XXL Nutrition

Die portiers van tegenwoordig toch! DBC'tje kom 'es gauw.

Bezoekers in dit topic

Ik was 3 weken geleden toevallig in de Draaibaar, kan me niet eens herinneren dat er uberhaubt portiers stonden.
 
Ik hoef irritant discussierende ettertjes niet weg te trappen. Ik kan ze weglachen omdát ik toch groot genoeg ben om ze weg te trappen :D

Snappie?

Altijd leuk hoor, van een grijns worden ze gek! :D
 
DBC01 zei:
Dat gemauw hebben wij ook. En als je ze dan wél binnen laat, dan komen ze de volgende keer om 5 over drie, ik zweer het je. En als er dan en groepje aankomt dat er niet in mag omdat het 6 over drie is heb je alsnog heibel. Als we ons nou eens gewoon aan de rrrrrrégels hielden en vóór drieen aankomen? Maar nee hoor, want Holland is het land van uitzonderingen. En iedereen geldt als uitzondering.

'U mag er niet in, het is na drieen'.
Antwoord:
'Maar mijn vriendin zit binnen'. -> Zegt dus: 'Ik heb een uitzonderingspositie.'
'Maar ik kom hier altijd'. -> Zegt dus: 'Ik heb voorrang, ik ben een uitzonderingspositie.'
'Doe niet zo flauw' -> Doet een beroep op verruiming van de wetten, voor hém althans, en solliciteert naar een uitzonderingspositie.

Altijd maar dat 'maar ik' want 'ik ben een uitzondering'.

Sodemieter op en hou je aan de regels.

Dus als gij na 3u aankomt gade ook ni meer binnen als uw Hertje binnen zit... Zou wel pech zijn moest die dan net iets voor krijgen... anaal geridderd worden door een Jopie ofzo bv... Maar 't pluspunt is dan wel: je hebt je dan wel netjes aan de regels gehouden en Jopie is dan weer ff content :D

Btw stomme regeling anyway, gelukkig dat da in BE nog ni is :)

Heb niks tegen portiers... enkel tegen portiers die u ni buitenlaten zonder fooi :) dan bellen we de flikken voor maffia-praktijken. Of tegen marokkanen die de portier uithangen, maar als er flikken komen doen alsof ze gewone klant zijn... => illegaal in't land, illegaal portier, illegaal zwartwerk en dan tegen nen "met de wet conform zijnde" belg gaan zeggen of ie binnen mag of niet... get real...

Grtz
DiS
 
Is simpel. Indien een portier buitensporig geweld gebruikt, kan en zal hij vervolgd worden door het OM, met als natuurlijk gevolg dat buiten een evt veroordeling zijn vergunning om het werk als portier uit te mogen oefenen direct door de korpschef ingenomen kan worden.

Indien dat niet het geval is, zal zo'n akkefietje bij het aanvragen voor de verlenging van de vergunning zeker problemen opleveren.

De portiers die ik via het bedrijf waar ik mijn opleiding volg heb leren kennen, kuren vrijwel allemaal. Maar die jongens zijn de rust zelve. Indien iemand een portie krijgt van die gasten, hebben ze het er echt wel zelf naar gemaakt.
 
DBC01 zei:
Dat gemauw hebben wij ook. En als je ze dan wél binnen laat, dan komen ze de volgende keer om 5 over drie, ik zweer het je. En als er dan en groepje aankomt dat er niet in mag omdat het 6 over drie is heb je alsnog heibel. Als we ons nou eens gewoon aan de rrrrrrégels hielden en vóór drieen aankomen? Maar nee hoor, want Holland is het land van uitzonderingen. En iedereen geldt als uitzondering.

'U mag er niet in, het is na drieen'.
Antwoord:
'Maar mijn vriendin zit binnen'. -> Zegt dus: 'Ik heb een uitzonderingspositie.'
'Maar ik kom hier altijd'. -> Zegt dus: 'Ik heb voorrang, ik ben een uitzonderingspositie.'
'Doe niet zo flauw' -> Doet een beroep op verruiming van de wetten, voor hém althans, en solliciteert naar een uitzonderingspositie.

