MuscleMeat

Doe jij aan vechtsport?

Doe jij aan vechtsport?


  • Totaal stemmers
    398

Bezoekers in dit topic

Tijdje geleden nog zo'n docu gezien op ik dacht National Geographic, lieten ze zien hoe moeilijk het is om iets te doen tegen een onverwachte belager die met een mes op je in steekt, is eigenlijk niet mogelijk om iemand met een zeer hoge mate van doelgerichtheid te weerhouden je te steken voordat je volledig in de gaten heb hoe de situatie er uit ziet. Ze gebruikten nepdolken met verf, in no time zag je overal verfstrepen zitten, meer strepen dan je aan uithalen dacht waar te nemen op het filmpje.
Was dat niet toevallig bij BBC3, Mind, Body & Kick Ass Moves oid?
 
Omdat de quasi alle vechtsystemen veel te licht omgaan met dat onderdeel van de training op het mentaal vlak. Een wapentje wegduwen met wat trukjes in een dojo waar je weet dat je aanvaller aanvalt, en dat ook al lukt je techniek niet er ongeschonden uitkomt kun je niet vergelijken met als je onverwacht op straat een junk tegenkomt die je keel wilt oversnijden of je bek eraf wilt knallen voor je geld, als je zelfs al weet dat er een wapen is.

Dus dan maar niet leren? Vind ik geen goede reden. Als je dan toch al iemand met een mes op straat tegenkomt die je de keel wilt doorsnijden (en of je hem je portemonee geeft is nog geen garantie) kun je maar beter wel iets van ontwapenen afweten dan niet. Bovendien is het gewoon een onderdeel van het systeem en dan zou het vrij raar zijn om het eruit te schrappen.
 
Nogamaals afhankelijk van je soort training para militaire trainingen geven hier meer da voldoende aandacht aan we werken er aan tot het een reflex is geworden.

Krav Maga is een onzinnige sport (wat afkomstig uit Israël is dat wel) ontwikkeld in no-time en waardeloos tegenover enig persoon met vechtervaring.


Je eerste alinea kan zo uit de mond van een krav maga-leraar komen, en dan noem je het een onzinnige sport, terwijl het helemaal geen sport is?

Welk militair vechtsysteem volg jij dan dat zo verschillend is van krav maga?

Overigens vind krav maga verre van nutteloos, ook tegen mensen met vechtervaring. Enkel het ontwapeningsgedeelte heb ik geen boodschap aan.
 
Dus dan maar niet leren? Vind ik geen goede reden. Als je dan toch al iemand met een mes op straat tegenkomt die je de keel wilt doorsnijden (en of je hem je portemonee geeft is nog geen garantie) kun je maar beter wel iets van ontwapenen afweten dan niet. Bovendien is het gewoon een onderdeel van het systeem en dan zou het vrij raar zijn om het eruit te schrappen.
Vooral sinds Krav Maga bedoeld is voor het leger.:D
 
Je eerste alinea kan zo uit de mond van een krav maga-leraar komen, en dan noem je het een onzinnige sport, terwijl het helemaal geen sport is?

Welk militair vechtsysteem volg jij dan dat zo verschillend is van krav maga?

Overigens vind krav maga verre van nutteloos, ook tegen mensen met vechtervaring. Enkel het ontwapeningsgedeelte heb ik geen boodschap aan.
Excuses, sport was een verkeerd gekozen term.

Er zijn in mijn ogen veel betere vechtsystemen dan Krav Maga. Zelf heb ik wel een meegedaan aan gecombineerde trainingen bijv. veel effectiever.
 
Dus dan maar niet leren? Vind ik geen goede reden. Als je dan toch al iemand met een mes op straat tegenkomt die je de keel wilt doorsnijden (en of je hem je portemonee geeft is nog geen garantie) kun je maar beter wel iets van ontwapenen afweten dan niet. Bovendien is het gewoon een onderdeel van het systeem en dan zou het vrij raar zijn om het eruit te schrappen.

Ik weet uit directe ervaring dat als je meegaat met wat er geëist wordt je kans op overleven of ongeschonden uit het conflict komen vele malen groter is dan een confrontatie aangaan.
 
Ik weet uit directe ervaring dat als je meegaat met wat er geëist wordt je kans op overleven of ongeschonden uit het conflict komen vele malen groter is dan een confrontatie aangaan.
inderdaad, bovendien lopen er in nl enkele 100derden gekken rond die in een psygose zomaar iemand kunnen vermoorden bijvoorbeeld zoals in breda is gebeurd en dan kan je nog zo sterk/ goed in vechten/ kolgel werend / messteek werend vest hebben, alleen SuperMan overleeft dat oja en zogenaamd 50 cent:D
 
8 jaar thai boxen & 5 jaar bb
 
Muay thai bij chakuriki amsterdam, lekker hard!!!
 
ik doe karate, taekwondo, beetje boksen en soms wat zelfverdedeging
 
iam a lover not a fighter
 
Heb half jaartje muay thai gedaan :p das al
 
MMA, heb al veel geprobeerd en ik vind MMA gewoon het leukste. Alleen door mijn klote werk moet ik soms trainingen missen:(
 
Nu ik dit topic herbekijk en er alweer wat tijd is voorbijgegaan om wijzer te worden is m'n kijk het volgende. Kijk, het leven is plezier maken en aan bodybuilden heb je wel genoeg om je mannetje te staan. Geen garantie op winnen natuurlijk maar probeer gewoon niet te vechten. Als het dan toch op een handgemeen uitkomt, doe het gewoon. Alleen en zelfverzekerd, en ook al kom je er als verliezer uit, you did it and alone. Zonder je gayvriendjes altijd te gaan roepen.

Tegenwoordig wil iedereen precies een martial artist enzo zijn. it's bullshit.
 
kickboxen, misschien mma erbij doen.

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

Nu ik dit topic herbekijk en er alweer wat tijd is voorbijgegaan om wijzer te worden is m'n kijk het volgende. Kijk, het leven is plezier maken en aan bodybuilden heb je wel genoeg om je mannetje te staan. Geen garantie op winnen natuurlijk maar probeer gewoon niet te vechten. Als het dan toch op een handgemeen uitkomt, doe het gewoon. Alleen en zelfverzekerd, en ook al kom je er als verliezer uit, you did it and alone. Zonder je gayvriendjes altijd te gaan roepen.

Tegenwoordig wil iedereen precies een martial artist enzo zijn. it's bullshit.
dat is waar. bijna iedereen zit op kickboxen en is slecht. met hun oorbelletjes en puistenkoppen
 
ik geef bokskles bij westcoast MMA
 
MMA, heb al veel geprobeerd en ik vind MMA gewoon het leukste. Alleen door mijn klote werk moet ik soms trainingen missen:(

tjah, de bewakingssector vreet aan je tijd en lichaam :D
 
Laatst bewerkt:
en geest, wat een kindertuin...ik heb opnieuw mijn testen gedaan voor het leger;):)

Had het al gehoord. In het leger past beter bij ou gast.

Cobelguard zuigt.
 
Idd m8, cobelguard ja idd maar ik zit bij Securitas..zuigt even hard:D
 
Back
Naar boven