Als iedereen zegt: maak eens een voedingsschema en jij zegt dat je niet echt in voedingsschema's gelooft, wat wil je dan wel?
Als je gaat "letten op wat je eet" loop je het risico dat je consequent te weinig eet, en daarmee langzamerhand je eigen spijsvertering en metabolisme dood steekt. Aan de andere kant kun je ook te veel eten omdat je denkt dat je meer kan hebben dan je daadwerkelijk kan, en ga je vetjes aan maken.
Ik heb zelf ook geen schema waar ik me elke dag exact aan hou. Ik heb daarentegen wel een vast eetpatroon (60% van mn kcal) en de overige 40% varieer ik per dag. Ik let wel enorm goed op wat dit is, of ik het nodig heb en of ik samen met die beide percentages aan genoeg voedingsstoffen kom.
Gewoon gaan letten op wat je eet en dus in feite een beetje aanklooien, tja, je kunt er misschien mee weg komen maar het is simpelweg beter om te zorgen dat alles op nutritioneel gebied goed zit.
Edit: Silvervince neemt natuurlijk niet aan dat je alleen op kwark leeft. Maar deze sport draait om trainen, eten en slapen. VEEL eten. Alleen een bakkie kwark extra eten is dus niet genoeg. Je moet monsterporties eten, dat is wat vince bedoelde met zijn opmerking.
If you want a man sized body you have to eat man sized portions!