XXL Nutrition

Documentaires & Reportages

• Topic Starter Topic Starter
Zou lekker thuisblijven.

Oja, dat doe ik al. 🤭

Al die seizoenen die je voorbij hebt zien komen door je zolderraam. Alles verandert behalve jij.

lekker jaren tachtig sfeertje. Mooi straatbeeld

Kultur

Vanaf zondag wordt het interessant weekie op de weg.

Heb nooit zo problemen met de wintertijd. Dat gezanik als het zonnetje niet schijnt, dat zit tussen de oren. Maar aankomende zomer mijn eerste tuin beleving dus wie weet ga ik de winters ook wel haten vanaf dan.

Mn ooms die op een truck reden moesten nog overnachten bij mensen in het Noorden toen met dat weer

Mn ooms die op een truck reden moesten nog overnachten bij mensen in het Noorden toen met dat weer

Was een bijzonder jaar, sneeuw tot in april/mei:
Winters met meer dan 50 sneeuwdekdagen waren die van 1939, 1942, 1963, 1970 en 1979. 1963 en 1979 hadden de gehele maand januari in De Bilt een sneeuwdek. In 1963 ook over geheel februari. De laatste datum dat als sneeuwdekdag genoteerd werd na de winter is 4 mei 1979. In 1979 viel er vanaf 30 april tot 6 mei ergens in Nederland sneeuw. Op 2 mei 1979 viel er uitgebreid sneeuw, in Gorredijk lag toen 6 cm.

En dan te bedenken dat er in de jaren 70 geen elfstedentocht was. Van 63 tot 85 geen ronde. We zitten nu reeds langere tijd er tussen als toen. Niet dat t me veel meer interesseert die unox ronde maar vroeger had het wel iets magisch

Door die berichten in het Noorden zoals dit dacht ik vroeger dat Friesland Vriesland heette omdat het er altijd zo koud was! (elfstedentocht zal er ook wel mee te maken gehad hebben ofc)

Baasje die Abrahamsen.

Rubriek: it's a london thing!

Terug
Naar boven