XXL Nutrition

Depressie - Weinig energie/futloos

Bezoekers in dit topic

Ano_61292

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
1.651
Waardering
126
Lengte
1m86
Massa
40kg
Vetpercentage
1%
Hallo, heb er nog nooit ergens over gepost.

Maar heb al jaren last van depressies, zit nu al een tijd er hard aan te werken.
Terug begonnen met trainen, maar het probleem is dat ik zo weinig energie heb dat het trainen me slecht afgaat. Ben nog maar net terug 3 weken bezig, maar ben al meteen uitgeput na 1 set met zeer laag gewicht.

Probeer ook eerst terug af te vallen, met cardio gaat het iets gemakkelijker maar met kracht helemaal niet.

Dingen die ik momenteel doe voor mijn energiepeil terug goed te krijgen.

- Vroeg gaan slapen/opstaan ( 22:00 - 8:00 )
- Gebalanceerde voeding
- vitamine supplementen - zenbev/b-complex/vitamine d/zinc magnesium/multi-vitamine/sint-janskruid/Omega 3-6-9
- Antidepresivia ( sipralexa/deanxit )
- Cardio
- Zonnebank
- pre-workout assault ( 2-3 scoops geen effect )
- Energie drankjes en koffie werken ook niet

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Al eens bloed laten prikken? (testosteron enzo)
 
Hey Decapitator.

Vervelend om te horen man. ik kamp zelf ook met depressieve episode's.

Enige tips die ik je kan geven zijn om structuur te houden in je leven, en proberen om dingen te doen waar je plezier aan beleeft. ookal heb je geen zin om ze te gaan doen.

Het is uiteindelijk altijd nog beter dan thuis maar zte zitten en niks te doen.
 
**** bb en ga zwemmen
 
Geen energie en dan proberen af te vallen is imo niet aan te raden. Goed eten (is het echt uitgebalanceerd of denk je dit alleen) rust en KT. Geen cardio.

Als sup is het raadzaam er een goede Omega 3-6-9 bij te nemen (visolie) 3x daags.

Tevens is het onverstandig om St. Janskruid met een reguliere anti-depressiva te combineren.

Rustig aan beginnen, je bent tenslotte nog maar 3 weken bezig. Langzaam aan opbouwen!
 
Geen energie en dan proberen af te vallen is imo niet aan te raden. Goed eten (is het echt uitgebalanceerd of denk je dit alleen) rust en KT. Geen cardio.

Als sup is het raadzaam er een goede Omega 3-6-9 bij te nemen (visolie) 3x daags.

Tevens is het onverstandig om St. Janskruid met een reguliere anti-depressiva te combineren.

Rustig aan beginnen, je bent tenslotte nog maar 3 weken bezig. Langzaam aan opbouwen!
~

Vergeet omega 3-6-9 en neem alleen omega 3 met een hoog gedoseerde EPA gehalte Omega 6 & 9 heb je al voldoende in je dagelijske voeding. en doen meer slecht dan goed tijdens een depressie.
 
In een goed uitgebalanceerde dosis is 3-6-9 prima, maar je hebt een punt(je)!
 
Geen energie en dan proberen af te vallen is imo niet aan te raden. Goed eten (is het echt uitgebalanceerd of denk je dit alleen) rust en KT. Geen cardio.

Als sup is het raadzaam er een goede Omega 3-6-9 bij te nemen (visolie) 3x daags.

Tevens is het onverstandig om St. Janskruid met een reguliere anti-depressiva te combineren.

Rustig aan beginnen, je bent tenslotte nog maar 3 weken bezig. Langzaam aan opbouwen!

Had ik vergeten erbij te zetten, neem al 2 x per dag Omega 3-6-9.

Kan het dan zoveel kwaad om st.janskruid te nemen met A.D, ik heb ze in supplement vorm en ook als thee.

Ik doe de cardio dan ook na de kracht-training, maar niet overdreven, 10-15 roeien en 20-25 min fietsen.
In het verleden had cardio toch geholpen, was voornamelijk buiten joggen toen.

