totaal 400 kcal in zitten en 40 gram eiwitten moet je de kcal van de eiwitten daar nog bij op tellen ? dat heb ik nooit zo gedaan maar las het ergens

dit is mijn 2e week weer bulkende en train 6 tot 8 herhalingen maar zoek wel een gewicht wat ik 5 x kan en de laatse 2/3 met hulp uit de naad druk, voedingschema ben ik mee bezig maar begrijp de kcal uit vetten en eiwitten etc niet bvb bij kwark als er totaal 400 kcal in zitten en 40 gram eiwitten moet je de kcal van de eiwitten daar nog bij op tellen ? dat heb ik nooit zo gedaan maar las het ergens

nee

hallo,

hoe doen jullie dit ?

Meestal haal ik het zand dan uit mn vagina en ga ik gewoon deadliften.
Lijkt me namelijk sterk dat je donderdag nog spierpijn hebt als je maandag benen traint...

vrijdags een dubbeltje van de grond pakken scheurt nog alles af. als het mogelijk was om donderdags te pakken had ik er niet naar gevraagd, zelfde met borst die is 5 dagen ook wel van de kaart

Je bent zeker net begonnen met trainen? Dan went het vanzelf wel.

If you got a job as a garbage man and had to pick up heavy cans all day long, the first day would probably be very difficult, possibly almost impossible for some to complete. So what do you do, take three days off and possibly lose your job?

No, you'd take your sore, beaten self to work the next day. You'd mope around and be fatigued, much less energetic than the previous day, but you'd make yourself get through it. Then you'd get home, soak in the tub, take aspirin, etc. The next day would be even worse.

But eventually you'd be running down the street tossing cans around and joking with your coworkers. How did this happen? You forced your body to adapt to the job at hand! If you can't' squat and lift heavy every day you're not overtrained, you're undertrained! Could a random person off the street come to the gym with you and do your exact workout? Probably not, because they're undertrained. Same goes with most lifters when compared to elite athletes.

John Broz 2002

John Broz is een held!

Als je sterk, athletisch en gespierd wilt worden, zul je af en toe ook moeten trainen als je niet 100% bent.

https://www.youtube.com/watch?v=3xFm9q1HBKY

Squat 7xpw, deadlift 3xpw

Om maar even een extreem voorbeeld te geven.

Geen verticale trekoefening en 3 horizontale trekoefeningen...

Hoe is deadliften een horizontale trekoefening? Volgens mij gaat dat gewicht toch echt omhoog (verticaal) en blijft het niet op het zelfde niveau (horizontaal).

Hij bedoelt denk ik een row er uit en een pull/chin up, lat pulldown oid erin. Iig een verticale pull voor je lats.
Dan is je rugdag wat meer in balans. Een deadlift is niet puur een rugoefening (compound, posterior chain en ook vooral lowerbody, glutes, hams etc) dus je zal een verticale pull er bij moeten doen.

Hij bedoelt denk ik een row er uit en een pull/chin up, lat pulldown oid erin. Iig een verticale pull voor je lats.
Dan is je rugdag wat meer in balans. Een deadlift is niet puur een rugoefening (compound, posterior chain en ook vooral lowerbody, glutes, hams etc) dus je zal een verticale pull er bij moeten doen.

Aah op die manier. Daar kan ik mij idd wel in vinden.

Hoe is deadliften een horizontale trekoefening? Volgens mij gaat dat gewicht toch echt omhoog (verticaal) en blijft het niet op het zelfde niveau (horizontaal).

Kweet niet of je het gelezen hebt, ik heb gewoon algemeen rug in het vet gezet, daarbij geschreven: 3 horizontale oefeningen, "tbar rows, bankje met dumbell in 1 hand, barbell rows" komen daar toch wel het dichtst bij, nietwaar?

Is dat niet wat overkill? Of tweak je de dumbbell row om je lats beter te pakken? (in een arc naar heup trekken). Waarom geen pull-up of pull-down ertussen?

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Indeed.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Aah op die manier. Daar kan ik mij idd wel in vinden.

Dachtk al, en met deads spreek je je lats niet zo zeer aan, toch niet voor deftige ontwikkeling, meer overal body developement. Dus vondk het raar dat je geen enkele vertical pull hebt..

Kweet niet of je het gelezen hebt, ik heb gewoon algemeen rug in het vet gezet, daarbij geschreven: 3 horizontale oefeningen, "tbar rows, bankje met dumbell in 1 hand, barbell rows" komen daar toch wel het dichtst bij, nietwaar?

Nee inderdaad, daar heb je gelijk in. Had het verkeerd gelezen en opgevat.

Terug
Naar boven