Hey mede-BB'ers,
Ik moet even iets kwijt.
Wat is dat toch met bodybuilding? Iedere keer als je zegt dat je van krachttraining houdt, dat je op je voeding let, en dat je lekker veel supplementen slikt, men denkt dat je een bodybuilder bent en daarom tot de 'foute' types behoort.
Een vriendin van mijn vriendin is psychologe
en iedere keer moet ik oppassen dat ik niet te enthousiast wordt over mijn passie: bodybuilding. Altijd krijg je dan zo'n rare blik of een opmerking in de zin van: 'je bent geobsedeerd op je lichaam'. 'Jezus, die Arnold Schwarzenegger is echt een narcist en jij hebt daar een foto van binnen hangen?' Waarom vind jij spieren zo belangrijk? etc, etc.
Ik hou potverdomme van trainen en ik interesseer me voor voeding, trainingsmethoden en allerlei supplementen. Ik moet me echter iedere keer verdedigen, want mevrouw de psycholoog vind er wel weer wat van. Die bespeurt natuurlijk weer een of andere vorm van compensatiedrang in de zin van een zwak zelfbeeld of iets dergelijks.
GELUL allemaal.
Is er misschien iemand bekend met een bodybuilder die toevallig ook psycholoog is? Zoals je bijvoorbeeld Rick Collins hebt voor de 'juridische zaken'? Ik moet munitie/argumenten hebben om eens goed terug te kunnen vuren.
GRTZ
PS ik heb het hier gepost ivm met gezondheid; psychische gezondheid!!