- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vond het niet echt een dreigement, en het antwoord van Glassman is natuurlijk bijzonder onprofessioneel.
Ik vind het echter niet zo netjes om die mail zo naar buiten te brengen, en vind de reacties ook ronduit overtrokken. Die tweet was toch ook niet zo vreselijk, kom op zeg. Het is wel erg makkelijk om als bedrijf te deugen in deze discussie, want wie is er nou niet tegen racisme? Inmiddels zijn Reebok en Rogue er al uit gestapt, en keren alle CrossFit affiliates die ik ken en volg op social media zich af van CrossFit HQ. Glassman zal dus snel de deur uit gewerkt worden en daarna is het waarschijnlijk gewoon weer koek en ei. Die gyms die claimen hun affiliation op te zeggen hoeven eigenlijk alleen maar even af te wachten tot die g er uit is.
Ik rond SinterklaasWelk kind heeft vroeger niet gevraagd aan hun ouders wanneer ze voor het eerst een n*ger zagen.
Ja, mensen thuis we komen niet allemaal uit de big city

Deze ervaring deel ik ook. Zwarten waren er bijna niet, als er eentje was werd dat als speciaal gezien en werd er super lief mee gedaan. De Turkse kinderen werden zeker niet gepest ofzo, want die wisten gruwelijk hard van hun af te bijten (en waren vaak best geliefd omdat ze nogal brutaal waren en veel durfden) rosse en dikke kinderen daarentegenOp school nooit echt gepest of opmerkingen meegemaakt met die enkele bruine kinderen die er waren. Roodharigen daarentegen....
(suckte wel dat ik op de lagere zelf dik was :s )Antwoord op de vraag (voor zover ik weet): GroenLinks en D66Hoogopgeleide ouders in Utrecht ‘regelen’ voorrang om hun kinderen op de populairste basisscholen te plaatsen. Die scholen worden daardoor steeds 'witter’. Kinderen van Turkse en Marokkaanse afkomst komen terecht op de mindere scholen. De wet die deze segregatie moet tegengaan wordt door de scholen zelf ontdoken.
Dit is de reden dat ik zo huiverig ben en niet geloof dat het allemaal wel meevalt nu de geest uit de fles is.Ik heb net die Evergreen College docu gezien. Jezus, ik wist dat het erg was, maar dat overschrijdt echt alle grenzen. Ik kan me nog herinneren die beelden in 2017 op Dumpert te zien. Ziek!
En als je dan bedenkt dat diezelfde ideologie ten grondslag ligt aan KOZP en vergelijkbare bewegingen in Nederland, houd ik mijn hart vast. Zeker gezien de hordes mensen die de demonstratie van afgelopen week steunen.
Dit is de reden dat ik zo huiverig ben en niet geloof dat het allemaal wel meevalt nu de geest uit de fles is.
Ze hebben er van geleerd, nu kan het op veel grotere schaal:
Abrams similarly listed ways scientists could be allies to Black colleagues: “Drop our names for special opportunities or hires. Post about our work on your social media. Cite us in your papers. Vote in favor of our contract renewals, tenure, and promotion.”
