Fitness Seller

Diëten

SiRoj

Freaky Bodybuilder
Waardering
6
Hey mensen,

Ja ik weet het, er is al heeel veel te vinden op het board, maar ik kom der gewoon niet uit..

Sinds een tijdje ben ik bezig met afvallen/trainen..

Ik doe:
Maandag: Krachttraining + half uur cardio
Dinsdag: Voetbal (conditietraining)
Woensdag: Cardio 1 uur
Donderdag: Krachttraing + half uur cardio
Vrijdag: Voetbal ('normale' training)

Op zich lijkt mij dit niet een slecht iets qua beweging... Ik vorm mijn lichaam iets meer door de KT en door te voetballen en de cardio denk ik veel te doen aan het afvallen...

Qua voeding komt ik der gewoon niet uit.. Ik ben sinds een tijdje begonnen met 5 maaltijden per dag, maar WAT moet ik eten..

Nu is het 10.00 - 2 boterhammen, dat ook om 12, 14 en 16 uur (totaal 8 bruine boterhammen dus, vaak met kaas/ham)... 's avonds eet ik gewoon wat de pot schaft, bij ons vaak iets van rijst/pasta en zo af en toe eens pizza of patat...

Mijn grootste probleem is dat ik op dit board alleen dieetschema's vind waarbij ik allerlei rare dingen moet eten.. Er zijn op dit board vast wel mensen die hetzelfde probleem kennen als ik, wat moet je eten als je gewoon thuis woont en niet allerlei rare dingen wilt kopen..

Moet ik veel water drinken hiernaast? Boterhammen vervangen door bijv. 2 appels?

P.S. graag geen gare reacties en dom links kopiëren.. Ik zoek dus iets waar ik echt iets aan heb

Wat valt er bij jou in de categorie 'rare dingen'? Je hoeft toch niet verplicht alle mogelijk suplementen te kopen om aan je vereiste voeding te komen.

Er zijn genoeg mensen die net als jou geen zin (of geld) hebben om 'rare dingen' te kopen. Je kant naar mijn idee echt wel genoeg dingen op het board vinden om te eten die naar mijn idee normaal zijn (niet dat dit veel zegt..) en toch goed binnen je voedingsschema passen.

Begin eens rond te lezen. Even in het kort: bereken je behoefte aan de hand van lengte, gewicht en leeftijd. Vergeet de toeslagfactor 1,55 niet. Bepaal je doel (afvallen of spiermassa bijwinnen) en resp. trek af/voeg toe een bepaald aantal kcal (500 kcal bijvoorbeeld).

Begin met een degelijk ontbijt, een bakje kwark met lijnzaadolie voor het slapen gaan en bedenk nog 4 andere maaltijden. Speel met groente enzo, gebruik een excel sheet of kijk op watziterin.nl of voedingswaardetabel.nl.
Vraag me af wat jij rare dingen noemt, als je wilt groeien zul je discipline moeten hebben en af en toe dingen moeten weigeren. Veel water is goed, boterhammen door appels vervangen is absolute nonsens.

Succes.

Wat bedoel je met ''rare dingen'' ? Er bestaat geen raar voedsel, alleen mensen die nix van voeding afweten

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil gewoon goed afvallen.. Op dit moment weeg ik veels te veel... Daarnaast doe ik KT om er goed uit te gaan zien (gespierder)...

Rare dingen is idd heel vaag omschreven, zal proberen iets duidelijker te worden.. Dingen zoals kwark, lijnzaadolie, special shakes en andere dingen staan niet standaard bij ons in de kast.. We hebben best wel wat in huis... Er is altijd fruit te vinden, brood, crackers, vleeswaren, zuivel.. De 'standaard' dingen dus.. Kwark is bijvoorbeeld iets dat wij slechts sporadisch in huis hebben.. Daarnaast wil ik ook graag eten wat er bij ons thuis als avondeten (rond 18.00 uur) wordt gekookt, mijn moeder houd echt wel rekening met wat er gegeten wordt, dus super vet/ongezond zal het niet zijn

Ik ben dus meer op zoek naar een huis-tuin-en-keuken-dieet... ... Of is dit er niet?

Laatst bewerkt:
Welke speciale supplementen heb je het over? Lijnzaadolie is sterk aan te raden maar kan je ook gewoon kopen bij de reformwinkel. Kwark is ook iets doodnormaals waar nog nooit iemand gek van is geworden.

Wat wil je nou eigenlijk?

Ik denk dat die 'rare dingen' er niet voor niets bij een meerendeel standaard in het voedingsschema zitten. Het is niet zo dat ik elke dag uit kijk naar mijn bakkie kwark, en lijnzaadolie is helemaal narigheid. Maar ik zou gewoon ff een beetje rond gaan lezen hier, dan zul je een heel eind komen met het samenstellen van je 'dieet' zonder 'rare dingen'. :)

Succes!

Ik zou ook liever zien dat je zou groeien als een beest op 3 glazen water per dag....

Tuurlijk, dat snap ik allemaal... Ik zeg ook niet dat ik direct iets zoek waardoor ik in een paar weken mega zal afslanken en een spierbundel zal worden, maar zoek gewoon naar een betere houvast..

- Meerder kleine maaltijden zou beter zijn... Dus ik eet mijn 8 boterhammen in 4 maaltijden om de 2 uur...

- Veel water drinken zou helpen, dus dan doe ik dat...

