XXL Nutrition

Die t*ring psychologen

leGionellz zei:
Mijn laatste ex was psychologe.

Inderdaad, ik was geobserdeed door mijn eigen lichaam, narcistisch, en neurotisch als het op voedsel aankwam.

Ik heb haar rustig uitgelegd dat ik een hobby aan het beoefenen was en dat ik mijn lichaam nu eenmaal graag zo heb zoals ik het mooi vind. Ik accepteer een bestaan als ongezonde vetklep gewoon niet.

Nou, dat ging er niet in hoor. Veel psychologen hebben namelijk de neiging om alles wat afwijkt van de standaard te willen benoemen. Overal MOET een oorzaak voor gevonden worden en het liefst moet de oorzaak nog een mooie naam hebben ook. Ik heb het idee gekregen dat juist psychologen een hokjesgeest aangepraat word. Een uiting van gedrag x kan drie oorzaken hebben, namelijk a, b en c. Als aan geen van deze oorzaken voldaan wordt, dan is er iets grondig mis en moet het onderwerp verder onderzocht worden.

Mevrouw kon niet accepteren dat het gewoon een liefhebberij was en dat ik daarmee niets wilde compenseren en zelfs geen onverwerkt trauma een het verwerken was.

Haha het werd zelfs nog mooier, zij kon het niet benoemen, dus ik moest maar eens bij een psychiater langs gaan.

Toen brak mijn klomp pas echt.

Naja voor de psychologen onder ons, dit was dus een slecht voorbeeld van een psychologe, alsjeblieft ga nooit mensen op deze manier proberen te bestuderen. Als je het niet in je hebt, kies dan voor een andere studie want puur literatuur kennis alleen is op dit vlak waardeloos.

Lijkt mij dat diegene zelf obsessief bezig is door vol te houden dat het ongezond is!
Dus als je met je gezondheid bezig bent ben je obsessief iemand die een ander op probeert te leggen dat waarmee je bezig bent heel slecht is is dacht indoctrinatie!
De sport is bij mij een gezonde verslaving net als het eten van schoon voedsel en wat een ander ervan denkt Nou en neem nog een zakkie chips en spoel het maar weg met een fles bier!
Ik denk eerder dat het afgunst is vanwege de vastberadenheid, volhoudendheid en gezonde levensstijl!
Hoeveel meiden zijn er niet die op maandag als weer hun weekend plannen eerst ff shoppen dan eten opmaken en dan lekker naar de discotheek lekker veel drinken en proberen kullen te verzamelen dit vind ik obsessiever!

komt me erg bekend voor ja

ik moest ook maar eens naar een psycholoog gaan want het was niet normaal. :p
terwijl ik nog wel een aardige motivatie had om lekker in me vel te zitten en te trainen
want wegens ernstige ziekte ben ik in 2 weken van 76 naar 48kg afgevallen met een lengte van 1,96. officieel van ik zon 1,5minuut dood geweest d.w.z zonder hartslag en zonder ademhaling. toen ik 2 weken later wakker werd. was ik zo slap dat ik mijn hoofd niet eens kon draaien. Dat is wel een goede motivatie om te trainen (en om clean te blijven)
omdat ik weet hoe het is als je lichaam niets maar dan ook helemaal niets meer kan.
nu zon 4jaar later en 2,5jaar intensief trainen zit ik op 92kg

Maar om je hele omgeving te gaan observeren,analyseren en af te kraken vindt ik obsessiever. :D

vampire zei:
:p
terwijl ik nog wel een aardige motivatie had om lekker in me vel te zitten en te trainen
want wegens ernstige ziekte ben ik in 2 weken van 76 naar 48kg afgevallen met een lengte van 1,96. officieel van ik zon 1,5minuut dood geweest d.w.z zonder hartslag en zonder ademhaling. toen ik 2 weken later wakker werd. was ik zo slap dat ik mijn hoofd niet eens kon draaien. Dat is wel een goede motivatie om te trainen (en om clean te blijven)
omdat ik weet hoe het is als je lichaam niets maar dan ook helemaal niets meer kan.
nu zon 4jaar later en 2,5jaar intensief trainen zit ik op 92kg

Maar om je hele omgeving te gaan observeren,analyseren en af te kraken vindt ik obsessiever. :D

:bow: super vet ff gewicht verdubbelen

Een vriendin van mijn vriendin is psychologe en iedere keer moet ik oppassen dat ik niet te enthousiast wordt over mijn passie: bodybuilding. Altijd krijg je dan zo'n rare blik of een opmerking in de zin van: 'je bent geobsedeerd op je lichaam'. 'Jezus, die Arnold Schwarzenegger is echt een narcist en jij hebt daar een foto van binnen hangen?' Waarom vind jij spieren zo belangrijk? etc, etc.