On a personal level there are three things that White geoscientists can do immediately. First, they should separate their privilege as a White person from their identity as a good person. Conflating the two leads to feelings of anger, denial and defensiveness, because racism tends to be viewed as a character defect rather than the system of advantage and social conditioning that it really is. Second, to see these issues more clearly, White people need to better understand the perspectives of people of colour by, for example, reading about them6,12,13. These topics are uncomfortable, and often evoke strong reactions, but avoiding them will only worsen the problem. Those in positions of privilege should regularly ask themselves what they are doing to combat racism and promote inclusion, as a simple, but effective, reality check. Third, White people need to engage in discussions about race with other White people to move the dial from personal awareness to addressing the dominant culture, ideally in campus-wide dialogues
notimeforsilence.org
Politicologie op de UvA, daar zeg je ook wel heel veel mee. Een kennis van mij is daar ook met een vriend aan begonnen, beetje VVD-balletjes, was geen geslaagd idee, anderzijds doet de voorzitter van de SGP-jongeren die studie ook.Een paar jaar geleden had ik op de UvA nog twee zeer typische momenten. In het eerste geval gaf ik Jim Mattis, destijds minister van Defensie van de VS, een compliment voor zijn gedegen analyse van het ontbreken van een strategie in Westerse landen. Hierop vroeg de docent mij al snauwend (en met pisnijdige blik) welke strategie ik precies bedoelde en of het weren van transgenders uit het leger soms onderdeel van die strategie was. Gelukkig kon ik die eenvoudig pareren door te zeggen dat dat helemaal los stond van mijn punt.
De tweede was een discussie over gender en oorlog. Hoe het zou zijn als vrouwen de soldaten zouden zijn en mannen thuis zouden blijven. Toen gaf ik aan dat zolang vechten een inherente fysieke component heeft, dat niet zal gebeuren. Immers zijn mannen in het algemeen sterker en dat biedt voordelen in hand-to-hand combat, het tillen van gewonden, marcheren met bepakking etc. Uiteraard triggerde ik hiermee een feminist en mijn feministische docent, die aangaven dat het een aanname was dat mannen sterker zijn. Mijn opmerking dat het een biologisch feit is dat mannen in het algemeen sterker zijn, werd dan ook niet zo gewaardeerd.
Ik studeerde politicologie overigens. Vrijwel ieder vak heeft een college over gender/ras ongeacht het onderwerp van het vak. Het is dus al aardig doorgedrongen hier in Nederland.
Eens. In elk vak wat ik dit jaar heb gevolgd komt gender/ras/vluchtelingen terug. Ik heb een hbo opleiding als aardrijkskunde docent gevolgd en doe momenteel een (pre-)master in sociale geografie en de verschillen tussen hbo en de universiteit zijn best wel aanwezig. Op het hbo merkte ik dat de docenten links georiënteerd waren, maar was het allemaal best te overzien. Afgelopen jaar heb ik vaker met verbazing colleges aangehoord waarbij ik mij afvroeg of ik niet op een of andere demonstratie stond. Zeer activistisch. Gelukkig ook een docenten gehad die expliciet zei dat het hem niet uitmaakte wat je mening in een essay was en daar niet op beoordeeld werd. Ik betwijfel of elke docent zo is...Een paar jaar geleden had ik op de UvA nog twee zeer typische momenten. In het eerste geval gaf ik Jim Mattis, destijds minister van Defensie van de VS, een compliment voor zijn gedegen analyse van het ontbreken van een strategie in Westerse landen. Hierop vroeg de docent mij al snauwend (en met pisnijdige blik) welke strategie ik precies bedoelde en of het weren van transgenders uit het leger soms onderdeel van die strategie was. Gelukkig kon ik die eenvoudig pareren door te zeggen dat dat helemaal los stond van mijn punt.
De tweede was een discussie over gender en oorlog. Hoe het zou zijn als vrouwen de soldaten zouden zijn en mannen thuis zouden blijven. Toen gaf ik aan dat zolang vechten een inherente fysieke component heeft, dat niet zal gebeuren. Immers zijn mannen in het algemeen sterker en dat biedt voordelen in hand-to-hand combat, het tillen van gewonden, marcheren met bepakking etc. Uiteraard triggerde ik hiermee een feminist en mijn feministische docent, die aangaven dat het een aanname was dat mannen sterker zijn. Mijn opmerking dat het een biologisch feit is dat mannen in het algemeen sterker zijn, werd dan ook niet zo gewaardeerd.
Ik studeerde politicologie overigens. Vrijwel ieder vak heeft een college over gender/ras ongeacht het onderwerp van het vak. Het is dus al aardig doorgedrongen hier in Nederland.
