AndroidHealthClinic

DJR89 - 100 Day Clean Challenge Cut! Progressie foto's (tot eind juni)

DJR89

Freaky Bodybuilder
Waardering
653
Lengte
1m87
Massa
80kg
Beste DBB'ers,

41 dagen geleden begon ik aan mijn 100 Day Clean Challenge. De bedoeling was om in die tijd naar een respectabel vetpercentage te cutten middels intermittent fasting onder voorwaarde dat ik geen krachtverlies zou ervaren. Ik heb onlangs mijn eigen trainingslog geopend (die treft u in mijn handtekening aan), maar ik wilde nog een tweede topic openen, puur voor foto updates.

De Clean Challenge houdt in dat ik ten eerste binnen mijn macro's blijf. Ten tweede moet de voeding zo schoon mogelijk zijn. Velen zullen dit als tegenstrijdig zien: IIFYM en clean? Clean, omdat ik me er beter bij voel. Ook zorgt de challenge ervoor dat ik niet ga junken. Vroeger was mijn gedachte: ah, 1x per week junken kan geen kwaad. BAM, 5000 kcal verder is je hele week cutten naar de klote. Ohja, verder geen tabak, wiet en alcohol. We houden het sportief.

De cut verloopt tot nu toe goed, in 41 dagen -4.2kg, geen krachtverlies. De voeding bestaat uit carb cycling: op trainingsdagen 3100 kcal (klein overschot) en rustdagen 1800-2000 kcal. Dit getal blijf ik wekelijks aanpassen tot ik de grens tussen perfecte vetverbranding en krachtbehoud heb gevonden.

Ik heb op dit moment nog 59 te gaan, ben benieuwd hoe het resultaat dan zal zijn. Op dit moment heb ik eigenlijk geen idee wat mijn vetpercentage is, kan iemand daar een schatting van maken?

Voordat ik begon (2009-2012):
transformation_2.jpg

Clean Challenge:
41_dagen_clean_challenge.jpg

Benen (dag 41)
legs_41.jpg

De bedoeling is om de 100 dagen te cutten. Vervolgens kijk ik verder. Afhankelijk van mijn VP ga ik of recompen of bulken. Meer progressie foto's zullen volgen.

Dave

Laatst bewerkt:
Heel netjes! Vooral je schouders steken er nu bovenop! Succes, denk dat het wel goed gaat komen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Apollo! Sommigen zeiden: bulk door, je hebt weinig massa. Maar ik wil echt geen zwemband meer hebben. Dus ja, nog even cutten en na de zomer epic gains. :)

netjes man, veel vet op je zij al weg.

Thnx, ja ik verbaasde me toen ik de foto zag. Normaal gesproken valt je dat niet op, als je jezelf elke dag in de spiegel ziet. Leuk om eens voor de verandering wat progressie te zien.

Goed bezig, op mensen als jou kun je trots zijn.
Een maat van mij weegt ook 105 en beweert dat het onmogelijk is voor hem om af te vallen.
Moet je eens door proberen te cutten naar 12% en dan clean bulken komt helemaal goed

Je vetpercentage schat ik ongeveer 16-18%

Goed bezig, op mensen als jou kun je trots zijn.
Een maat van mij weegt ook 105 en beweert dat het onmogelijk is voor hem om af te vallen.
Moet je eens door proberen te cutten naar 12% en dan clean bulken komt helemaal goed

Je vetpercentage schat ik ongeveer 16-18%

Dat dacht ik in mijn 2 vorige pogingen ook toen ik nog niet was begonnen aan bodybuilden. Afvallen combineren met een sport als bodybuilding gaat perfect samen, misschien moet hij dat ook eens proberen :)

En goede zichtbare resultaten, veel succes met de rest van je dagen!

Thanks jefba en arcane!

Ik laat vrijdag mijn vetpercentage meten bij de sportschool. Ben eigenlijk wel benieuwd. De bedoeling is sowieso om nog zeker 2 maanden te cutten (kan in die tijd 4 a 5% zakken). Zal dan dus uitkomen tussen 10 en 14% (afhankelijk van wat het nu is). Vervolgens kijk ik verder, of recomp of bulk (middels Leangains, langzaam bulken zonder vet aan te zetten.) Persoonlijk wil ik beneden de 10% uitkomen en dat ook het hele jaar door blijven. Met Leangains en goede voeding is dat realiseerbaar.

