Fitness Seller

Digitale weegschaal

Bezoekers in dit topic

Gushiavelli

Novice
Lid geworden
29 okt 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Vetpercentage
28%
Ik heb mij een tijd geleden zo'n digitale weegschaal aangeschaft, die ook je spiermassa en vetpercentage et cetera weegt.



Als ik mijn laatste gegevens er bij pak, dan krijg ik de volgende waardes.





Gewicht 95,2 kg

Water 49,3 %

Botmassa 12,5

Vetpercentage 28.8%

Spiermassa 39,6%



Vooropgesteld weet ik dat zo,n digitale weegschaal niet de correctste manier van meten is. Maar daar gaat het mij ook niet om, het is voor mij handig dat ik een bepaalde start en richtlijn heb, waar ik mijn progressie uit kan af leiden.



Mijn vraag. De percentages vet en spiermassa zijn die van toepassing op het totale gewicht van 95,2 kg of moet je waterhuishouding en botten hier van aftrekken?
 
Die hele meting van zo'n weegschaal is compleet onbetrouwbaar
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
De meeste zijn zo onbetrouwbaar dat je ze zelfs niet gaat kunnen gebruiken om je start en richtlijn te hebben.

Ene keer x% vet en 1 uur later 5% meer of minder. Good luck om daar wat uit te gaan afleiden.

Moest zo een weegschaal nu consequent zijn in de resultaten dan zou je idd kunnen zien of je vet% stijgt of daalt ongeacht of dit je werkelijke vet% is,dit zijn ze echter niet.
 
De enige "betrouwbare" aan deze weegschaal is het gewicht dat hij aangeeft, precies waar een "weegschaal" voor is gemaakt
 
Bedankt. Ok dit is duidelijk, zelfs voor start en richtlijn niet het goede instrument. Hoe kan je dit thuis op een eenvoudige manier meten?
 
Niet blind staren op percentage, dat is altijd bij benadering. Richt je op de spiegel, omtrek van je taille en borst etc.
 
Back
Naar boven