AndroidHealthClinic

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Een drugsverslaafde draaideurcrimineel die gestikt is in een overdosis wil je deze agent aanrekenen?

Volgens mij maakt het bij moord niet echt uit wie het slachtoffer is en volgens mij was de doodsoorzaak niet 'een overdosis'.
Chauvin had al een hekel aan Floyd en alles ging prima totdat Chauvin erbij kwam en hem uit de wagen trok om dan iets te doen dat op dat moment niet mag volgens de richtlijnen. Hij bleef dit doen zelfs nadat Floyd bewusteloos raakte, wat nogmaals verboden was.

Mijn punt is..het boeit niet of hij een crimineel was of de president van de VS, als diegene gedood is door omstandigheden en de autopsie laat zien dat dit niet door een overdosis kwam, dan is er een onderzoek en dat onderzoek + getuigen + andere bewijzen + uiteindelijk de jury heeft besloten dat Chauvin op bepaalde manieren schuldig is aan moord.

Jij kunt wel vinden dat Chauvin niet de gevangenis in moet, maar schuldig is schuldig en hij (onder andere) is gewoon schuldig.

Iemand die een vuurwapen op de buik van een zwangere vrouw zet verdient het om een knie op zijn nek te krijgen, voor zijn slechte karma opnieuw gereïncarneerd te worden als ghetto n*ger en na geboorte weer een knie op zijn nek te krijgen.

Volgens mij maakt het bij moord niet echt uit wie het slachtoffer is en volgens mij was de doodsoorzaak niet 'een overdosis'.
Chauvin had al een hekel aan Floyd en alles ging prima totdat Chauvin erbij kwam en hem uit de wagen trok om dan iets te doen dat op dat moment niet mag volgens de richtlijnen. Hij bleef dit doen zelfs nadat Floyd bewusteloos raakte, wat nogmaals verboden was.

Mijn punt is..het boeit niet of hij een crimineel was of de president van de VS, als diegene gedood is door omstandigheden en de autopsie laat zien dat dit niet door een overdosis kwam, dan is er een onderzoek en dat onderzoek + getuigen + andere bewijzen + uiteindelijk de jury heeft besloten dat Chauvin op bepaalde manieren schuldig is aan moord.

Jij kunt wel vinden dat Chauvin niet de gevangenis in moet, maar schuldig is schuldig en hij (onder andere) is gewoon schuldig.
Schuldig of niet kan nooit een feit zijn, maar is altijd een mening.

Schuldig of niet kan nooit een feit zijn, maar is altijd een mening.

Excuse Me Wow GIF by Mashable

Eh nee. Ik geef op.

Mijn punt is dat Chauvin's gedrag niet de oorzaak is van het overlijden van George Floyd. Dat hij wel is veroordeeld is een rechterlijke dwaling en toont het risico van jury-rechtspraak aan. Zie ook: de vrijspraak van die American Football-speler met dat handschoentje, O.J. Simpson.

Dat Chauvin niet de geldende protocollen heeft gevolgd en regels heeft genegeerd maakt hem geen moordenaar.

Maar, laten we wel voorkomen hier een discussie vergelijkbaar met die over wetten van te maken.

Ik dacht precies dat de doodsoorzaak volgens autopsie (link) niet door geweld kwam maar een hartstilstand, in iemand met ernstige hartproblemen flinke drugs in z'n systeem en ook nog eens covid, de knietechniek praktisch niet kan verstikken, en deze ook nog eens standaardprocedure was en bij verzet volgens training toegepast werd. Later ook nog talloze keren door allerlei politie over de hele wereld, waaronder in NL, toegepast gezien. Overigens ook vlak ervoor een keer met veel meer geweld (5 op 1) op een andere arrestant die ook onder exact dezelfde omstandigheden (overdosis niet door de knietjes) kwam te overlijden na te roepen niet meer te kunnen ademen, maar waarvoor de agenten na intern onderzoek vrij zijn gesteld.

Een jury heeft inderdaad besloten, waarbij sommigen commentaar gaven dat ze door de rellen eromheen hun leven niet zeker waren als ze een ander besluit namen. Daar was dan ook grond voor zijn hoger beroep.

Dat Chauvin niet de geldende protocollen heeft gevolgd en regels heeft genegeerd maakt hem geen moordenaar.
Als dat zo (ernstig nalaatbaar) was dan zou dat wel second of third degree murder zijn. Maar ik dacht dat ze juist wel naar hun training hadden gehandeld en meneer floyd zich ook zo verzette dat het gerechtvaardigd was. Wellicht kon de medische afhandeling beter/sneller maarja agenten zijn geen medici dus waren daar dan al protocollen voor die ze geboden anders te handelen? Daarom zijn andere vergelijkbare gevallen ook interessant.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij waren er 2 dingen nogal overduidelijk in dit verhaal.

1: Het slecht handelen van de politie heeft absoluut en rol gespeeld in de dood van George Floyd.
2: Chauvin zou nooit voor moord veroordeeld zijn in een eerlijk proces.