Errugg netjes, je kan echt duidelijk verschil zien echt flinke gains gemaakt. Dat te bedenken dat je nog niet op de helft bent van de challenge, ik heb er wel vertrouwen in dat jij shredded erbij komt te staan aan het eind van je challenge als ik je foto's zo bekijk. Top!

Thanks kerel! Bleh, het duurt nog even, maar ja, ik heb er de motivatie voor. Een respectabel vetpercentage maakt het wel waard, vooral als je jarenlang een dikkie bent geweest. De trick is om het lage vetpercentage vast te houden, maar met Cleangains gaat het lukken (ja, leangains + clean). Ook jou wens ik veel succes met de clean challenge!

Vandaag mijn vetpercentage gemeten middels een vierpuntsmeting (door een medewerker van de gym). Naar mijn gevoel was het vrij nauwkeurig: ik kwam uit op 15.1%. Vergeleken met dag 1 is het een vooruitgang, ik denk dat ik toen op 18/19% stond. Ik ga nu door richting 10% of lager.

Ik oordeel altijd aan de hand van: passende broeken, strakke onderbroeken en spiegel.

Netjes ff in de gaten houden :)

Twee nieuwe foto's, dag 61. Ik ben in 2 maanden van 91.2 naar ongeveer 86 gegaan, geen kracht- en massaverlies. Het gaat de laatste dagen iets moeilijker en langzamer, maar ik ga gewoon door. 2.5kg per maand is niet slecht, dat had ik wel kunnen verwachten (doel was oorspronkelijk om in 100 dagen ~7kg vet te verliezen, dit is nog wel te doen). Binnenkort weer een update. Trouwens, 22 mei een nieuwe vet% meting.

day_61_1.jpg

day_61_2.jpg

heb je echt goed gedaan man! RESPECT!

waarom plak je bert steeds op je pietje... ? is die zo klein? :p

Haha thanks dude. En nope.

Goed bezig, vooral goeie schouders!

Succes met de overige 40 dagen nog;)

Progressie Dag 70
-Gewicht 84.4 (beginpunt 91.2), 1 maand geleden 87.0
-Vetpercentage 14.1% (beginpunt ~19%), 1 maand geleden 15.1%
-Bench Press 100x3 -> 100x5
-Deadlift onveranderd 160x1, meer ook niet geprobeerd.
-Overhead Press 60x5 -> 65x5
-Squat 130x10 -> geen idee, heb de laatste weken niet high rep gesquat. 130x10 zal er nog wel in zitten, maar op een pure leg day (zonder eerst schouders te trainen).
-Dips BWx10 -> BW+22.5x5

Nog een maand te gaan! Voel me eerlijk gezegd vrij energieloos en depleted, maar goed, zolang ik geen kracht verlies, vind ik het prima zo. Ik voel me erg skinny en depleted, maar ik weet dat als ik 2-3 dagen high carb zou eten ik er weer voller uit zie. Ik heb dus geen recht om te zaniken. Ik ben zeker wel tevreden over de progressie van de cut. Ook al heb ik maar zogenaamd maar 1% in een maand verbrand, ben ik alsnog 2.5kg vet kwijt. Ik denk dat het grotendeels van mijn onderlichaam komt, want mijn spijkerbroeken worden wel erg los (die voorheen 'normaal' zaten). Ik denk dat mijn buik pas echt op het laatst zal verdwijnen. Progressie is progressie! :)

Fijne avond!

Laatst bewerkt:
zeker nette progress!! ik had exact het zelfde idee wat je zei over "kan wel massa kweken maar wil geen zwembandjes meer!"

ik ben nu ook vooral bezig met me VP naar benede te krijgen en gewoon kracht te gaine en spieren.
ben zelf al 10 maanden bezig laatste 4/5 maanden echt serieus.. ben zelf van 116kg naar de 88kg gegaan!

gewoon door blijven gaan resultaat komt vanzelf!!

Terug
Naar boven