XXL Nutrition

[Discussie]Tijd reizen/Teleporteren.

Joep, ik was begonnen met een reply te schrijven maar door tijdsgebrek ga ik hem later afmaken. Ik wil gewoon kort even meegeven dat wat jij aanhaalt in essentie een metafysische/ontlogische discussie is. Interessant om over te praten maar jammer genoeg om hierover een objectief oordeel te vellen omdat juist dit eigenste concept hier ter discussie staat.

Ik zou wel willen weten vanwaar je (nogal orginele moet ik zeggen) filosofische positie vandaan komt, gewoon uit interesse.

Ik heb net een stukje van dat filmpje gezien op de vorige pagina, en gedurende de eerste 2 minuten al met een enorme hoeveelheid (kritische) vragen. Wellicht dat ik hier later op terugkom. Ik moet nu eigenlijk studeren (rechten :p ).

Ik zou wel willen weten vanwaar je (nogal orginele moet ik zeggen) filosofische positie vandaan komt, gewoon uit interesse.

Waar het precies vandaan komt zou ik je niet kunnen vertellen. Vond het van kind af altijd al leuk te filosoferen. Heb op de middelbare school ook filosofie gevolgd als bijvak. Ik ben van nature nogal kritisch en geneigd zeer relativistisch te zijn in mijn denkwijze, tot het krankzinnige toe zou je kunnen zeggen.

Lol, tijd bestaat eigenlijk niet, jammer dus, maar het is wel zo.

Lol, tijd bestaat eigenlijk niet, jammer dus, maar het is wel zo.

Verklaar.

Tijd bestaat wel degelijk. Zoals de ruimtelijke dimensies onderscheid maken tussen positie, maakt de tijdsdimensie onderscheid tussen momenten. Tijd zorgt ervoor dat niet alle materie overal is op het zelfde moment, en dus maar op 1 individueel punt kan bestaan in de 3 ruimtelijke dimensies.

Terug
Naar boven