MuscleMeat

Dik worden zonder veel eten?

Youryiie

Cool Novice
Waardering
0
Ik vroeg mij wat af,

Als ik op 't forum kijk en eigenlijk overal alles wat over bodybuilden gaat, staat er altijd dat je heel veel moet eten

Maar wat ik dan niet echt bergijp is: Ik was vroeger altijd aan de dikke kant, maar ik at nooit echt bizar veel. Gewoon boterhammen met kaas, rijst, pasta en ik at nooit snoep endergelijke. Ik ben daarna, voor iik begon aan bodybuilden op dieet gegaan, ik ben toen een hele hoop vet kwijtgeraakt. Maar nu ben iik dus bang om al dat vet er weer bij te krijgen door veel te gaan eten, aangezien dat hetgeen is wat iedereen verteld.

Wat zouden jullie me adviseren? Ik weet dat jullie nu allemaal gaan zeggen, "meer eten, meer eten en meer eten", maar dan ben iik bang dat dat vet weer allemaal terug komt en dan ben iik weer terug bij af.

Alvast bedankt ; )

Hele dag playstation

• Topic Starter Topic Starter
Leuk bedacht,, maar iik had toen 4x in de week anderhalf uur volleybal training. 't zou leuk zijn als je niet zomaar dingen gaat roepen : ).

meer eten, meer eten en meer eten.

ALs je gaat trainen en je eet niet goed, zal je weinig resultaat.
Daarnaast maak je je spieren kapot.

Jaaah dat snap iik en dat doe iik ook,, alleen vraag iik me af hoe je dik kan worden als je gezond en niet meer dan je onderhoud eet,, dat was wat m'n vraag ; )

Juiste voeding juiste tijdstippen, goede training

Ik zal binnenkort wel even posten wat iik ongeveer op een dag eet,, iik kan overigens niet áltijd rekening houden met m'n voeding aangezien iik nog thuis woon en toch moet eten wat de pot schaft.

Maar mijn vraag is nog steeds of het mogelijk is om vet erbij te krijgen als je goed eet,, aangezien iik daar nog geen enkele post over heb gezien..?

Leuk bedacht,, maar iik had toen 4x in de week anderhalf uur volleybal training. 't zou leuk zijn als je niet zomaar dingen gaat roepen : ).

Mannenvolleybal is geen sport.

Jaaah dat snap iik en dat doe iik ook,, alleen vraag iik me af hoe je dik kan worden als je gezond en niet meer dan je onderhoud eet,, dat was wat m'n vraag ; )

1. Omdat je naar iets van een training ging betekent nog niet dat je lichaam onder de indruk was.
2. Hormonen kunnen roet in het eten gooien. Net zoals enkele metabolische aandoeningen.
3. Het is zonder hormonale problemen/e.d lastig om vet aan te komen wanneer je onder je onderhoudt zit.

Mannenvolleybal is geen sport.

Hahaha,, jaah daar kwam iik ook op een gegeven moment achter,, gelukkig ben iik daar ook mee opgehouden. Wel mooie meisjes overigens,, maar dat is zoals je ook al zegt geen mannenvolleybal : P

Bedankt trouwens voor de rest van je antwoord,, daar heb iik tenminste wél wat aan ; )

Waarom typ je steeds iik met 2 ii's?
Daarnaast, ik zou sowieso het advies van de lauwwste opvolgen.

Waarom typ je steeds iik met 2 ii's?
Daarnaast, ik zou sowieso het advies van de lauwwste opvolgen.

Weetje dat iik dat echt al zo lang doe en geen enkel idee heb waarom dat is. Iedereen zegt dat ook altijd tegen me,, iik hoop dat het niet al te ergerlijk is.

Jaaah dat doe iik ook allemaal iik was alleen bang dat iik door veel eten weer aan zou komen en dat is nou echt het laatste wat iik wil.

Ik zal trouwens proberen "iik" niet meer met dubbel i te schrijven : )

Maar wat is je uiteindelijke doel?
Aankomen? Massa?

Meer massa krijgen,, gewoon zodat ik er beter uit zie hoe dom dat ook klinkt.

En ja ik weet dat ik dan meer moet eten op goede tijdstippen, genoeg eiwiten etc.

Je bent 14 zie ik, dus ik vermoed dat je nog naar school gaat en s'avonds traind.

S'morgens S'middags en voor de training ga je zowiezo flink moeten eten.
Als je bang bent vet te worden kan je je voeding s'avonds/voor het slapen gaan best beperken.
Zorg er natuurlijk wel voor dat je na training/voor slapen gaan voldoende proteine's binnenkrijgt.

Als je goed en en traind zal je natuurlijk buiten een dosis spiermassa ook weer een dosis vet aankweken.
Maar aangezien het niet alleen vet is zal ik me er niet druk om maken als ik jou was.
En tegen wanneer dat je al aardig wat spiermassa aangekweekt hebt en je vet% te hoog begint op te lopen kan je gewoon het vet eraf trainen en een schoon gespierd resultaat overhouden.

Andere optie is ook buiten de training met gewichten een hoop cardio erbij toe te voegen. Dan gaat het misschien wel langer duren om het bereiken van een x aantal massa maar dan heb je daartegenover wel de gehele duur door een nettere fysiek.

Pas wel op met je leeftijd.

En ja ik weet dat ik dan meer moet eten op goede tijdstippen, genoeg eiwiten etc.
Waarom doe je het dan niet? Als je dit combineert met een goeie training wordt je echt niet te dik. Pak desnoods een cutschema als je jezelf te dik vindt worden.

De lauwwste:

Nouh eigenlijk train ik altijd 's middags en daarvoor eet iik altijd veel en eiwitrijk. Als iik terug kom eet ik meestal ook 2 eieren met dooier(jaaah iik weet dat m'n cholesterol daardoor hoger word maar dat is bij mij niet echt een probleem omdat iik altijd gezond heb gegeten). Ik eet eieren omdat dat,, van wat iik heb gelezen,, de snelste eiwitten zijn naast weipoeder en andere supplementen. Ik gebruik deze niet omdat ik,, zoals jullie weten,, pas 14 ben en ik niet heel erg veel geld tot m'n beschikking heb en m'n moeder geen supplementen voor me wil betalen. Ik zal inderdaad het eten voor het slapen wat beperken,, iig wel kwark voor het slapen maar geen koekjes en andere lekkere dingen ; ).

En silvervince:

Ik weet dat ik nog wel jong ben en daarom bouw ik de krachttraining ook heel langzaam op.

En ik eet wel goed(hoop ik dan : P),, ik doe een heel groot deel van alle dingen die ik lees zoals vaak eten, goed verspreiden over de dag, voor en na het trainen, veel eiwitten, goed ontbijten, geen transvetten etc.

Ik was alleen bang dat ik door gewoon het vele eten,, ookal is het gezond,, weer dik zou worden,, daarom ben ik deze hele topic ook gestart ; ).

De lauwwste:
Nouh eigenlijk train ik altijd 's middags en daarvoor eet iik altijd veel en eiwitrijk. Als iik terug kom eet ik meestal ook 2 eieren met dooier(jaaah iik weet dat m'n cholesterol daardoor hoger word maar dat is bij mij niet echt een probleem omdat iik altijd gezond heb gegeten)

Is bullshit. ;)

gwn veel clean eten nu je bb doet heb je meer energie nodig!

Terug
Naar boven