Het is alleen zo saai (ja weet het, dat hoort er bij) en ik heb niet echt het gevoel dat het hard gaat... Nu aantal kilo afgevallen, maar lijkt net alsof ik nu 'vast' zit.. Daarom zoek ik naar iets beters.. Er staan allemaal dieten op voor mensen die veel trainen en allerlei speciale dingen doen om af te vallen, ik zoek dus meer naar een middenweg (mijn huis-tuin-keuken-dieet)...

Als je eerst de tijd neemt om informatie te winnen en te begrijpen waarom dingen als kwark etc gegeten worden kan je daarna als je je energiebehoefte weet een eetschema op gaan stellen

Najah, ik had gehoopt op een aantal tips van mensen die met ditzelfde probleem zitten, maar misschien was dit een loze verwachting... Iig bedankt voor de info! SiRoj gaat verder zoeken

Je moet niet teveel van jezelf verwachten in een korte tijd, dat kan verkeerd gaan en ik spreek uit ervaring :(

'k Vind het helemaal geen dom idee om brood door appels te vervangen! Past precies in een paleodieet!

Het gaat denk ik meer om het waarom erachter.

Zomaar dingen veranderen schiet niet op als je niet weet waar je mee bezig bent toch ;)

Zowiezo moet de topicstarter in gaan zien dat hij toch wat meer moeite moet gaan doen om zijn doel te willen bereiken.

Als ik hem was zou ik BFFM lezen, want daar staat simpel en duidelijk uitgelegd hoe je goed kan afvallen.

nou je kunt bijv smorgens beginnen met cornflakes spec k of energie mix ,fruitand fibre van quaker met magere melk,of meusli.........
crackers op basis van volkorenmeel of roggemeel van lu of fjord bijv
rijstewafels zijn laag in kcal....
yoghurt kwark met fruit stukjes.....sultana, evergreen
als beleg voor brood neem je kipfile,ham.magere kaas (niet te vaak)fricando,rosbief tonijn zalm huttekase pindakaas

en wat je ook zou kunnen doen is een keertje met je ma mee naar de winkelgaan en gewoon meehelpen het karretje te vullen:Phahaha
ik hoop dat je hier iets aan hebt als je nog vragen hebt hoor ik het wel okeej en succes met alles.......
;) xxx

@ Naomi, dit is een reactie waar ik op gehoopt had...

@Oxgene, tuurlijk begrijp ik dat het niet zomaar zal gaan , maar ik heb er echt wel wat voor over.. Ik hink al jaren lang tegen een te hoog gewicht aan, na deze vakantie is het te ver gegaan en heb ik besloten dat het echt tijd wordt om er iets aan te doen... Ben begonnen met krachttraining en met Cardio, ik train mee met een voetbalteam (en dit gaat erg serieus), ik drink geen bier meer (helemaal geen alcohol), ik ga NOOIT meer langs de snackbar/muur, ik eet amper snoep (kan het soms niet laten)... Mss dat je nu inziet dat ik best wel begrijp dat het allemaal niet vanzelf gaat en dat ik er iets aan moet doen, want zo goed als alle slechte dingen die ik hierboven noem deed ik wekelijks/dagelijks...

En wie zegt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben, soms is het handiger om je van de domme te houden aangezien je dan duidelijker antwoorden krijgt

naomi zei:
nou je kunt bijv smorgens beginnen met cornflakes spec k of energie mix ,fruitand fibre van quaker met magere melk,of meusli.........
crackers op basis van volkorenmeel of roggemeel van lu of fjord bijv
rijstewafels zijn laag in kcal....
yoghurt kwark met fruit stukjes.....sultana, evergreen
als beleg voor brood neem je kipfile,ham.magere kaas (niet te vaak)fricando,rosbief tonijn zalm huttekase pindakaas
en wat je ook zou kunnen doen is een keertje met je ma mee naar de winkelgaan en gewoon meehelpen het karretje te vullen:Phahaha
ik hoop dat je hier iets aan hebt als je nog vragen hebt hoor ik het wel okeej en succes met alles.......
;) xxx

:shake:

@Siroj : De reden dat ik zo reageerde was omdat ik teveel mensen het te makkelijk heb zien willen doen en na 1 maand alweer afhaakte.

Maar ben blij dat je er zo serieus mee bezig bent.

PS.

Check je PM :D

Ik ben maar verder gaan zoeken op het board en begin steeds wijzer te worden, heb ook een aantal 'tips' van mensen gekregen die erg bruikbaar blijken te zijn.. Dit topic kan dicht denks :)

@ jorasho, hap? gelukkig?

Laatst bewerkt:
Mooi, als je een voedingsschema hebt post het even, kunnen we het checken!

graag gedaan hoor lieverd........
ik weet dat het soms moeilijk is om de juiste voedingsmiddellen te nemen om aftevallen.........
iedereen is ooit begonnen zoder enige ervaringen of info over voeding dus een duwtje in de rug is dan altijd welkom.......

trouwens je hebt ook zoeen handig boekje: kijk op joules en caloerieen van nicoline duinker-joustra
daar staan heel veel voedingsmiddelen van de alberthijn tot de mac....hoeveel kcal kh eiwit en vet erin zit
heel handig heb het ook en gebruik het heel vaak om in te kijken en opeen gegeven moment ken je veel dingen gewoon uit je hoofd.....
succes ;)
xxx

Terug
Naar boven