Ik hou potverdomme van trainen en ik interesseer me voor voeding, trainingsmethoden en allerlei supplementen. Ik moet me echter iedere keer verdedigen, want mevrouw de psycholoog vind er wel weer wat van. Die bespeurt natuurlijk weer een of andere vorm van compensatiedrang in de zin van een zwak zelfbeeld of iets dergelijks.

GELUL allemaal.

Ik zie de humor er wel van in, duurde ook ff maar nu kan ik er wel om lachen.

Als iemand zo simpel kan denken van : waarom is hij nu zo groot en sterk ? werd zeker veel gepest. ( zal in sommige gevallen best zo zijn overigens )

Vind ik best komisch. Eigenlijk altijd zijn het figuren die je niet goed kennen en die je zelf na zo'n simpele opmerking nieteens wilt kennen. Waardoor je weer arrogant overkomt hahaha

ik vind persoonlijk dat sommigen wel overdrijven in hun "hobby"

je hoort ze bijna spreken zoals profs, of de manier waarop ze 100% hun eten zo clean mogelijk proberen te houden (zoals ze denken), terwijl dat imo te overdreven is in vergelijking met de behaalde resultaten of omvang van hun hobby.

dan denk ik ook soms, man, doe normaal!

zoals sommigen zeggen, je oefent een hobby uit. en ik denk niet dat het de bedoeling dat die hobby je leven gaat overheersen, zoals dat bij sommigen het geval kan zijn (hoewel er zullen zijn die dat niet willen/kunnen inzien).

kijk, Dries ken ik ondertussen al wat beter dan andere mensen hier en dat is iemand die volledig voor zijn sport gaat. maar hij heeft wel de resultaten om dat te rechtvaardigen. en dan NOG laat hij andere dingen voorgaan op zijn sport die belangrijker zijn, zoals school, want hij weet goed genoeg dat sport niet alles is, of toch niet voor altijd. en hij denkt aan zijn toekomst.

velen anderen leven precies of ze zijn pro bber die niets anders te doen hebben dan te trainen, kippewit en tonijn te eten en te groeien. vergeet niet dat dit slechts een select groepje is.

zeg ik daarom dat jullie moeten junken?

neen

maar je moet nu ook niet overdreven schoon eten. het beste blijft een gevarieerd dieet, waarin je genoeg afwisseld en soms ook gewoon eens je zin doet.

zeg ik daarom dat je niet meer op je training moet letten?

neen

maar je leven draait niet rond training alleen.

velen zien het als een levenswijze... dan vind ik het raar dat veel van die mensen dan helemaal overdrijven in die 'levenswijze' met vaak als resultaten dat dit te zwaar lijkt en na een aantal jaar afhaken omdat ze te hard van stapel zijn gegaan.

Te is nooit goed. het probleem is dat sommigen niet zien wanneer het 'te' wordt.

dus misschien is het eens goed van naar die mensen te luisteren en jezelf wat in vraag te stellen... soms, of zelfs vaak is het zo dat veel mensen te hard van stapel lopen en redelijk vroeg mss een beetje 'obsessief' omgaan met de sport. is dat daarom erg? niet per se, ieder zijn redenen, ik ken niet het verhaal achter iedereen, maar herken het tenminste voor je zelf "ja ik ben obsessief bezig met de sport, maar voor die en die en die reden, en ik voel me daar goed bij"
en voor anderen is het soms ook zo dat ze obsessief bezig zijn, wat een probleem kan zijn omdat ze niet doorhebben dat ze te hard van stapel lopen. voor die mensen is het misschien goed van zichzelf eens de vraag te stellen.

Kan me wel vinden in wat je zegt. Maar hey, iedereen moet vooral doen waar ie zich goed bij voelt.
Wat ik irritanter vind is dat dat soort gasten niet in staat zijn een ander datzelfde te laten doen. Hoe vaak zie je het niet gebeuren dat iemand die vertelt dat er meer dingen in het leven zijn dan zijn sport en zo af en toe ook de kroeg in duikt een vreselijke lading shit over zich heen krijgt.

Maar zoals je zei; die gasten die nu heel spastisch met hun sport bezig zijn (ik moet op vakantie, wat nu...) zie je binnen een paar afbranden.

Dani zei:
Kan me wel vinden in wat je zegt. Maar hey, iedereen moet vooral doen waar ie zich goed bij voelt.
Wat ik irritanter vind is dat dat soort gasten niet in staat zijn een ander datzelfde te laten doen. Hoe vaak zie je het niet gebeuren dat iemand die vertelt dat er meer dingen in het leven zijn dan zijn sport en zo af en toe ook de kroeg in duikt een vreselijke lading shit over zich heen krijgt.