Altijd maar dat 'maar ik' want 'ik ben een uitzondering'.

Sodemieter op en hou je aan de regels.


Ten eerste kreeg ik niet een respectvol antwoord, ten tweede was het precies 3 uur. Daarnaast vond hij het nodig om mij weg te duwen, hij pakte mijn buik beet. Jah, en als je aan me komt daar wordt ik boos van.
En dat bedoel ik nu met respect. Als hij mij met respect zou behandelen dan krijg je zeker respect terug. En vice versa natuurlijk. Maar dat ontbreekt eraan bij de meeste gasten.
 
Tja ik heb ook wel wat ervaring met portiers en die zijn toch eigenlijk voor een heel groot gedeelte negatief. Kijk er lopen zeker gasten tussen die goed werk doen. Maar er lopen ook gasten rond die er op uit zijn om iemand het ziekenhuis in te beuken. Zondag op sbs6 is er een special over bij reportage.
 
Het is een beetje een apart beroep, ik denk dat iedereen het daar met me eens is maar ik denk dat er zeker een heel deel goeie gasten rondlopen die portier zijn en worden op een respect- en tactvolle manier. Maar er zijn er evengoed een heleboel die machtsgeil zijn en daar ook mee te koop lopen. Wel, iemand die dat doet vráágt gewoon om problemen. Er zijn tig mensen die bepaalde gedragingen meteen als provocerend beschouwen en dan zit je in een vicieus cirkeltje. Bovendien, eens je "een naam" hebt raak je er volgens mij nog maar moeilijk van af.
 
Hoe komt het toch dat ik geen aanvaringen heb gehad in ál die jaren uitgaan...misschien omdat ik me gewoon gedraag? Ik moet zeggen, zoals klanten zich de laatste jaren gedragen, zo gedroeg ik me nooit.
 
Topic weer opgeschoond van off-topic gelul, gaarne het topic hier ook van schoon laten nu.

Bedankt.
 
Ik heb eens een grappige ervaring gehad met een portier. Ben zelf een ecto, maar had in de kroeg ruzie met een soort bodybuilder en ik sloeg hem buiten in elkaar...

Een paar weken daarna kwam ik voor het eerst ergens in een discotheek en hij stond daar zeer stoer aan de deur. Toen hij me zag gaf hij direct een hand en was zeer vriendelijk. Ik denk dat je vooral ff aan de portiers moet laten merken dat je niet met je laat sollen dan zijn ze wel ok.
 
Als ik op stap ga dan gedraag ik me respectvol tegen anderen, ook al ben ik groter als de meesten en kleiner als sommigen.
Heb nog nooit problemen gehad bij het uitgaan, niet met portiers en niet met medeklanten.
Ben een keer ergens buitengezet omdat ik straalbezopen al 20 min met mijn kop tegen de deur hing op het toilet, en werd met zachte hand naar buiten geleid door een van de portiers zodat ik daar de boel kon onderkotesen, want dat wilden ze in hun zaak voorkomen.
En als ik me in zo'n geval niet tegenwerkend of agressief ga gedragen moeten zij dat ook niet doen, wat nu dus ook niet gebeurde.
Want met het gebruik van nodeloos geweld dwing je in mijn ogen geen respect af.
Ik heb op een bedrijf gewerkt waar een collega uitsmijter was in een cafe in maastricht.
Hij trainde niet echt maar was fors van zijn eigen en rond de 110kg zwaar.
Ik trainde toen ook niet en was vrij smal nog en rond de 83kg.
Maar deze gast liep mij altijd te treiteren op het werk omdat ik best wel snel hapte, en in de veronderstelling dat hij dat rustig kon doen omdat hij dacht dat hij zowel mentaal als fysiek een overwicht op mij had, dus uit een gevoel van macht.
Maar dat hing mij op een gegeven moment de strot uit en ben ik op hem afgestapt en lag hij binnen 5 seconden op de grond met mijn knie op zijn strot.
Hiervan is hij zo geschrokken dat hij me nooit meer nog heeft proberen uit te lokken.
Dit is dus mijn reactie als ik niet met respect door een ander behandeld wordt.
 
