XXL Nutrition

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Wat is trouwens nou de acceptabele nomenclatuur?

'n*gger' is natuurlijk gemeen, en in het Engels heb je 'black people' en de 'black community' wat wel aardig klinkt, maar in het Nederlands vind ik 'zwarte' juist erger dan 'n*ger'. 'donkere mensen' is weer zo voorzichtig en a-specifiek en ik weet niet ik ben geen lichte mens.

Ik vraag dit als blanke, dat schijnt nogal uit te maken.

'n*gger' is natuurlijk gemeen, en in het Engels heb je 'black people' en de 'black community' wat wel aardig klinkt, maar in het Nederlands vind ik 'zwarte' juist erger dan 'n*ger'. 'donkere mensen' is weer zo voorzichtig en a-specifiek en ik weet niet ik ben geen lichte mens.

zwartjoekel

De Surinaams-Nederlandse cabaretier Steven Brunswijk hekelt de nieuwe fascisten in zijn veelbekeken vlogs. Over Quinsy Gario, een van de aanstichters van de huidige ellende, zegt hij:

‘Quinsy Mongolio. Jij hebt altijd wat te zeiken. Als het niet over Zwarte Piet is, dan over de negerzoen, of over een n*ger in een Bavariareclame, want jij moet altijd je smoel opentrekken. Misschien moet hij zijn zwarte bril afzetten en gewoon geen kleuren meer zien. Kleur is helemaal niet belangrijk in het leven. En niet alles is terug te voeren op de slavernij. Jij moet je b**kes houden! Al dat negatieve gezeur van jou. Ik ken genoeg n*gers die klagen. Maar die klagen over echte negerdingen: het weer, werk, huisvesting en dergelijke. Ze klagen niet over negerzoenen of Zwarte Piet. Daar hebben ze geen tijd voor. Als ze hun tijd gaan besteden aan dergelijke flauwekul, komen er geen flappen binnen. Weet je wat jij moet doen? Ga een hobby zoeken, ga bijvoorbeeld skiën. Dan zijn we een tijdje van je af. Ik snap niet dat je nog een podium krijgt in de media, want ik ben je zat en vele andere n*gers met mij. Houd je b**kes!’

Moulinyan

Genieten dit.
Zitten wel wat dubieuze momenten in wat betreft het handelen van de politie maar het merendeel is terechte vergelding tegen dit geïndoctrineerde gespuis.

George Floyd betrad op zijn eigen manier het volwassen leven, maakte kleine en grote fouten en probeerde zich staande te houden in een tijdperk waarin het postmodernistische gedachtegoed een verbond had gesloten met de neoliberalen: in ruil voor het loslaten van idealisme en volksverheffing kreeg men rust en welvaart voor de beperkte, hoogopgeleide groep. In deze nieuwe eeuw probeerde ook ik mijn weg te vinden als jongste kind van een gastarbeider in Nederland, en leerde met vallen en opstaan dat de kracht van de haters, de racisten en de fascisten niet alleen hun grenzeloze woede voor de ander was, maar veeleer hun vermogen tot camouflage. In de belangrijkste steden van Europa zag ik de lui die hadden genoten van de brand in Sivas zich langzaam nestelen in linkse partijen.

Nu heeft de hele wereld gezien dat de racistische agent George Floyd tegen het asfalt drukte en dat de reusachtige Floyd tussen de klauwen van het gedachtegoed van haat in een stervende vogel veranderde, die happend naar adem tevergeefs om ieder scheutje levenslicht smeekte. Anno 2020 komen de mensen in de Westerse wereld in opstand tegen racisme. Aan hun zijde de aanhangers van de politieke islam. Ik krijg foto’s doorgestuurd van vrienden met de mededeling: ‘Ook deze bekende Grijze Wolven-aanhanger aanwezig bij de anti-racisme-demonstratie.’ De islamisten, de ultranationalisten, leden van islamitische sektes komen dezer dagen ook uitvoerig aan het woord in de Nederlandse media. Ze zijn meesters in het manipuleren van de onwetende journalisten en zijn een stap dichterbij bij hun ultieme doel.

Dan moet ik toch aan DENK denken, nog meer mooie voorbeelden in het artikel, bij voorbeeld relaties buiten de eigen kring.

Dit is een rake observatie van de maatschappij, die mensen gaan namelijk veelal niet stemmen.

Als je zelf een kleurtje hebt mag je alles zeggen, ik heb Surinamers weleens bosneger en koelie tegen elkaar horen zeggen. Maar als je blank bent dan zijn ze daar niet van gediend, is dat ook geen vorm van discriminatie?

• Topic Starter Topic Starter
Als je zelf een kleurtje hebt mag je alles zeggen, ik heb Surinamers weleens bosneger en koelie tegen elkaar horen zeggen. Maar als je blank bent dan zijn ze daar niet van gediend, is dat ook geen vorm van discriminatie?
Bakra. Haalde ik nog weleens in de war met Bakroe. Sommigen zijn bijgelovig eh.

Jij noemde jezelf Bakroe?

Zo bijgelovig als de pest ja, een collega heeft een lange tijd met een voodoo poppetje rondgelopen. :D
Nee zo noemde ik weleens een Surinamer met een joekel van een voorhoofd. Kon een 747 op landen. Hij noemde mij dan Bakra en ik haalde dat weleens door elkaar.

Denk dat er weinig n*gers zich beledigd voelen als er een vrouw is die zegt "ik val vooral op n*gers".
Maar tijdens een voetbal pot roepen "dek die n*ger!" zal weer niet kunnen.
Noemen ze elkaar ook n*ger eigenlijk? En hebben ze geen woord voor blanke meisjes (ik weet het niet maar gok dat daar vast een benaming voor is) , is dat dan niet eenzelfde discriminatie?

Herinner mij nog wel een moment toen er in onze kleine oldskool gym een n*ger kwam trainen. Het ging als een lopend vuurtje dat er "een grote n*ger" lid was geworden.
Alsof het iemand van een andere planeet betrof. Toch was het niet negatief, wel apart...racisme?

Welk kind heeft vroeger niet gevraagd aan hun ouders wanneer ze voor het eerst een n*ger zagen.

Ja, mensen thuis we komen niet allemaal uit de big city

Nog nooit.

Ik zeg meestal wel n*ger maar vraag me af of mensen dan stiekem denken dat ik een racist ben.

Denk dat er weinig n*gers zich beledigd voelen als er een vrouw is die zegt "ik val vooral op n*gers".
Ik vind dat zo raar

Welk kind heeft vroeger niet gevraagd aan hun ouders wanneer ze voor het eerst een n*ger zagen.

Ja, mensen thuis we komen niet allemaal uit de big city
We moesten een keer op de basisschool iets invullen van een profiel over onszelf ofzo, jongen/meisje/leeftijd/kleur haar/ogen etc en daar stond ook om in te vullen 'mijn huid is: ' waar ik had ingevuld 'vol littekens' want was veel gevallen met boomhutten maken en kloten op de fiets en had krassen van spelen met katten enzo. Lerares in de stress of ik pijn werd gedaan thuis. Moest blijkbaar de kleur van m'n huid invullen. Weet ik veel. 'Zalm' dan maar. Was wel goed zo. Begrijp dat gejammer over zwarte piet nog steeds niet.

Herinner mij nog wel een moment toen er in onze kleine oldskool gym een n*ger kwam trainen. Het ging als een lopend vuurtje dat er "een grote n*ger" lid was geworden.
Alsof het iemand van een andere planeet betrof. Toch was het niet negatief, wel apart...racisme?
Over dat laatste het is gewoon zeer makkelijk om iemand te beschrijven op basis van zijn huidskleur/afkomst als hij of zij zich tot een minderheid schaart. Als hij een van de weinige n*gers is die bij jullie in de gym traint, dan weet iedereen meteen wie je bedoelt. Datzelfde wordt gedaan bij Aziaten (al worden zij al gauw ''die Chinees'' genoemd) of op basis van andere lichamelijke kenmerken, zoals ik vaak door andere wordt beschreven op basis van mijn lengte. Het is een beschrijving en er zit geen oordeel achter. Racisme...? Denk het niet. Behalve als je jezelf gek maakt en alles aangrijpt om jezelf gediscrimineerd te voelen.

We moesten een keer op de basisschool iets invullen van een profiel over onszelf ofzo, jongen/meisje/leeftijd/kleur haar/ogen etc en daar stond ook om in te vullen 'mijn huid is: ' waar ik had ingevuld 'vol littekens' want was veel gevallen met boomhutten maken en kloten op de fiets en had krassen van spelen met katten enzo. Lerares in de stress of ik pijn werd gedaan thuis. Moest blijkbaar de kleur van m'n huid invullen. Weet ik veel. 'Zalm' dan maar. Was wel goed zo. Begrijp dat gejammer over zwarte piet nog steeds niet.
Op de peuterschool tot Basisschool was een van mn beste vriendjes een Antilliaan. Ik had vroeger een dom scheldwoordje wat ik altijd zei tegen iedereen. Genaamd 'lulbruin'. Toen zei ik het ook een keer tegen hem abusievelijk. Bood mn excuses aan enzo. Vanaf die tijd was er toch wat afstand ontstaan. Bedoelde het helemaal niet racistisch ofzo

Op school nooit echt gepest of opmerkingen meegemaakt met die enkele bruine kinderen die er waren. Roodharigen daarentegen....

Terug
Naar boven