Maar zoals je zei; die gasten die nu heel spastisch met hun sport bezig zijn (ik moet op vakantie, wat nu...) zie je binnen een paar afbranden.

nu, weet je even goed, als niet beter dan mij dat er wel meer dingen in het leven zijn dan sport. ik denk dan meer op lange termijn aan dingen zoals familie, of een job om ervoor te zorgen dat je je oude dagen niet in armoede verslijt etc

soms zijn die mensen wel jaloers, maar als we het hebben over psychologen, het is hun job en soms ook wat broepsmisvorming om dingen te analyseren en te benoemen. dat wil dan niet per se zeggen dat ze niet in staat zijn een ander te laten doen. maar ze kaarten (soms terecht) een gedrag dat problematisch kan zijn/worden

er is een verschil tussen aan bbing doen om je grenzen te verleggen, fysieke inspanning te leveren en de voldoening van een goede trainingssesie

en aan bbing doen in van die spaghettibandjes-tanktops en te staan poseren voor de spiegel en het altijd hebben over dat kleine spiertje of deze achterliggende spiergroep en hopen dat ze mooi op het strand zullen zijn

de eerste groep imo is het zoals elke gezonde sporters over sport denkt.

de tweede groep imo kampt ergens met een probleem

velen zien het als een levenswijze... dan vind ik het raar dat veel van die mensen dan helemaal overdrijven in die 'levenswijze' met vaak als resultaten dat dit te zwaar lijkt en na een aantal jaar afhaken omdat ze te hard van stapel zijn gegaan.

Dit is naar mijn idee de verkeerde volgorde, maar dit pad wordt vaak verkozen door figuren die denken dat ze het allemaal wel even doen en daarna meteen iets voorstellen ofzo.
Ze zijn er genoeg, weet ik, maar daarom hoeft een oppervlakkig persoon die denkt dat ze psycholoog is,en een of andere bodybuilder eigenlijk niet kent nog niet haar simpele en ondoordachte visie er op te geven.

Iemand kan ook gewoon een beetje tijd over hebben in zijn leven en dan besluiten om eens wat aan sport te gaan doen en aan het lichaam ( en geest ) te werken.
Zoals in mijn geval groeide dit uit tot een hobby waarbij ik na 6 jaar een wedstrijd deed.

Als ik dan een simpel figuur als die zogenaamde psychologe hoor redeneren, wordt ik soms een beetje niet goed. Dat is alles.

Ik geef hier door op het voorbeeld van een voorganger met zo'n simpele redenering die ernstig genoeg voor psycholoog aan t studeren was.
Het zijn niet alleen psychologen, ik hoop het juist niet. Maar gewoon mensen die het niet snappen. De 1 verbouwd voor duizenden euro's zijn auto de ander gaat zitten breien op de zaterdag avond en de ander vindt het leuk om zich elk weekend helemaal klem te zuipen.

en sommigen vinden het leuk om hun lichaam te vormen zoals zij dat willen.

en aan bbing doen in van die spaghettibandjes-tanktops en te staan poseren voor de spiegel en het altijd hebben over dat kleine spiertje of deze achterliggende spiergroep en hopen dat ze mooi op het strand zullen zijn

de eerste groep imo is het zoals elke gezonde sporters over sport denkt.

de tweede groep imo kampt ergens met een probleem

Hier ben ik het totaal niet met je eens.

Ze willen hun lichaam vormen zoals zij dat willen nogmaals en als er dan een spiergroep achterligt willen ze dat rechttrekken om goede verhoudingen te krijgen. Het ziet er namelijk niet uit als je bovenlichaam enorm groot is en je beentjes op sateprikkers lijken, snap je ?

Het enige probleem wat ze tot dan toe hebben is dat ze nog niet zijn waar ze wezen moeten, maar daar zijn ze dus wel mee bezig. En het gaat niet zozeer over "het goed eruit zien op het strand " maar als je iets hebt waar je hard voor hebt gewerkt en veel voor over hebt gehad, is het leuk om het soms te laten zien. Moeten ze anders een kluizenaarsbestaan gaan leiden om het te verbergen voor iedereen ?

een mooie auto wil je ook graag laten zien en dat kost alleen maar geld een een klein beetje moeite misschien, bij bodybuilding ligt het net even anders.

en nu ga ik naar het strand een lekker biertje drinken en mijn lichaam een beetje bruinen ghehehe

spekkie zei:
Het enige probleem wat ze tot dan toe hebben is dat ze nog niet zijn waar ze wezen moeten, maar daar zijn ze dus wel mee bezig. En het gaat niet zozeer over "het goed eruit zien op het strand " maar als je iets hebt waar je hard voor hebt gewerkt en veel voor over hebt gehad, is het leuk om het soms te laten zien. Moeten ze anders een kluizenaarsbestaan gaan leiden om het te verbergen voor iedereen ?

een mooie auto wil je ook graag laten zien en dat kost alleen maar geld een een klein beetje moeite misschien, bij bodybuilding ligt het net even anders.

wat mij dan wel opvalt bij die mensen die langer trainen en de sport anders bekijken en niet redeneren dat het 'leuk is om het soms te laten', is dat hoe verder ze staan in de sport, hoe MINDER ze de behoefte hebben om te laten zien wat ze hebben.

Deejay_Spike zei:
wat mij dan wel opvalt bij die mensen die langer trainen en de sport anders bekijken en niet redeneren dat het 'leuk is om het soms te laten', is dat hoe verder ze staan in de sport, hoe MINDER ze de behoefte hebben om te laten zien wat ze hebben.

Ik denk dat dit ook door de negative reacties komt die dat soort mensen dan kan krijgen. Als iemand met dunne armpjes in een mouwloos shirt loopt is het normaal maar als een heel gespierd iemand het doet is het een patser. En daar kan je goed moe van worden met als gevolg dat je minder je spieren zult laten zien.

Ik denk dat dit ook door de negative reacties komt die dat soort mensen dan kan krijgen. Als iemand met dunne armpjes in een mouwloos shirt loopt is het normaal maar als een heel gespierd iemand het doet is het een patser. En daar kan je goed moe van worden met als gevolg dat je minder je spieren zult laten zien.

zo denk ik er dus ook over.

Ik wist me eerst geen houding te geven als ik uit de zee kwam lopen en gezwommen had. Alles loopt vol met bloed en je loopt met een pomp van hier tot tokio het water uit. Ik probeerde zo normaal mogelijk te lopen omdat ik nogal een spectakel was geloof ik, maar het had toch geen zin.

op een gegeven moment krijg je er gewoon schijt aan. Dat gebeurde bij mij iig.
Dan hoor je ze zie je ze en het interesseert je geen reet meer. Zou IK dan dingen die ik leuk vind moeten laten omdat andere mensen mijn aangezicht niet kunnen verdragen waardoor ze zeggen dat ik een leeghoofdige patser ben en dat soort dingen meer ?......

Dacht het niet !!

Bigtony

het feit dat je verslaafd bent aan die sport is goed maar je mag er niet te zwaar in opgaan buiten trainen is er ook nog een leven maar het is goed om ambitie te hebben in een sport :D

atl zei:
het feit dat je verslaafd bent aan die sport is goed maar je mag er niet te zwaar in opgaan buiten trainen is er ook nog een leven maar het is goed om ambitie te hebben in een sport :D

onnodige topic kick, en alweer zonder leestekens .... wordt dat hier een nieuwe rage?

als ze elke keer dat ze je ziet begint te klagen over wat er mis is met jou doordat je bb doet ? dan is er misschien wel iets mis met haar , overgemotiveerd mensen proberen te analyseren .

Freud en Jung waren ook bodybuilders naast geesteswetenschappers

ik heb aardig wat gelezen over psychologie enz, maar die psychologe is verkeerd bezig. zij zou moeten weten dat de psyche alleen te begrijpen is door de mens in zijn context te bekijken. zij bekijkt het door een eenzijdige subjectieve bril. als je goed oplet dan zul je bij haar zeker ook een afwijking vinden. en dan nog kun je je afvragen wat de definitie is van een afwijking, wanneer is een afwijking echt een afwijking? iemand die elke dag op dbb zit; heeft die een afwijking? iemand die aan SM doet ; heeft die een afwijking?
bovendien is afwijking cultuur- , zeg maar plaatsgebonden, in ene land gelden andere normen en waarden dfan in het andere

eduardjanssen zei:
Ik had eens een discussie met een meisje dat in opleiding was om psychologe te worden. Ze had werkelijk overal een of ander syndroom voor of je kwam coïtus te kort of dat soort pracht en praal.
Nu begon ze eens over mij en mijn lichaam en dat ik wellicht iets te compenseren had. Nou heren en dames dat zei ze niet tegen een dooie, ik liet mijn broek zakken en haalde mijn leuter eruit. Ze werd zo rood als de kont van een baviaan en droop rustig af.

Me buik :roflol: :help: cant breath :roflol:

Ik vind dat de psychologen erg gestigmatiseerd worden.

Terug
Naar boven