Powerblade zei:
Als ik op stap ga dan gedraag ik me respectvol tegen anderen, ook al ben ik groter als de meesten en kleiner als sommigen.
Heb nog nooit problemen gehad bij het uitgaan, niet met portiers en niet met medeklanten.
Ben een keer ergens buitengezet omdat ik straalbezopen al 20 min met mijn kop tegen de deur hing op het toilet, en werd met zachte hand naar buiten geleid door een van de portiers zodat ik daar de boel kon onderkotesen, want dat wilden ze in hun zaak voorkomen.
En als ik me in zo'n geval niet tegenwerkend of agressief ga gedragen moeten zij dat ook niet doen, wat nu dus ook niet gebeurde.
Want met het gebruik van nodeloos geweld dwing je in mijn ogen geen respect af.
Ik heb op een bedrijf gewerkt waar een collega uitsmijter was in een cafe in maastricht.
Hij trainde niet echt maar was fors van zijn eigen en rond de 110kg zwaar.
Ik trainde toen ook niet en was vrij smal nog en rond de 83kg.
Maar deze gast liep mij altijd te treiteren op het werk omdat ik best wel snel hapte, en in de veronderstelling dat hij dat rustig kon doen omdat hij dacht dat hij zowel mentaal als fysiek een overwicht op mij had, dus uit een gevoel van macht.
Maar dat hing mij op een gegeven moment de strot uit en ben ik op hem afgestapt en lag hij binnen 5 seconden op de grond met mijn knie op zijn strot.
Hiervan is hij zo geschrokken dat hij me nooit meer nog heeft proberen uit te lokken.
Dit is dus mijn reactie als ik niet met respect door een ander behandeld wordt.

Haha, bikkel :roflol:
 
wat ben je met een stoer uiterlijk als bouncer

achter op de parking kreeg een bro van me een messteek :(
 
koetje zei:
wat ben je met een stoer uiterlijk als bouncer

achter op de parking kreeg een bro van me een messteek :(

Kun je nog zo groot en breed zijn, maar tegen meerdere gasten tegelijk leg je het gewoon af.

De meeste fatsoenlijke portiers hebben dat ook altijd in hun achterhoofd.

Helaas is een aanzienlijk deel van het uitgaanspubliek gewoon ronduit asociaal en onbeschoft, dus die moeten niet mauwen als ze een beuk op de bek krijgen.

Jammer genoeg zitten er dan altijd wel weer helden bij die je met een groepje opwachten of zonodig een wapen moeten gebruiken, of ze gaan lopen uithuilen bij de politie.
 
Leviathan zei:
Kun je nog zo groot en breed zijn, maar tegen meerdere gasten tegelijk leg je het gewoon af.

De meeste fatsoenlijke portiers hebben dat ook altijd in hun achterhoofd.

Helaas is een aanzienlijk deel van het uitgaanspubliek gewoon ronduit asociaal en onbeschoft, dus die moeten niet mauwen als ze een beuk op de bek krijgen.

Jammer genoeg zitten er dan altijd wel weer helden bij die je met een groepje opwachten of zonodig een wapen moeten gebruiken, of ze gaan lopen uithuilen bij de politie.


een groepje tjah het is altijd weer hetzelfde

oftewel bezopen vechtersbazen oftewel ........ die komen binnen
na enkele biertjes komt er 1je aanstaren met ogen alsof hij 6pillen door zijn mik jaagde . je blijft vriendelijk dan volgt er een woordenwisseling .

je kickt die 1ne persoon buiten maar terwijle staat er 8man achter je .

