MuscleMeat

Dieten & Sporten

LooneyTunes

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Hallo iedereen,

Ik ben vanaf begin Januari op het Atkins dieet. Ben ondertussen 17,5kg afgevallen hiermee.
Vindt het nu dus hoog tijd om wat spieren op te gaan bouwen.

Nou vraag ik me af of het verstandig is om te trainen als ik nog steeds op het Atkins dieet ben.. Zo niet, wat is er dan aan te raden voor mij?

Ben 23 jaar, 1.92 meter en weeg nu 96,2kg.

Het is juist beter om bij je voeding ook goed te sporten. Ik weet niet wat het atkins dieet precies is maar als je spier wilt opbouwen kan je beter 500 cal boven onderhoud eten.

• Topic Starter Topic Starter
Het is juist beter om bij je voeding ook goed te sporten. Ik weet niet wat het atkins dieet precies is maar als je spier wilt opbouwen kan je beter 500 cal boven onderhoud eten.

Het Atkins dieet is een koolhydraat arm dieet wat bestaat uit 4 fases.
Bij fase 1 mag je niet meer dan 20 koolhydraten per dag en dan bouw je dit steeds verder op.

Omdat ik in meerdere voedingsschema's zag staan dat je veel koolhydraten moet eten had ik deze vraag.

Je kunt het beste je macro's bijhouden.
2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten.
Je energiebehoefte uitrekenen en hier 500kcal onder gaan zitten als je wilt afvallen, 500kcal erboven als wilt aankomen.

Carb-cyclen kan wel helpen, zelf doe ik dit pas bij een laag vet% als de bovenstaande manier te langzaam begint te worden. Heel weinig koolhydraten eten zal ook ten kosten gaan van je spiermassa.

Kijk anders even bij de stickies voor het maken van een voedingsschema.

Ken iemand die atkins deed, na het stoppen ermee allerlei intoleranties overgehouden.....geen grap!!

Terug
Naar boven