“There’s no evidence to suggest he would have died that night except for the interactions with law enforcement,” Dr. Lindsey Thomas, Hennepin County Minnesota’s assistant medical examiner until 2017, testified to a jury during the Chauvin trial.
A detailed autopsy report and a toxicology report by NMS Labs made public with the consent of Floyd’s family and legal representatives said that Floyd had visible blunt force injuries on his body, including on his face and arm, and that a blood screen revealed his fentanyl levels at 11 ng/mL, norfentanyl at 5.6 ng/mL, and methamphetamine at 19 ng/mL

:thinking:

The estimated lethal dose of fentanyl in humans is 2 mg. The recommended serum concentration for analgesia is 1–2 ng/ml and for anaesthesia it is 10–20 ng/ml. Blood concentrations of approximately 7 ng/ml or greater have been associated with fatalities where poly-substance use was involved.
“Most people die at 9 ng/mL. He (Floyd) had 11 ng/mL and a ton of other shit in his system...”

The MMWR case report describes each patient’s toxicology results, noting that fentanyl “postmortem levels in the first two patients who died were 11 ng/mL (patient E) and 13 ng/mL (patient I),” with patient E being a male in his 70s and patient I being a female in her 30s.
+hart problemen +covid +niet rustig doen

Laatst bewerkt:
Volgens mij waren er 2 dingen nogal overduidelijk in dit verhaal.
Lichte nuance.
1: Het slecht handelen van de politie heeft absoluut en rol gespeeld in de dood van George Floyd.
1: Mogelijk had anders handelen van de politie zijn overlijden nog kunnen voorkomen.
2: Chauvin zou nooit voor moord veroordeeld zijn in een eerlijk proces.
2: Dit. Al is het wel zo dat politie-agenten, zeker in de VS wel met een heleboel kunnen wegkomen. Zelfs als je vindt dat handhavers der wet een iets ruimere marge hebben.

Staat mij bij dat "ze" wel na de lijkschouwing nog een lijkschouwer uit z'n pensioen gehaald hadden om die gewenste uitspraak erover te doen die voorbij gaat aan wat lijkschouwers normaal kunnen bevinden. Ze bepalen de directe doodsoorzaak, niet of het moord is, maar dat maakte hij er dan wel van.

Zonder de arrestatie was hij toen niet overleden. Ja misschien, zonder de overdosis (en hartkwalen) echter zeker(der) niet.

Staat mij bij dat "ze" wel na de lijkschouwing nog een lijkschouwer uit z'n pensioen gehaald hadden om die gewenste uitspraak erover te doen die voorbij gaat aan wat lijkschouwers normaal kunnen bevinden. Ze bepalen de directe doodsoorzaak, niet of het moord is, maar dat maakte hij er dan wel van.

Zonder de arrestatie was hij toen niet overleden. Ja misschien, zonder de overdosis (en hartkwalen) echter zeker(der) niet.
Even over dit onderste, daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, voor zover je dat in het extreme doortrekt.

Als de agenten op een manier hebben gehandeld die in strijd is met procedures, protocollen en andere zaken die je onder de gegeven omstandigheden van die agenten mag verwachten, dan kan je niet zeggen dat als Floyd ook hartkwalen en een od had de agenten van alle blaam zijn gezuiverd. Zij zijn immers degene die op dat moment de controle en de macht hebben.

Even over dit onderste, daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, voor zover je dat in het extreme doortrekt.

Als de agenten op een manier hebben gehandeld die in strijd is met procedures, protocollen en andere zaken die je onder de gegeven omstandigheden van die agenten mag verwachten, dan kan je niet zeggen dat als Floyd ook hartkwalen en een od had de agenten van alle blaam zijn gezuiverd. Zij zijn immers degene die op dat moment de controle en de macht hebben.
Ja ze moeten inderdaad rekening houden met dat een arrestant een medisch voorval kan ondergaan en daar adequaat naar handelen. Maar daar moeten in eerste instantie hun protocollen en trainingen dan op zijn gericht. Pas als ze die niet hebben gevolgd is er mogelijk nalatigheid/blaam.

Ze hebben ambu gebeld. Wat kun je als agent in die positie nog meer?

Eventueel is er ook nog tegenstrijdigheid met andere protocollen trouwens. Het is ook protocol om iemand bij een arrestatie zijn handboeien om te houden ongeacht wat er gebeurt, dat kan bij medische problemen ook verkeerd uitpakken. Wellicht is iemand zo met de knie op de grond onder controle houden wanneer ze zich hebben verzet ook protocol en mag je daar dan niet zomaar weer van afwijken of moet je ergens op wachten. Ik denk dat zulke dingen om praktische redenen zijn voor hoe de veiligheid in de meeste gevallen waarin dit niet gebeurd geborgen moet worden. Dat kan nooit perfect afgesteld worden met de veiligheid van de persoon die zich verzette.

Misschien kun je dan ook zeggen dat iemand met hartproblemen tijdens een overdosis geen criminele dingen moet gaan doen en zich niet moet gaan verzetten tegen een arrestatie.

ps. als hij niet gearresteerd werd was medische hulp bij z'n overdosis/hartaanval verder weg geweest. :o Dus eigenlijk hadden ze juist bijna z'n leven gered.

Terug
Naar boven