een andere portier komt te hulp , brengt enkelen tot bedaren en kickt de rest buiten .

je krijgt te horen ' ik pak je nog wel smeerlap'

en dan na sluitingstijd wil je naar huis rijden en dan ..... vul zelf maar in .

als je geluk hebt zijn het er 2ofzo maar als je pech hebt staan er 10man voor je al dan niet bewapend . dus voor die luttele centen riskeer je in het weekend je leven


leuke job :rolleyes:


vandaar dat ik met honden werk daar is iedereen bang van . de meesten denken dat een hond altijd in de arm bijt , dus ze dragen lederen jassen met windels oid . :D pech voor die kerel dat het een beenbijter was recht op zijn knie en de rest van het groepje was haas


het is een gevaarlijke job maar 80% van de kerel amuseer je je rot
 
koetje zei:
het is een gevaarlijke job maar 80% van de kerel amuseer je je rot

En daar doe je het voor , voor die 80%, stukje voor het geld natuurlijk ook.

Bij ons hadden we een "kern" die bij elkaar in de telefoon stond voor het geval je onderweg van de weg werd gereden etc, jij belt 1, de kring volgt, en met beetje geluk kan ernstig gezeik voorkomen worden
 
Vandaag in het Eindhovens Dagblad:
Zeven medewerkers van Blue Parrot (gelegen op het stratumseind) gearresteerd, waaronder enkele portiers. Voor mishandeling van 2 klanten. Politiewoordvoerder aan het woord; verklaart dat de uitgangspositie bij incidenten op het stratumseind is dat de klanten de verdachten zijn en de portiers gelijk hebben. In dit geval lijken echter de portiers de schuldigen.

Kan het artikel helaas niet digitaal vinden, maar heb wel dit:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Leviathan zei:
Kun je nog zo groot en breed zijn, maar tegen meerdere gasten tegelijk leg je het gewoon af.

De meeste fatsoenlijke portiers hebben dat ook altijd in hun achterhoofd.

Helaas is een aanzienlijk deel van het uitgaanspubliek gewoon ronduit asociaal en onbeschoft, dus die moeten niet mauwen als ze een beuk op de bek krijgen.

Jammer genoeg zitten er dan altijd wel weer helden bij die je met een groepje opwachten of zonodig een wapen moeten gebruiken, of ze gaan lopen uithuilen bij de politie.

Ik heb dan voor WWS gewerkt. Na een voetbalwedstrijd in de Arena, liep ik gewoon tussen de supporters in me apepakkie naar de trein. Achteraf denk je, jezus wat ben je een stomme lul. Aangezien het oorlog is (of was?) tussen f-side en wws..
 
partysander zei:
Vandaag in het Eindhovens Dagblad:
Zeven medewerkers van Blue Parrot (gelegen op het stratumseind) gearresteerd, waaronder enkele portiers. Voor mishandeling van 2 klanten. Politiewoordvoerder aan het woord; verklaart dat de uitgangspositie bij incidenten op het stratumseind is dat de klanten de verdachten zijn en de portiers gelijk hebben. In dit geval lijken echter de portiers de schuldigen.

Kan het artikel helaas niet digitaal vinden, maar heb wel dit:
[Link niet meer beschikbaar]

Even een kleine opmerking over haar verhaal: 'Een ketting die zeker 2400 euro waard is' :roflol: OMFG

Maar voor de rest een vreselijk triest verhaal.

Dat mensen niet doen wat portiers vragen dat klopt.
Dat ze in de deuropening blijven staan en de uitgang blokkeren dat klopt
Dat ze geen gehoor geven als je ze 2 keer normaal en vriendelijk vraagt aan de kant te gaan dat klopt
Dat ze vervolgens zeggen dat je een botte lul bent als je ze op een dringende manier vraagt weg te gaan....dat klopt

Maar da's nog geen reden om met z'n zovelen iemand te gaan rammen en dan nogeens te bestelen sjezus je gaat zo door voor zigeuner.
 
Back
Naar boven