Fitness Seller

Decline sterker dan plat bankdrukken?

stinkywinky

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Zoals de topictitel al aangeeft vroeg ik mij af of het normaal is om decline meer kg's te kunnen bankdrukken dan als je plat ligt.
En wat de reden hiervoor is?

Groetjes

Dat zie je vaak ja, ook drukken mensen die last hebben van hun schouders met flat moeiteloos decline. Misschien heeft dit Een link...

Hallo allemaal,

Zoals de topictitel al aangeeft vroeg ik mij af of het normaal is om decline meer kg's te kunnen bankdrukken dan als je plat ligt.
En wat de reden hiervoor is?

Groetjes

Klopt: met decline ben je in de regel sterker. Bij mij was de verhouding; flat 125kg/decline 145kg

Je rom is toch ook kleiner?

Jup, komt idd door kleinere rom, en je haalt de schouders meer uit het spel en meer onderkant borst..

Dorian yates zweerde trouwens op deze oefening!

Las hardpep zijn reactie nu, de rom is wel degelijk kleiner, rippetoe heeft er ergens een illustratie foto van op het starting strength forum, maar dat je meer pressed decline komt wss niet alleen door kleinere rom.

Heeft iedereen volgens mij, ik wel iig :)

Kleineren rom? Je arch is moeilijker neer te zetten( mijn mening) wat de rom al vergroot tov flat.
Je drukt gewoon van gestrekte armen tot aan de borst, ik zie niet in hoe het opeens een kleinere rom moet worden( als je dezelfde grip hanteert)?

Ik krijg er altijd zo een rode kop van.

• Topic Starter Topic Starter
Interessant, dus omdat de schouders meer ontzien worden bij decline kun je meer kg's drukken. Dan wordt decline de vervanger van plat bankdrukken voor mij!

Je zou dan toch verwachten dat veel meer mensen decline bankdrukken dan plat (in mijn gym wordt dit nauwelijks gedaan)

Bedankt voor alle antwoorden.

Interessant, dus omdat de schouders meer ontzien worden bij decline kun je meer kg's drukken. Dan wordt decline de vervanger van plat bankdrukken voor mij!

waarom zou je dat doen? harlepiep legt net uit dat er meer inbreng vanuit je rug is in die positie.

Je zou dan toch verwachten dat veel meer mensen decline bankdrukken dan plat (in mijn gym wordt dit nauwelijks gedaan)

Bedankt voor alle antwoorden.

omdat velen denken dat ze met decline te veel onderkant borst gaan accentueren, wat natuurlijk onzin is.

Ik doe decline niet meer omdat het teveel de onderkant van mijn borst accentueert.

Nee, als je in hetzelfde onderzoek lees dan zie je dat er verschillen ziten tussen gebruik van de "delen" bij verschillende standen van de bank.

@Harpap; was ook alleen maar ter ondersteuning :D

Terug
Naar boven