Was ook vergeten te zeggen dat ik laatste tijd s'middags ook paar uurtjes ga slapen, gewoon zodat de dag sneller voorbij gaat...

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Hey Decapitator.

Vervelend om te horen man. ik kamp zelf ook met depressieve episode's.

Enige tips die ik je kan geven zijn om structuur te houden in je leven, en proberen om dingen te doen waar je plezier aan beleeft. ookal heb je geen zin om ze te gaan doen.

Het is uiteindelijk altijd nog beter dan thuis maar zte zitten en niks te doen.

Hej, dat probeer ik op de moment wel. Alleen is he de-motiverend om zo te gaan trainen...
Maak me ook snel zenuwachtig, omdat ik me al een lange tijd isoleer, en dan gaat het moeilijker als je in eens onder de mensen zit.
 
Hej, dat probeer ik op de moment wel. Alleen is he de-motiverend om zo te gaan trainen...
Maak me ook snel zenuwachtig, omdat ik me al een lange tijd isoleer, en dan gaat het moeilijker als je in eens onder de mensen zit.
bump
**** bb en ga zwemmen

ben nog nooit in het water gesprongen en me futloos blijven voelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bump


ben nog nooit in het water gesprongen en me futloos blijven voelen.

Is niet echt een zwembad in de buurt waar ik woon. Anders zou ik het wel overwegen.
 
Slik je medicijnen voor de depressie ?
 
zeker geen AD en St.janskruid samen nemen. kan hele nare effecten geven. zoek maar eens op 'serotonine syndroom'.
 
en als je toch voor een van de twee gaat dan raad ik je Kira forte Li160 st janskruid aan. het gaat er namelijk bij st janskruid om het bestanddeel hyperforin. meeste st janskruid is gebaseerd op hypericin maar dat schijnt na de laatste onderzoeken het minder sterke ingredient te zijn.

Kira forte Li160 zit hoog in hyperforin.
 
en als je toch voor een van de twee gaat dan raad ik je Kira forte Li160 st janskruid aan. het gaat er namelijk bij st janskruid om het bestanddeel hyperforin. meeste st janskruid is gebaseerd op hypericin maar dat schijnt na de laatste onderzoeken het minder sterke ingredient te zijn.

Kira forte Li160 zit hoog in hyperforin.

Nee, St. Janskruid samen met reguliere anti-depressiva is een no go!



Cardio is geen beste optie als je toch al moe bent en helemaal niet als je depressief bent ivm cortisol.

Als je dan per se iets wilt doen (naast KT) ga dan rustig wandelen. En ook dit rustig opbouwen.
 
Nee, St. Janskruid samen met reguliere anti-depressiva is een no go!



Cardio is geen beste optie als je toch al moe bent en helemaal niet als je depressief bent ivm cortisol.

Als je dan per se iets wilt doen (naast KT) ga dan rustig wandelen. En ook dit rustig opbouwen.

Ik doelde eigenlijk op of St janskruid. of AD. maar niet beiden tegelijk :)
 
~

Vergeet omega 3-6-9 en neem alleen omega 3 met een hoog gedoseerde EPA gehalte Omega 6 & 9 heb je al voldoende in je dagelijske voeding. en doen meer slecht dan goed tijdens een depressie.

Dit inderdaad. Neem alleen omega 3 in supplementvorm.

Depressie is in het lichaam een low-grade inflammation (lichte vorm van ontsteking). Omega 3's werken ontstekingremmend, en 6 en 9 werken ontstekingbevorderend.

Even snel wat bronnen, misschien niet de beste:
Omega 3's gunstig effect op depressie: http://www.sciencedaily.com/releases/2010/06/100621111238.htm
Omega 6 negatief effect op depressie: http://www.naturalnews.com/022860_depression_fatty_acids_omega-6.html#

Hele internet staat er vol mee.

Ohja en vergeet niet zwaar en high rep te squatten om je endorphine niveaus omhoog te brengen.

if-you-cant-fix-it-with-squats-or-fish-oil_design.png

Edit: haal ook die pre-workouts eruit. Zitten vaak stoffen in waarmee je op korte termijn energie 'leent' en die je later dus weer mist.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven