Fitness Seller

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Ik liep langs een tv, iets over rellen in Rotterdam vanwege corona...

Binnen een minuut werd geduid dat ze niet voor de meerderheid van het land spraken (want minderheden moet je gewoon onderdrukken?) die wel snakken naar meer beleid.
Volgens mij ging het er vooral om dat de meerderheid van Nederland niet achter deze rellen staat.
De minuut erna moest het gaan over de enorme aantale besmettingen waartegen de huidige maatregelen geen enkel effect gingen hebben en dat er dus eigenlijk volledige lockdowns nodig zijn om te zorgen dat dokters geen moeilijke keuzes moeten maken.
Wat Koopmans al aangaf: praten over welke G is leuk, maar het moet nu gaan over het dempen van het aantal besmettingen en in het verlengde daarvan de druk op de ziekenhuizen. Die maatregelen waar het tuig zegt tegen te protesteren (het zijn gewoon hooligans en meelopers op zoek naar een excuus) zijn pas voor als we weer zouden gaan versoepelen.
(die ze met reguliere zorg uitstellen ook al maken?)
Daarom hadden ze al veel eerder moeten ingrijpen (en ook minder snel moeten versoepelen).
Blijft toch knap, van erkennen dat er steeds ergere protesten tegen maatregelen zijn binnen enkele minuten aanstampen dat er wel meer maatregelen moeten komen.
Wat Koopmans al zei, dat zijn verschillende sets maatregelen.
Gelukkig, zo weet ik weer wat ik moet geloven. Ook wel duidelijk dat velen te veel tv kijken. (elke minuut is er een te veel)
Of iets langer blijven zitten, dan weet je waar het precies over ging.

Volgens mij ging het er vooral om dat de meerderheid van Nederland niet achter deze rellen staat.
Hij zei toch echt letterlijk iets over snakken naar beleid. Je adresseert bovendien niet mijn punt over tirannie van de meerderheid.
Wat Koopmans al aangaf: praten over welke G is leuk, maar het moet nu gaan over het dempen van het aantal besmettingen en in het verlengde daarvan de druk op de ziekenhuizen. Die maatregelen waar het tuig zegt tegen te protesteren (het zijn gewoon hooligans en meelopers op zoek naar een excuus) zijn pas voor als we weer zouden gaan versoepelen.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel met hoe deze rel wordt aangegrepen om alle protesten terzijde te zetten.
Daarom hadden ze al veel eerder moeten ingrijpen (en ook minder snel moeten versoepelen).
Ik heb niks gezegd over wat ze anders hadden moeten doen.
Wat Koopmans al zei, dat zijn verschillende sets maatregelen.

Of iets langer blijven zitten, dan weet je waar het precies over ging.
Hebben ze het dan over dat ze een andere mildere set in plaats van de huidige set maatregelen willen, of grijpen ze gewoon een verwerpelijk incident aan om te wijzen op meer meer meer?

Laatst bewerkt:
Hij zei toch echt letterlijk iets over snakken naar beleid.
Ik snak ook naar beleid ipv de hele tijd too little, too late reageren.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel met hoe deze rel wordt aangegrepen om alle protesten terzijde te zetten.
Net zoals deze rellers zogenaamd ergens voor staan en mensen die kritisch zijn op het beleid de FvD/Wappie-hoek ingedrukt worden.
Ik heb niks gezegd over wat ze anders hadden moeten doen.
Ik wel.
Hebben ze het dan over dat ze een andere mildere set in plaats van de huidige set maatregelen willen, of grijpen ze gewoon een verwerpelijk incident aan om te wijzen op meer meer meer?
Nogmaals, het gaat om een onderscheid tussen wat er nu moet gebeuren tegenover wat er daarna moet gebeuren. Het heeft nu ook weinig zin om te zeuren over maatregelen uit het verleden, zoals de afbraak in de zorg. Dat wil niet zeggen dat daar nog wel een keer verantwoording over mag worden afgelegd.

Wat Koopmans ook nog aangaf is dat alle maatregelen staan en vallen bij naleving. Je kan maatregelen hebben die in principe genoeg zijn, maar als te weing mensen zich eraan houden heb je strengere maatregelen nodig voor hetzelfde effect. Dit geldt zowel voor maatregelen nu tegen besmettingen, als tegen maatregelen straks iver hoe er weer versoepeld kan worden.

Wat is trouwens je bron wat betreft je stelling dat een journalist geraakt is door wen politiekogel)
Dat ben ik aan het zoeken maar kan het niet meer vinden. Ging om een gast die aan het filmen en niet aan het rellen was. iig geen bedreiging vormde voor de politie.

Ik snak ook naar beleid ipv de hele tijd too little, too late reageren.
Je hebt geen vertrouwen in individuele verantwoordelijkheid?

Net zoals deze rellers zogenaamd ergens voor staan en mensen die kritisch zijn op het beleid de FvD/Wappie-hoek ingedrukt worden.
Inderdaad, inderdaad.

Ja dat zie ik he, daar reageerde ik op.

Nogmaals, het gaat om een onderscheid tussen wat er nu moet gebeuren tegenover wat er daarna moet gebeuren. Het heeft nu ook weinig zin om te zeuren over maatregelen uit het verleden, zoals de afbraak in de zorg. Dat wil niet zeggen dat daar nog wel een keer verantwoording over mag worden afgelegd.
Dat staat juist allemaal ter discussie, maar het gesprek wordt ook mede door de presentator zo gestuurd alsof het langs de vooringenomen lijnen voor hun gewenste beleid moet gaan. Leuk dat er verschillende pakketten aan verdere government overreach aangesmeerd worden, de protesten gaan over kritiek tegen die allemaal. Dan is het in bad faith om die aan te halen en vervolgens, zonder hun punten van kritiek te behandelen, enkel te herhalen waar de eigen zijde het over wil hebben.

Je moet niet stellen dat ik beter moet luisteren waar het over ging terwijl ik het enkel en alleen over een ander aspect van het gesprek heb dan waar jij het (verder) over zou willen hebben. Het is niet mijn intentie om ook in dit topic weer een inhoudelijke discussie over coronamaatregelen te hebben, maar over protesten. Anders kunnen we wel omdopen naar dutchcoronabeleidbuilding.nl.

Wat Koopmans ook nog aangaf is dat alle maatregelen staan en vallen bij naleving. Je kan maatregelen hebben die in principe genoeg zijn, maar als te weing mensen zich eraan houden heb je strengere maatregelen nodig voor hetzelfde effect. Dit geldt zowel voor maatregelen nu tegen besmettingen, als tegen maatregelen straks iver hoe er weer versoepeld kan worden.
Ja dat we ons niet genoeg aan regeltjes houden horen we ook al sinds maart 2020. Moet dit een verder punt zijn tegen mijn stellingen over het gesprek, of ben je dingen over coronamaatregelen aan het zeggen?

Want als een minderheid wil rellen dan is het tirannie van de meerderheid als dat niet mag?

Deze straatterreur is onacceptabel.
Ik zeg niet dat er dan maar tirannie van de minderheid moet zijn. Maar dat neemt niet weg dat er nu tirannie van de meerderheid geld. Hoe los je dat dan geweldloos op wanneer die meerderheid toch echt je vrijheden/rechten (verder) wilt ontnemen?

Je moet niet stellen dat ik beter moet luisteren waar het over ging terwijl ik het enkel en alleen over een ander aspect van het gesprek heb dan waar jij het (verder) over zou willen hebben. Het is niet mijn intentie om ook in dit topic weer een inhoudelijke discussie over coronamaatregelen te hebben, maar over protesten. Anders kunnen we wel omdopen naar dutchcoronabeleidbuilding.nl.
Het was idd leuker toen dit topic niet over corona ging.

Protesteren is prima, maar rellen en geweld niet, dat is een heel simpele grens. Als jij wilt protesteren onder de vlag van BLM, Urk, WNF of WIV moet je dat lekker doen. Als het uit de hand dreigt te lopen dan is het prima dat de politie ingrijpt om de openbare orde te bewaren. Allerlei meelopers en sensatiezoekers die daar dan tussen of vlak naast staan om eventueel te filmen en aan te moedigen nemen zelf dat risico. Mensen die voor een echte demonstratie komen en niet op tijd weg kunnen komen als de stemming omslaat en een tikje krijgen zijn betreurenswaardige slachtoffers.

Dat klinkt voor mij teveel als met goede bedoelingen naar een normale demonstratie gaan en dan moeten accepteren als tegen redelijke verwachtingen in de zaak zo plotseling uit de hand loopt dat je er toch nog tussen staat en wat hinder hebt.

Dat klinkt voor mij teveel als met goede bedoelingen naar een normale demonstratie gaan en dan moeten accepteren als tegen redelijke verwachtingen in de zaak zo plotseling uit de hand loopt dat je er toch nog tussen staat en wat hinder hebt.
Kan dat dan?

Het was idd leuker toen dit topic niet over corona ging.

Protesteren is prima, maar rellen en geweld niet, dat is een heel simpele grens. Als jij wilt protesteren onder de vlag van BLM, Urk, WNF of WIV moet je dat lekker doen. Als het uit de hand dreigt te lopen dan is het prima dat de politie ingrijpt om de openbare orde te bewaren. Allerlei meelopers en sensatiezoekers die daar dan tussen of vlak naast staan om eventueel te filmen en aan te moedigen nemen zelf dat risico.
Ja vond ik ook al. Ik zit zelf alleen nog te denken over wat het nut van vredig protesteren zou zijn en wanneer en hoe er geweld bij gepast is, en tegen wie precies.

Mensen die voor een echte demonstratie komen en niet op tijd weg kunnen komen als de stemming omslaat en een tikje krijgen zijn betreurenswaardige slachtoffers.
Nou dat kan met juist handelen door de politie ook wel voorkomen worden hoor.

Ook in een rel kun je mensen individueel op hun gedrag beoordelen.

Horizon college Alkmaar schaft Sinterklaasfeest af voor meer saamhorigheid en inclusie

Dit land is ziek, heel erg ziek, het is dement aan het worden en vergeet waar het vandaan kwam.
20211130_145642.jpg

49c94414a2_bring_joy_and_accept_Hijab_-_Square.jpg

Terug
Naar boven