Ik heb net die Evergreen College docu gezien. Jezus, ik wist dat het erg was, maar dat overschrijdt echt alle grenzen. Ik kan me nog herinneren die beelden in 2017 op Dumpert te zien. Ziek!
En als je dan bedenkt dat diezelfde ideologie ten grondslag ligt aan KOZP en vergelijkbare bewegingen in Nederland, houd ik mijn hart vast. Zeker gezien de hordes mensen die de demonstratie van afgelopen week steunen.
Politicologie op de UvA, daar zeg je ook wel heel veel mee. Een kennis van mij is daar ook met een vriend aan begonnen, beetje VVD-balletjes, was geen geslaagd idee, anderzijds doet de voorzitter van de SGP-jongeren die studie ook.
Ben je afgestudeerd politicoloog?
Jim "Mad Dog" Mattis, the patron saint of Chaos is een held! Iemand die onderop begonnen is en zich heeft opgewerkt tot de top, altijd veel gelezen, goed geïnformeerd, nooit het contact met de manschappen m/v (mensschappen, zal je wel moeten zeggen) op de grond verloren. Dit alles doet er echter niet toe als je in de ogen van de SJW-brigade mogelijk één keer ooit ergens een verkeerde mening over hebt gehad.
De gemiddelde man is sterker dan de gemiddelde vrouw en het is niet die gemiddelde man die door de selectie en zware trainingen komt, het zijn al bovengemiddelden. Er zijn uitzonderingen van vrouwen die wel zware infanterie-opleidingen kunnen voltooien (een handvol op Ranger School), maar de USMC heeft op basis van meerdaagse oefeningen geconstateerd dat de uitval met blessures vele male hoger is bij vrouwelijke infanterie-officieren in opleiding. In een Scandinavisch land (Noorwegen, dacht ik) daar hebben ze het wel gegrepen en hebben ze een aparte stroom voor vrouwtjescommando's, die vrouwen worden vervolgens aan eenheden met mannen toegevoegd wanneer er bij voorbeeld in Afghanistan-achtige situaties een duidelijk voordeel is aan de aanwezigheid van vrouwen om meer contact te maken met de lokale bevolking.
"I never saw a wild thing feel sorry for itself."
Is er in jullie ervaring ook een correlatie tussen de huidskleur van de docent en z'n activisme? Just wondering.Een paar jaar geleden had ik op de UvA nog twee zeer typische momenten. In het eerste geval gaf ik Jim Mattis, destijds minister van Defensie van de VS, een compliment voor zijn gedegen analyse van het ontbreken van een strategie in Westerse landen. Hierop vroeg de docent mij al snauwend (en met pisnijdige blik) welke strategie ik precies bedoelde en of het weren van transgenders uit het leger soms onderdeel van die strategie was. Gelukkig kon ik die eenvoudig pareren door te zeggen dat dat helemaal los stond van mijn punt.
Eens. In elk vak wat ik dit jaar heb gevolgd komt gender/ras/vluchtelingen terug. Ik heb een hbo opleiding als aardrijkskunde docent gevolgd en doe momenteel een (pre-)master in sociale geografie en de verschillen tussen hbo en de universiteit zijn best wel aanwezig. Op het hbo merkte ik dat de docenten links georiënteerd waren, maar was het allemaal best te overzien. Afgelopen jaar heb ik vaker met verbazing colleges aangehoord waarbij ik mij afvroeg of ik niet op een of andere demonstratie stond. Zeer activistisch. Gelukkig ook een docenten gehad die expliciet zei dat het hem niet uitmaakte wat je mening in een essay was en daar niet op beoordeeld werd. Ik betwijfel of elke docent zo is...
Off topic: heb jij momenteel een baan die te maken heeft met je opleiding of is het iets anders geworden?

Is er in jullie ervaring ook een correlatie tussen de huidskleur van de docent en z'n activisme? Just wondering.