leGionellz zei:Mijn laatste ex was psychologe.
Inderdaad, ik was geobserdeed door mijn eigen lichaam, narcistisch, en neurotisch als het op voedsel aankwam.
Ik heb haar rustig uitgelegd dat ik een hobby aan het beoefenen was en dat ik mijn lichaam nu eenmaal graag zo heb zoals ik het mooi vind. Ik accepteer een bestaan als ongezonde vetklep gewoon niet.
Nou, dat ging er niet in hoor. Veel psychologen hebben namelijk de neiging om alles wat afwijkt van de standaard te willen benoemen. Overal MOET een oorzaak voor gevonden worden en het liefst moet de oorzaak nog een mooie naam hebben ook. Ik heb het idee gekregen dat juist psychologen een hokjesgeest aangepraat word. Een uiting van gedrag x kan drie oorzaken hebben, namelijk a, b en c. Als aan geen van deze oorzaken voldaan wordt, dan is er iets grondig mis en moet het onderwerp verder onderzocht worden.
Mevrouw kon niet accepteren dat het gewoon een liefhebberij was en dat ik daarmee niets wilde compenseren en zelfs geen onverwerkt trauma een het verwerken was.
Haha het werd zelfs nog mooier, zij kon het niet benoemen, dus ik moest maar eens bij een psychiater langs gaan.
Toen brak mijn klomp pas echt.
Naja voor de psychologen onder ons, dit was dus een slecht voorbeeld van een psychologe, alsjeblieft ga nooit mensen op deze manier proberen te bestuderen. Als je het niet in je hebt, kies dan voor een andere studie want puur literatuur kennis alleen is op dit vlak waardeloos.
Lijkt mij dat diegene zelf obsessief bezig is door vol te houden dat het ongezond is!
Dus als je met je gezondheid bezig bent ben je obsessief iemand die een ander op probeert te leggen dat waarmee je bezig bent heel slecht is is dacht indoctrinatie!
De sport is bij mij een gezonde verslaving net als het eten van schoon voedsel en wat een ander ervan denkt Nou en neem nog een zakkie chips en spoel het maar weg met een fles bier!
Ik denk eerder dat het afgunst is vanwege de vastberadenheid, volhoudendheid en gezonde levensstijl!
Hoeveel meiden zijn er niet die op maandag als weer hun weekend plannen eerst ff shoppen dan eten opmaken en dan lekker naar de discotheek lekker veel drinken en proberen kullen te verzamelen dit vind ik obsessiever!

super vet ff gewicht verdubbelen
cant breath