XXL Nutrition

dikke buikspieren

zairi

Cool Novice
Waardering
0
ik was laatst aan het trainen met een vriend van mij en hij zei toen tegen mij dat je van die tecnogym apparaten hele dunne buikspieren krijgt, en van eigengewicht oefeningen op een matje veel dikkere buikspieren krijgt klopt dit ? of is het gewoon genetich bepaald want ik vind namelijk die dunne buikspieren erg lelijk heb ze al welles voorbij zien komen op het forum.
greetz

Voor het grootste gedeelte is het genetisch bepaald. Met oefeningen kan je ze MISSCHIEN iets dikker krijgen. Maar dat is niet echt noemenswaardig.

En wat je vriend dus zei is bullshit ;)

Je moet zowiezo over algemeen technogym mijden....

ik was laatst aan het trainen met een vriend van mij en hij zei toen tegen mij dat je van die tecnogym apparaten hele dunne buikspieren krijgt, en van eigengewicht oefeningen op een matje veel dikkere buikspieren krijgt klopt dit ? of is het gewoon genetich bepaald want ik vind namelijk die dunne buikspieren erg lelijk heb ze al welles voorbij zien komen op het forum.
greetz

complete onzin.

greetz

???

• Topic Starter Topic Starter
dan is het goed :P ik wou het voor de zekerheid tog nog even navragen :P

greetz

dunne buikspieren ? onzin

je buikspieren krijgen een betere aftekening als je laag in je vetpercentage zit.
je buikspieren kunnen wel iets groeien overigens maar niet veel. laag in je vet gaan zitten zal dus de beste seperatie opleveren.

Met Squats/Deadlifts en de meeste andere compound-oefeningen ontwikkel je een sterke, dikkere core. Dit zijn o.a. je buikspieren. Verder is het onzin dat je dunne buikspieren krijgt van technogym apparaten.

Alsof die Hammerstrength precor-line een verbetering is bij ons ... zo slecht is dat technogym spul nog niet blijkbaar.

Apparaat is een apparaat, dus dus lat - pully is nog goed, maar dingen als chest press en de andere 80% van de apparaten kun je beter mijden.

Apparaat is een apparaat, dus dus lat - pully is nog goed, maar dingen als chest press en de andere 80% van de apparaten kun je beter mijden.

wat een crap onzin mouw je hier uit kereltje

hoezo vermijden leg dat mij is uit aub???

machines zorgen juist perfect dat je bijvoorbeeld alleen je borst aanspreekt en losse gewichte meerdere dele dus als je wilt isoleren (wat bbers doen) zou ik voor machines gaan

lijkt erop dat hij compound/isolatie bedoelde.

wat een crap onzin mouw je hier uit kereltje

hoezo vermijden leg dat mij is uit aub???

machines zorgen juist perfect dat je bijvoorbeeld alleen je borst aanspreekt en losse gewichte meerdere dele dus als je wilt isoleren (wat bodybuilders doen) zou ik voor machines gaan

wat jij zegt is ook niet echt waar.
machines zijn een eventuele soms nuttige aanvulling meer niet.
isoleren voor bodybuilders zal over t algemeen van oefeningen als flyes en dergelijke dingen komen. een machine isoleert ook niet zoals je denkt maar zorg er enkel voor dat stabiliseerende spieren niet meedoen in het geheel maar echt isoleren neen absoluut niet.

ook voor bodybuilders zijn compounds king en enkel machines doen als je er een goede reden voor hebt.

is eigenlijk geen bodybuilder die groot word op isolerende oefeningen maar wel op compounds zonder te isoleren.

dus als je wilt isoleren (wat bodybuilders doen) zou ik voor machines gaan

Wie zegt dat alle BB willen isoleren?

Imo is het doel alles zo groot mogenlijk krijgen door compound bewegingen en dan bijstellen met isolatie. Maar dat bijstellen hoeft pas als je voldoende massa hebt om bij te stellen.

Ik ken maar weinig mensen die maximale ontwikkeling uit hun armen en kuiten hebben gehaald door enkel compound te doen.

heb ik ook helemaal niet gezegd, maximaal is natuurlijk relatief:D

ik bedoelde meer iets in deze trend: je kunt wel redelijk grote biceps maken met barbell curls maar toch wat minder met strikte concentration curls.

bedoelde eigenlijk te zeggen groot worden op enkel isolatie tegen over groot worden op compounds, dan is er een duidelijke winner. mja beide hebben een plaats natuurlijk:D

compound>isolatie, heb niet gezegt dat isolatie geen plaats heeft in een schema.

wat een onzin zou je vriend dit forums maars goed laten lezen!!

Terug
Naar boven