AndroidHealthClinic

Dikte armen:(

Corax

Cool Novice
Elite Member
Waardering
0
Howdy,

Simpel: ik wil dikkere armen. Ik train nu zo'n 2 jaar en zit op 38 cm, ze gaan al een hele tijd niet meer vooruit en lopen wat achter met sommige andere spiergroepen:( Nu, ik weet dat je voor dikkere armen best de gewone massa-oefeningen doet maar dat helpt dus niet:/ (voor biceps bb curl, triceps pushdown en skullcrushers?) Ik heb wel redelijk lange armen (ben 1.88m) maar ik zou ze toch wat dikker willen ... Mijn triceps is bijvoorbeeld helemaal plát:(

Qua reps en sets varieer ik zoveel mogelijk ... De laatste tijd gooide ik ook cable curl in mijn schema maar dat helpt dus ook al niet. Gewoon weinig aanleg dan? Of heeft er iemand tips voor schema's die ik eens kan proberen ofzo?

Alvast bedankt,

C

Zware massa oef doen voor de triceps en vervolgens veel rust erna plannen. Oef als dippen, small bankdrukken etc Grote kans dat je nu teveel de armen aan het belasten bent. Zorg voor zware trainingen en veel rust. Laatste wordt vaak overschat!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hmmm, ik train triceps en biceps 1x per week (triceps met rug en biceps met borst wel) en mik op zo'n 12 setjes voor de tri's en 9 voor de bi's ...

Zit Je Dieet Wel Goed>

Ik weet niet of je deze oef al in je schema heb zitten, anders kan je die ook proberen.
Reverse grip triceps press ( smal bankdrukken met je handpalmen naar je toe)
Dippen met je ellebogen vlak langs je lichaam.
One hand extension.
Dit zijn ook goede oefeningen voor massa, en dan niet teveel herh maken zo tussen de 6 en 10 herh.
Willem 2

Volg je dat schema wat je hebt al lang en groeien je andere lichaamsdelen wel? En wat ook wel eens wil helpen, is het focussen op compoundoefeningen en de tri's en bi's weinig apart trainen (niet verwaarlozen natuurlijk).

Zo begonnen mijn armen pas weer te groeien toen ik een schema had waarin ik maar 2 oefeningen voor de triceps en 1 voor de biceps deed. Voor de rest deadlift, squat, military press, bent-over-row (tevens heel goed voor je biceps), optrekken en bankdrukken.

Dus probeer eens een geheel ander schema in elkaar te zetten en zie wat het doet voor je armen!

Corax zei:
Hmmm, ik train triceps en biceps 1x per week (triceps met rug en biceps met borst wel) en mik op zo'n 12 setjes voor de tri's en 9 voor de bi's ...

Dat zijn echt TEVEEL setjes bro!

Ik doe dit:
Triceps 3 setjes
Biceps 2 setjes

Triceps:
Skull Crushers
Cable Extension
Dippen

Biceps:
Barbell Curls
Hammer Curls

MEER NIET

Als je zwaar, intensief en kort genoeg traint zullen ze gaan groeien, geloof mij maar.

Doe bi en tri op dezelfde dag en verder niets die dag. Zorg dat je 1 beter nog 2 dagen later niets hoeft te doen en 1 of 2 dagen van te voren ook niets hebt gedaan met je armen. Dan zou je dus bijv. dag 4 benen, dag 5 bi en tri en dag 6 en 7 rust.

Dat is wel weinig. Kan je onderbouwen waarom je dat doet? (nieuwsgierig :D ) Ik doe meestal 7 om 7. Wat zijn verder de meningen hierover?

Supersets erbij doen, biceps en triceps achter elkaar. Gewicht niet op max. Ik doe dit veel in begin van de week. Tussendoor een stiekum setje voor de pomp.
Variatie van de oefening is ook wel belangrijk.

Einde van de week op max.. Maar triceps maken de arm.. niet de biceps..

ik train nu met 1 set, dus opwarming weg laten en een gewicht pakkken waarmee je ongeveer tussen 8/12 hh doet. 2 seconden positieve beweging en 4 seconden negatieve beweging, op ene gegeven moment lukt positieve niet meer, dan moet je dien maar even gooien en laten begeleiden door je partner en dan weer heel geconcentreerd uit voeren, totdat je negatief ook faald.
en dan ongeveer 2 oefeningen max. dus 2 tri en 2 bi

hmmm...wissel je je oefeningen we?als je te lang een bepaalde oefeneing gaat doen, week in, week uit..dan gaat je body wennen aan de motoriek van de bewegeing...wissel het s af om de week..dan pak je ze steeds uit een andere hoek en laat je je spieren schrikken..wel je basisoefening blijven doen..dumbbell/barbellcurl.

Enne..het woord BI- en TRI-ceps...geeft aan dat respectievelijk2 en 3 oefeningen net voldoende zijn..maar gooi dr maar eentje extra boven op om het geheel af te werken.
En niet vergeten...niet vreten=niet groeien

Succ6 Bro :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, bedankt voor de reacties al.

Ik train 3x per week, lijkt het volgende schema dan op iets als ik bi en tri op dezelfde dag zou doen?

ma: biceps en triceps (zon 5 oefeningen dus)

woe: borst en schouders

vrij: rug en benen

Lijkt me wat raar, maar goed:)

BBnoel zei:
ik train nu met 1 set, dus opwarming weg laten en een gewicht pakkken waarmee je ongeveer tussen 8/12 hh doet. 2 seconden positieve beweging en 4 seconden negatieve beweging, op ene gegeven moment lukt positieve niet meer, dan moet je dien maar even gooien en laten begeleiden door je partner en dan weer heel geconcentreerd uit voeren, totdat je negatief ook faald.
en dan ongeveer 2 oefeningen max. dus 2 tri en 2 bi

HEb geen trainingspartner. Had er wel een maar die heeft zijn hele schouder naar de klote geholpen. Vraag wel eens iemand maar met een partner is toch beter.

Intensiteit omhooggooien.

Zou beginnen met de pauze tussen de sets te verkorten. Ik houd niet langer dan 20-30 seconden pauze tussen de sets bij biceps en triceps. Zo houd je de pomp er perfect in!

Supersets vind ik ook heerlijk bij biceps en triceps, en dan supersets binnen dezelfde spiergroep. Bijvoorbeeld reverse grip pulldown met overhead rope pulldown, of skull crushers met smaldrukken. IMO prima manier om de intensiteit omhoog te gooien!

intensiteit is de key to success! zware gewichten, lage reps, en weinig sets. ik doe voor biceps 3 oefeningen en triceps ook 3 oefeningen. vooral compound oefeningen doen.

Intensiteitstechnieken toepassen kan altijd helpen je armen weer een groeistoot te geven. idd, korter rusten tussen de setjes, supersets, dropsets!

Train je armen niet vaker dan om de 5 dagen en het beste is inderdaad de dag voor en dag na rust te hebben, willen ze optimaal groeien!

Probeer ook eens andere oefeningen uit, je kan zelfs elke week een andere oefening kiezen.

Doe eens preacher curls, of verticale preachercurls. Door je triceps ergens op te laten steunen, isoleer je je biceps veel beter. Doe ook eens hammer curls of incline hammer curls.

Voor triceps smal drukken, dips, pushdowns, rope extensions!

je kan ook es proberen rond de 4-6 herhalingen te gaan en dan een setje of 5/6

Triceps doe je veel te veel setjes!!!zo groeien ze natuurlijk nooit ;) Maximaal 6 setjes,is meer dan genoeg.Probeer dit ook eens voor je biceps!

Terug
Naar boven